עם כל משחק חדש של From Software מגיע הרבה מאוד תסכול משחקנים שמנסים להביס את האויבים האכזריים במשחק. המשחק החדש של החברה, Sekiro: Shadows Die Twice, לא שונה. ריכזנו כאן טיפים עבור מי שנתקע או רוצה לעשות לעצמו חיים הרבה יותר קלים.

רוצו כמו הרוח

לרוץ זה כנראה הטיפ החשוב ביותר שלא יהיה מובן מאליו למי ששיחק במשחק הקודמים של החברה. בדרך כלל במשחקים של FromSoftware ריצה כמו משוגע ברחבי הזירה היא דרך מאוד טובה לגרום לדמות של השחקן להתעייף, לעצור, ולמות בהתקפה הבאה של הבוס.

במשחק Sekiro, הגיבור לא מוגבל בזמן ריצה חופשית (שאפשר לבצע על ידי השארת כפתור הריצה לחוץ) ויכול לרוץ כאוות נפשו בשדה הקרב. זה עוזר מאוד בקרבות נגד בוסים גדולים, כשהגנה היא לא מאוד אפקטיבית, וגם יכול לעזור נגד אויבים שמשאירים את עצמם פתוחים אחרי מתקפה.

via Gfycat

שימו לב ליציבה שלכם ושל היריב

בניגוד למשחקים הקודמים של From Software, ב-Sekiro: Shadows Die Twice אין מד סיבולת. במקומו קיים מד יציבה שקיים גם עבור השחקן וגם לאויבים. מד זה יורד כאשר חוסמים מכות או חוטפים נזק, ומתמלא מחדש בקצב התלוי בכמה חיים נותרים לשחקן.

כאשר המד שלכם מגיע לאפס, אתם פתוחים להתקפה, אבל אם אתם מצליחים לשבור את היציבה של האוייב שלכם, אתם יכולים לחסל אותו במכה אחת.

כמו שציינתי קודם, מד היציבה מתחדש לאט יותר כשאתם עם מד חיים נמוך, וזה נכון גם לאויבים שלכם. לכן אם אתם מתקשים לגרום נזק יציבה לבוס, תצטרכו לגרום לו נזק למד החיים כך שמד היציבה שלו לא יחזור מהר.

עוד טיפ הוא שניתן להחזיר יציבה מהר באמצעות הגנה במקום. זה הגיוני אם חושבים על הרעיון מאחורי המד, אבל נוגד את מה שהיה במשחקים הקודמים של המפתחים.

Sekiro Gyoubu

שימו לב שיש בוסים או אויבים שעדיף להרוג אותם מאשר לנסות לשבור את היציבה שלהם, כאשר בדרך כלל אלה יהיו חיות עצומות.

אל תפחדו להתקרב ולהגן

חלק מהיריבים במשחק יותר פשוטים להריגה כאשר אתם נמצאים קרובים אליהם, וזה כולל בוסים. אתם תרצו לשים לב לכמה נזק יציבה בוסים גורמים, ובמידה והוא נמוך, תצמדו אליהם ותמשיכו להגן ולנסות לבלום את המתקפות שלהם, ואם אפשר, להוסיף כמה מתקפות נגד כאשר הם פתוחים.

זה טיפ הפוך מהטיפ הראשון שרשמתי, אבל הוא מראה כמה מגוונים הבוסים במשחק ואיך ניתן להשתמש בדרכים שונות להביס אותם.

Sekiro Shadows Die Twice

השתמשו בכלי הפרותזה

כלי הפרותזה הם נשקים שונים שאתם תמצאו בעולם המשחק, אשר ניתן להשתמש בהם במהלך קרב. למען האמת, בהחלט כדאי להשתמש בהם בשביל לעשות לעצמכם את החיים קלים יותר.

