אחד המשחקים האהובים עלינו ביותר הוא Overcooked ואנחנו משחקים בו המון ביחד. אנחנו מאוד אוהבים את עבודת הצוות לצורך הגשמת המטרה, בעיקר את צרחות האימים שאנחנו ממטירים אחד על השני עד שמישהו מתחיל לבכות. הנאה צרופה.

לכן, כשהייתה לנו ההזדמנות לשחק ב–Bake 'n Switch בכנס גיימסקום 2019, זינקנו על ההזדמנות הזאת (תוך כדי שאנחנו דוחפים אחד את השני). מדובר במשחק של ארבעה שחקנים, הוא מתמקד בתמה של אפייה ואין ספק שהמשימה הסודית שלו היא להפוך את החברים הכי טובים לאוייבים מרים. המשחק עושה זאת בצורה מופלאה, באמת.

מטרת המשחק פשוטה: עלינו כשחקנים לאפות כמה שיותר לחמניות מתוקות לפני שהזמן שלנו אוזל. כל שצריך לעשות זה להרים את הלחמניות החמודות ולהשליך אותן לתנור (ובהצלחה להתעלם מכמה שהן תבוניות וחמודות).

אנחנו יכולים לאחד לחמניות קטנות מאותו הסוג ללחמנייה אחת גדולה. אומנם יקח לה יותר זמן להאפות, אך זה בהכרח אומר – יותר נקודות.

נשמע פשוט? משהו מאוד אפשרי עבור ארבעה שחקנים שעובדים יחדיו להשיג את המטרה הזאת, נכון? אז זהו, לגבי זה… במשחק יש מפות מגוונות, גם כאלו שזזות, סוגים שונים של לחמניות, וכמובן יצורים דמויי תולעים מפלצתיות קטנות שיכולות להשמיד לחמניות במגע. כל אלו הופכים את המשימה להרבה פחות פשוטה.

via Gfycat

כפי שתראו בסרטון המשחקיות שלנו מהכנס, זו לא בעיה להכניס את הלחמניות אל תנור האפייה – האתגר האמיתי הוא הצורך בזריזות, שיתוף פעולה ויעילות. עבודת הצוות קריטית – על השחקנים לקחת את על עצמם תפקידים ספציפיים לצורך הצלחה במשימה כמו שילוב לחמניות, אפייה, וכמובן הרחקת המזיקים שסביבכם. בגלל הנזק שיכולות התולעים המפלצתיות לגרום, נדמה כי הכרחי להרחיק אותן ככל האפשר מכל לחמניה שהיא.

בדומה למשחק Overcooked, האופן שבו תשחקו יחד כצוות יכריע לבסוף את ההצלחה שלכם ויביא אתכם לניקוד גבוה יותר. אין מנוס מכאוס חינני ומשעשע ביניכם. תוכלו בקלות להרוס לחבר קבוצה עבודה קשה שעשה בהכנה אם בטעות תפילו לחמנייה של 10 נקודות, תכסו אותה בטעם לא נכון או חלילה, תאפשרו לתולעת מפלצית את התענוג להמיד לחמנייה.

הניסיון שלנו להגיע לשלבים מתקדמים נחל כישלון. גם השלבים המוקדמים של המשחק הם מאתגרים וכאוטיים, והקשו עלינו להשיג את הדירוג הנחשק של שלושה כוכבים על ההתחלה. באמת, אל תיתנו למתיקות המשחק ולויזואליות הנהדרת שלו להטעות אתכם, לא קל להשיג דירוג גבוה ב–Bake 'n Switch.

via Gfycat

אם בא לכם להוציא קצת קיטור, אתם יכולים לשחק במצב תחרותי של שחקן נגד שחקן. שם זה כל אופה לעצמו – יש לכם תנורים הצבועים כל אחד בצבע אחר, בהתאם לשחקנים, ולשם אתם צריכים כמובן להכניס לחמניות כדי לזכות בנקודות. במקביל, אתם יכולים (ואף רצוי) להפריע לשחקנים אחרים בכך שתזרקו לתנור שלהם לחמניות לא נכונות. נדמה היה לכם שהשלבים בהם עבדתם יחד היו קשים?

יצרנו סביבת עבודה מבולגנת, רועשת ומצחיקה כשניסינו כל אחד לשבש לאחר, תוך כדי ניסיון להשיג כמה שיותר נקודות. בתוך כל הבלגן, רק אחד מאיתנו הצליח להשיג תוצאה סבירה בסוף.

למרות כל הבלגאן והכאוס שמתרחש במהלך המשחק, חשוב לציין שזו הנאה אדירה! גם השלבים של שיתוף הפעולה וכמובן היריבות חורצת החברויות.

המפתחים ב-Streamline Games אופים לנו הפתעה נחמדה והם מתכוונים להוציא את המשחק ב–Steam Early Access כך שהמשחק לא יהיה חצי אפוי כשהוא יצא מהתנור… המשחק החוויתי הזה יוגש לכם ב-PC ובהמשך גם ל-Switch.