עכשיו כשכל הטריילרים לדמויות נחשפו אפשר לצלול אל תוך כמות המידע הבלתי נדלית ש-Gearbox Software זרקו עלינו בזמן האחרון בנוגע ל-Borderlands 3, כמו שסיפרנו לכם בעבר. צוות הדמויות הניתנות למשחק נראה כמו החבורה המגוונת ביותר שהגיעה אלינו עד כה בסדרת המשחקים, ישנם הרבה פרטים קטנים וגדולים שכדאי לשים לב אליהם לפני שהמשחק משתחרר לידיינו.

אזהרת ספויילרים מתבקשת לכל משחק אפשרי שיצא בסדרה, כולל Tales From the Borderlands.

Fl4k "The Beast Master"

כשעכשיו נחת הטריילר של FL4K, קיבלנו תמונה מלאה של כל ארבעת הדמויות השחיקות. פלאק (FL4K) מתואר בתור דמות עם שליטה על מה שנראה כארבע חיות, אחת להוטה לרצות, אחת להוטה להרוג, אחת אוהבת לרדוף אחרי מכוניות ועוד מה שנראה כמו חיה מעופפת.

הזימון רב-המשתתפים שלו מזכיר מעט את זימון שני המזל"טים של ווילהלם (Wilhelm) מ-Borderlands: The Pre-Sequel.

מעבר לשליטה שלו על חיות, נראה שפלאק טומן בשרוול עוד יכולת אישית של היעלמות בדומה לזירו (Zer0) הזכור לטובה מ-Borderlands 2. אפשר להגיד בביטחון שמכל ארסנל הדמויות פלאק יהיה הצלף שעומד מאחור, כך שאם במשחקים קודמים אהבתם לקחת על עצמכם את התפקיד של מורדכאי (Mordecai) או זירו, למשל, כנראה שיהיה לכם כיף להיכנס לנעליים של הרובוט החמקמק הזה.

מה בעצם משנה העובדה שפלאק הוא רובוט? אנחנו עוד לא יודעים בוודאות, אבל אם יש משהו שלמדנו מ-Tales From the Borderlands, זו העובדה שגם אצל רובוטים שאינם מתוכנתים לכך יכולות להתפתח תודעה ואישיות מורכבות.

Amara "The Siren"

את הטריילר של Amara ראינו לא מזמן, שם היא מספרת לנו על קרבות, צדק והאנשים הפשוטים שלמענם היא נלחמת. אמארה (Amara) היא סוג-של סלבריטי של האדם הפשוט מהמקום ממנו היא מגיעה – יכולות הלחימה המרשימות שלה בשילוב עם חוש הצדק המפותח שלה הפכו את אמראה לגיבורה בעיניי האנשים, שכן היא מצד אחד מגנה עליהם ומצד שני… לא תוקפת אותם.

עושה רושם שהתיאבון שלה לקרבות עליו היא מדברת לא יודע שובע. אולי כל אותם אנשים לא צריכים רק לבקש ממנה סלפי ותמונה, אלא גם להודות לה על כך שהזעם שלה מופנה למקום אחר ואולי "צודק" יותר? אין עוד לדעת אם זו מקפצה לפיתוח דמות לעתיד, אבל כבר היה תקדים לדמות שהופכת את עורה מבחינת סדר הסיפור הכרונולוגי שלה – גם נישה (Nisha) וגם ווילהלם (Wilhelm) היו דמויות שחיקות בתחילת דרכם ב-Borderlands: The Pre-Sequel, אך היו אויבים לציידי הכספות ב-Borderlands 2. אני מניחה שבכותרים הבאים נדע מה יעלה בגורל הרצון הבלתי פוסק לקרב של אמארה.

via Gfycat

עוד כדאי לציין שלא רק לאמארה יש עדר מעריצים, אלא גם לתאומים קליפסו (The Calypso Twins), הנבלים הראשיים של המשחק. אמנם עדר המעריצים שלהם מורכב פחות או יותר מהמוני סייקוז (Psychos), אבל האפשרות שנראה קרב כזה או אחר בין קבוצות המעריצים של קליפסו לבין אלו של אמארה היא אופציה מסקרנת.