למשל, השוריקן עושה כמות לא רעה של נזק ואפקטיבי במיוחד נגד אויבים שנמצאים באוויר, והנפצים יכולים לעצור באמצע מתקפות של בוסים ולהשאיר אותם פתוחים להתקפה ובמיוחד אפקטיביים נגד חיות. האש יכולה להיות מאוד אפקטיבית נגד מפלצות גדולות, ואפשר לשלב אותה עם שמן כדי לגרום לנזק בעירה מתמשך.

הגרזן גם הוא שימושי, ויכול להרתיע יריבים ולהרוס מגנים. לכן אם אתם נתקלים ביריב קשה, תבדקו אם יש לכם כלי שיכול לעזור נגדו.

Sekiro Sparks

ועוד כמה טיפים קטנים

טיפים אלו מתייחסים לשלבים שונים במשחק שבהם אתם עשויים להתקע. לא הולכים להיות כאן ספוילרים משמעותיים, ורק יוזכרו כאן שמות של בוסים וחפצים בודדים.

  • בשלב מאוד מוקדם במשחק תהיה לכם גישה לזיכרון של הגיבור מהעבר. כמיטב המסורת של From Software, לא מומלץ להילחם בבוסים של האזור לפני שלפחות הבסתם בוס אחד בעולם הרגיל.
  • ניתן להתנקש בחלק מהבוסים והמיני-בוסים בתחילת הקרב כדי להוריד להם מד חיים אחד ולהפוך את שאר הקרב ליותר קל.
  • לפני המיני בוס הראשון, ה-Chained Ogre, ניתן לטפס על כמה צוקים לפני השער הגדול שצריך לעבור. על הצוקים תמצאו מוכר שימכור להם כלי נינג'ה שימושי טוב נגד הרבה בוסים במשחק.
  • אם אתם תקועים בבוס, תראו אם אין מקומות שפספסתם שאפשר למצוא בהם אויבים חלשים יותר או כלים חדשים.
  • הטכניקה של Lightning Reversal, שמופיע לקראת סוף השליש הראשון של המשחק, לא מוסברת יותר מדי טוב. בשביל לבצע אותה צריך לקפוץ באוויר לפני שנפגעים ממתקפת ברק ורק אחרי הפגיעה ללחוץ על כפתור המתקפה בשביל להחזיר את הברק חזרה. לחיצה על כפתור ההתקפה מוקדם מדי יגרום למהלך להיכשל ולגיבור לחטוף כמות גדולה של נזק.
Sekiro Shadows Die Twice
  • אחד מהמקומות שקל לעשות בהם גריינד בשביל נקודות ניסיון וכסף הוא נקודת שמירה בשם Gun Fort, את הרבה מהאויבים שם ניתן להרוג בקלות באמצעות התנקשות.
  • בניגוד למשחקים הקודמים של From Software, יש במשחק אופציה לשנות את רמת הקושי כך שהיא תהיה קשה יותר. יש פעמון שניתן להגיע אליו מוקדם במשחק אחרי מערה עם בוס אופציונלי שניתן לדלג עליו. אם תצלצלו בפעמון, תוכלו לעלות את רמת הקושי של האויבים ובתמורה הם ייתנו חפצים לעתים יותר תכופות. זה מאוד טוב אם אתם רוצים לקבל חפצים מאויבים.
  • במהלך המשחק תתקלו במיני בוסים אופציונליים שחוטפים מעט מאוד נזק מהתקפות רגילות. בשביל לנצח אותם בקלות צריך להשתמש בחפץ בשם Divine Confetti, שמגדיל נזק מהתקפות, במיוחד נגד יצורים אל-מתים. חפץ זה מוגבל עד שלב יותר מאוחר במשחק, ורק אז הוא מופיע בחנויות.
Sekiro Block

אני מקווה שהטיפים הללו יעזרו להפוך את המשחק לקצת יותר קל עבורכם, או לפחות מתסכל, לכל הפחות. אם אתם מוצאים את עצמכם תקועים באיזורים אחרים, נשמע לסייע במידת האפשר בתגובות בעמוד הפייסבוק שלנו.

Sekiro: Shadows Die Twice זמין ל-PC, PlayStation 4 ו-Xbox One. תזהרו לא למות!