אשרף איסמעיל, הבמאי של הכותר המצופה הקרוב בסדרת ההתנקשות (והנפילה לערימות קש) הידועה של יוביסופט, Assassin's Creed: Valhalla, הודיע כי הוא עוזב את תפקידו.

הסיבה להודעה המפתיעה, ועוד בתקופה כה-קריטית בחיי פיתוח הכותר אשר עתיד לצאת לקראת סוף השנה, נעוצה במספר האשמות שהועלו בדְבר התנהגות לא ראויה מצדו של איסמעיל. למעשה, נטען כי איסמעיל ניהל רומן עם מספר מעריצות צעירות – וזאת מבלי לספר להן כי הוא נשוי.

הבמאי הגיב לפרשייה בציוץ אשר מאז נמחק, יחד עם כל חשבונו של איסמעיל.

"אני פורש מהפרויקט האהוב שלי כדי לטפל בנושאים אישיים בחיי. חיי משפחתי וחיי האישיים נופצו. אני מתנצל מעומק לבי כלפי מי שנפגעו מכך."

איסמעיל עובד ביוביסופט שנים, ומלבד עבודתו על Valhalla הקרב ובא, הוא מוכר גם כבמאי של Assassin's Creed IV: Black Flag ו-Assassin's Creed Origins, שניים מהמשחקים האהובים בתולדות הזיכיון. איסמעיל, למעשה, הוא הפנים של Assassin's Creed בשנים האחרונות ובלעדיו עתיד הסדרה לוט בערפל.

נוסף על כך, עזיבתו של איסמעיל מגיעה לאחר שלאחרונה, מספר בכירים אחרים ביוביסופט הוּאשמו בהתנהגות לא ראויה, בלשון המעטה. מנהל מכירות ושיווק הואשם על-ידי מספר נשים בתקיפה מינית, ואילו מנהל יח"צ הואשם ב"התנהגות טורפת," כולל מספר תקריות שצוין כי אירעו לפני כעשור.

בהתייחס לכך, מסר נציג מטעם יוביסופט ל-Gamasutra כי "אנו מצרים על ההאשמות. אנו לוקחים כל האשמה בדְבר פגיעה או הטרדה ברצינות רבה, ואנו בוחנים מקרוב את ההאשמות על-מנת לקבוע מה יהיו צעדינו הבאים."

לעניין פרישתו של איסמעיל, נציג מטעם יוביסופט הגיב בדוא"ל לאתר Polygon וכתב כי "אשרף איסמעיל יוצא לחופשה ללא תשלום. צוות הפיתוח מחויב לשחרר משחק נהדר ב-Assassin's Creed: Valhalla."

יקרה מה שיקרה בעקבות פרישתו של אשרף איסמעיל, אין ספק כי פגיעה מינית היא דבר חמור ויוביסופט (ואולפנים נוספים שנטען כי קיימת בהן אווירה דומה) מוכרחים לטפל בנושא ביד קשה.

נמשיך, כמובן, לעקוב ולעדכן אתכם בנושא ואודות Assassin's Creed: Valhalla