נראה שהמשחק של אמארה בתור הסירנה התורנית שונה מזה של הסירנות הקודמות, לילית' (Lilith) מ-Borderlands ומאיה (Maya) מ-Borderlands 2. הוא ממוקד הרבה יותר בקרב פנים-אל-פנים עם האגרופים העצומים שהיא יכולה לזמן, לכן לאו-דווקא בטוח ששחקני הסירנות הותיקים ירגישו בבית איתה ודווקא מי שירגיש יותר בנוח יהיו שחקני בריק (Brick) או קריג (Krieg).

Zane "The Operative"

הטריילר של Zane היה זה שנחת עלינו ראשון וגרם לכולנו להבין שבתוך תוכינו הייתה חסרה לנו דמות שתהיה הדוד האירי השיכור של כולנו. בערך. מעבר לרוח השטות האינסופית שאופפת אותו, עושה רושם שמשחק בתור זאיין (Zane) יהיה משחק טקטי ומגוון ביותר שמזכיר הרבה מאוד דמויות עבר ועדיין נשאר מקורי.

נראה שלא תהיה לו בעיה להשתמש בכל נשק אפשרי, הוא גם יכול ליצור קיר הגנתי שסופג נזק בעזרת טכנולוגיית ה-Digistruct הנפוצה בעולם המשחק של Borderlands, איתה זאיין גם יכול ליצור לעצמו כפיל שעוזר בקרב ואיתו הוא יכול להחליף מקום כשצריך, ובנוסף על כל אלה יש לבחור גם התקפת קרב קרוב שנראית כמו שלושת הסכינים של וולברין מ-X-Men.

via Gfycat

קיימת גם העובדה המגניבה שזאיין יכול להפעיל שתיים מהיכולות שלו בו זמנית, מה שלא יתאפשר עם שאר הדמויות.

נראה שזאיין לא בנוי כלוחם-תמיכה הקלאסי שאנחנו מכירים כמו רולנד (Roland) מ-Borderlands או אקסטון (Axton) מ-Borderlands 2, אלא ככלבויניק שמשתמש בכל כוח הבא ליד. אבל עם כזה גיוון באה הדרישה לתמרון מחשבתי והתאמה בין כל הכוחות, אותם הוא גם יכול להפעיל יחד, לכן סביר ששחקנים שרוצים אתגר טקטי ימצאו את עצמם אוהבים את המשחקיות של זאיין.

Moze "The Gunner"

כשהגיע הטריילר של Moze ידעתי מיד איזה דמות אני לא רוצה לשחק – את כל שלושת האחרים. כחסידת סלבדור עם אהבה גדולה לירי כאוטי בשני נשקים, או בכללי לכל דמות DPS שתעשה לי טוב על הלב עם כמות הנזק שהיא גורמת, ידעתי שמווז (Moze) היא האחת בשבילי.

לא נראה שתהיה לה בעיה להשתמש בכל נשק, אך מעבר לכך נראה שהנשק האהוב עליה הוא גם החבר הכי טוב שלה – "דוב ברזל" (Iron Bear), כך מכנה מווז את ה-mech שדרכו היא יכולה להילחם. לא ברור אם זה כינוי שהיא המציאה לו בעצמה או שכך נקרא דגם הרובוטים הספציפי הזה של תאגיד הנשק ולאדורף (Vladorf), אבל ככה או ככה, כשורדת היחידה ממשימת התאבדות אליה היא וצוותה נשלחו על-ידי התאגיד, היא סיימה עם חבר לחיים. נראה שהיא משתמשת בו להגנה, להתקפה, לבישול וגם כדי לארח לה לחברה.

via Gfycat

מבחינה קרבית נראה שיש ל"דוב ברזל" עוד להציע חוץ מתחמושת מרובה – נראה שדמויות שחקן אחרות יכולות "לתפוס איתו טרמפ" ולרכב לו על הגב בזמן שמווז שולטת בו מהקוקפיט שבפנים.

אין לדעת לאן ווטרנית המלחמה הזו תיקח אותנו במשחק הקרוב, אבל לפי איך שזה נראה מווז תשאיר אחריה כאוס ומהומה, בדיוק כמו ששאר הטריילרים הבטיחו לנו עד כה.

