בסוף החודש יגיע לו החג הפגאני ליל כל הקדושים, ושאר העולם יסתובב לו בתחפושות ויצוד ממתקים. אבל כולנו יודעים שבארץ מה שהולכים לעשות זה דווקא לשחק ב-Luigi's Mansion 3, ההמשך המצופה לסדרה הקצת פחות מוכרה בכיכוב האח המוצלח למשפחת מריו.

במהלך תערוכת Gamescom 2019, היתה לנו את ההזדמונת לשחק ולצלם את הדמו של Luigi's Mansion 3, ולהתנסות בהתחלה של המשחק, אשר יוצא ל-Switch ב-31 לאוקטובר.

המשחק הראשון בסדרה יצא ל-GameCube אי שם ב-2001, ואם לא באמת שיחקתם בסדרת המשחקים, זה לגמרי מובן. זה גם למה זו ההזדמנות שלכם להכנס לסדרה, כמו כמעט כל כותר חדש שמגיע ל-Switch עכשיו. סדרת המשחקים לא שונה משמעותית ממשחקי Metroidvania אחרים – אתם מטיילים באחוזה בתור לואיג'י הפחדן למדי, ולאט לאט משיגים יכולות שפותחות לכם דרכים חדשות. תוך כדי, אתם מתמודדים עם רוחות רפאים מגוחכות.

במשחק החדש, לואיג'י מבקר במלון מיסתורי ורדוף, לאחרי שהחברים שלו נחטפים, אין לו ברירה אלא לחפש אותם תוך כדי שהוא לוכד את הרוחות שהוא נתקל בהן בדרך.

את הדמו של Luigi's Mansion 3 התחלנו מאיזשהו חלק באמצע המשחק. אנחנו נדרשים להתמודד מול רוח רפאים של מלך סקוטי בשם King MacFright. עלינו לנווט בתוך מבוך באחד האיזורים בבית המלון הרדוף שאותו אנחנו חוקרים במשחק, עד שלבסוף אנחנו מגיעים לקרב בוס מול המלך.

אם לא יצא לכם לשחק ב-Luigi's Mansion לפני זה, אל דאגה – מערכת הקרב במשחק מאוד פשוטה ובמהרה תדעו לשלוט בה. את האויבים הבסיסיים ביותר ניתן להביס באמצעות שימוש בפנס ושואב אבק. באמצעות הפנס שלו, לואיג'י יכול לשחרר הבזקים שמסנוורים את הרוחות שמולו ומהממים אותן. אחרי שהממתם אותן, אתם יכולים לשאוב את הרוחות לתוך שואב האבק של לואיג'י.

Luigis Mansion 3

במהלך הדמו, התקדמנו בין חדרים תוך כדי שאנחנו פותרים חידות. לאורך ההתקדמות נחשפנו ליכולות השונות של לואיג'י ואיך שהוא יכול להשתמש בהן כדי לפתור חידות. המשמעותית שביניהן היא גואיג'י (Gooigi) – גרסת ג'לי של לואיג'י שיכולה לעבור דרך קוצים, סורגים ושאר דברים כדי לעזור לנו לפתור פאזלים. במשחק המלא, גואיג'י יאפשר לנו גם לשחק במצב של שני שחקנים.

באחד החדרים, היה עלי להפעיל מעלית כדי לרדת לחדר תחתון. כדי לעשות זאת, היה עלי להעזר בגואיג'י כדי להפעיל את המעלית בזמן שלואיג'י יורד בה, ולאחר מכן להחליף ביניהם תפקידים כדי שגם גואיג'י יוכל לרדת. זה סוג החידות שנתקל בו גם במשחק המלא.

המשחק המלא יתן לנו לקחת את גואיג'י עוד יותר רחוק, ויאפשר למצב משחק של שניים עד שמונה שחקנים, שכל אחד מהם משחק צבע אחר של גואיג'י.

לכל אורך הדרך, השליטה על לואיג'י חלקה ונוחה, והפאזלים מתאגרים אבל הוגנים. לא התעכבתי באף חדר ליותר מדי זמן.

אבל הכוכב האמיתי של הדמו הוא לואיג'י. זה מתבטא בכל האנימציות שלו, ואיך שהוא מגיב לדברים. הוא רועד מפחד ומגיב בצורה מצחיקה לכל דבר במשחק, וזה מה שנותן למשחק את האווירה הכיפית שלו.

לבסוף אחרי לא מעט חדרים וחידות, מצאנו את עצמנו בקרב בוס מול King MacFright. הוא רוכב על סוס ומרכיב שריון כבד, ולכן הכלים הרגילים של לואיג'י לא עובדים עליו כל הזמן, אלא רק כשהוא פגיע. ברגע המתאים, אתם יכולים לסנוור אותו וללכוד אותו עם שואב האבק שלכם, ואז להעיף אותו בכוח על האדמה כדי להוריד ממנו את השריון.

הבוס לא קשה מדי, אבל חוסר הניסיון שלי עם הסדרה הוביל לכך שהפסדתי בקרב מולו, וכאן בעצם נגמר הדמו. אני בטוח שבפעם הבאה כבר הייתי מנצח אותו.

לשמחתינו, לא נשאר הרבה זמן לחכות עד שאוכל לנסות לנצח את המלך בפעם הבאה. המשחק Luigi's Mansion 3 עתיד לצאת ל-Switch בסוף החודש, לכבוד ליל כל הקדושים ב-31 לאוקטובר.