טריילרים קודמים ודמויות עבר

אחד הדברים שחוזרים על עצמם ממשחק למשחק הוא החזרת דמויות שכבר ראינו, גם אם כ-NPCs או כאוייבים, וגם Borderlands 3 לא חף מהפלא הזה. נראה שהפעם המשחק הראשי ינוהל על-ידי לילית', בדומה למה שרולנד היה בשביל השחקנים ב-Borderlands 2.

לילית' מקריינת לנו בטריילר מ-E3 את העובדה שיש רק 6 סירנות בעולם, והיא הייתה אחת מהן – המשמעויות שאפשר לגזור מההכרזה הזו הן גדולות. דבר ראשון, מבחינת ספירת הסירנות הנותרות הידועות לנו: אמארה ומאיה (שמופיעה בטריילר עם מי שנראית כמו מתלמדת), כל שאר הסירנות שידענו על קיומן כבר נהרגו בדרך זו או אחרת. זה אומר שכביכול יש מקום לעוד ארבע סירנות. אבל הדבר השני שחשוב לשאול בקשר ללילית', זה איך היא איבדה את הכוח שלה? רמז לתשובה ניתן לראות בטריילר החשיפה, בו אפשר לראות את לילית', ללא קעקועי הסירנה, זוחלת מהתאומים קליפסו לעבר מה שנראה כמו מפתח לכספת. על טיירין קליפסו (Tyreen Calypso) אפשר לראות בוודאות קעקועי סירנה, ובאופן חשוד גם על אחיה טרוי (Troy), רק שהם בצבע אדום – אולי בגלל העובדה שהוא גבר ועד עכשיו היו רק סירנות נשים.

עוד דמויות שעל-פי הטריילרים נפגוש שוב הן ריס (Rhys), שהיה אחת משתי הדמויות השחיקות ב-Tales From the Borderlands, ועכשיו הוא משופם מתמיד וגם מחזיק בתואר מנכ"ל תאגיד הנשק אטלס (Atlas). לצידו, אפשר למצוא את זירו שהופיע גם ב-Tales וגם ב-2 כדמות שחיקה. יהיה מוזר לחשוב על משחק ללא קלאפטראפ (Claptrap), לכן מובן שהוא יחזור ויופיע גם כאן.

מעבר לדמויות צידיות כמו אלי המכונאית (Ellie) או סיר האמרלוק (Sir Hammerlock), מרגש אותי במיוחד שחוזר לא אחר מאשר וון (Vaughn), מי שהתחיל ב-Tales כאיש חשבונאות זוטר בתאגיד הייפריון (Hyperion) וסיים כמנהיג כת סייקוז שסוגדים לו. באופן אישי, אשמח מאוד אם תהיה משימה שתתן לנו כשחקנים לעבוד עם וון והשבט המאולתר שלו, אבל יהיה גם מעניין אם יהפכו אותו לאוייב אותו נצטרך להביס כבוס של אחת המשימות…

עוד שלוש דמויות שחברו להן יחדיו הן מורדכאי ובריק, שתיים מתוך הדמויות השחיקות של Borderlands, ביחד עם טייני טינה (Tiny Tina), הנערה המומחית ביותר לחומרי נפץ בעולם המשחק ושה"מית D&D מנוסה. מה הם זוממים ביחד? לא בטוח, אבל אני מתה לגלות.

נבלים גדולים – התאומים קליפסו

מעבר להשערה שהתאומים קליפסו חולקים עכשיו איכשהו את כוחות הסירנה של לילית', טיירין וטרוי מסתמנים כנבלים קטלניים למדיי, ולו רק בזכות העובדה שעדר של מיליוני סייקוז שקוראים לעצמם "Children of the Vault" מעריצים אותם עד לרמה המטורפת של להקריב את עצמם למען התאומים.

הם עוצבו כשני סטרימרים דושיים ביותר, אך מעבר לכך לא ידוע לנו יותר מידי. השאלה הגדולה היא האם הם יצליחו למלא את נעלי הנבל העצומות שהשאיר מאחוריו ג'ק (Handsome Jack), שהיה לנבל אהוד ביותר בקרב מעריצי סדרת המשחקים.

Borderlands 3 צפוי להגיע אלינו עוד חודש בלבד ב-13 לספטמבר וההתרגשות בעיצומה.