במהלך תערוכת גיימסקום 2018 התאפשרה לנו ההזדמנות להיכנס לשדה הקרב של מלחמת העולם ה-2 במשחק שמחזיר את הסדרה הביתה: Battlefield 5. מצד אחד, רבים שמחו לראות ש-DICE ממשיכים את הקו אחרי Battlefield 1 המוצלח, מצד שני הם הכניסו מספר פיצ'רים שהכעיסו לא מעט ממעריצי הסדרה.

תומר כבר בחן את הסוגיות האלה בכתבה הבאה, ועיקר המהומה סביב טריילר ההשקה של המשחק נסובה סביב הויכוח האם במשחק שמנסה להיות ריאלסטי ככל האפשר כדוגמת Battlefield 5, יש מקום לאפשר הצגה של נשים לוחמות בשדה הקרב, למרות שלא בכל החזיתות נלחמו נשים, סביב פרוטזות וגם – נושא הקסטומיזציה של דמות השחקן, דבר שהיווה ניסיון ברור לייצר עוד אפיק ליצירת כספים במשחק.

ברשותכם, ננסה להתעלות מעל הנושא, ולשפוט מהסתכלות בסרטון המשחקיות הבא מגיימסקום 2018 ולענות על השאלה: האם Battlefield 5 מספק את חווית הקרב האולטימטבית? המפה המשוחקת היא מפת Rotterdam, והגרסה היא גרסת הבטא הסגורה.

מבחינתי, התשובה היא חד משמעית – כן! ראשית, תנו לי להיפטר מהדברים שמטרידים שחקנים רבים שלא לצורך: כמעט ולא ניתן לשים לב לקסטומיזציה ששחקן הפעיל על הדמות שלו. כנראה שהדבר יהיה בולט רק במצלמות ה-Killcam או במסך סיום השלב כאשר הכיתה הטובה ביותר תוצג על המסך בפני כל המשתתפים בקרב. מעבר לכך – נושא הנשים: למעט Voice over בקול נשי, זה לא מורגש או מהווה בעיה, כלשהי. אני גם בטוח שאפשר לבחור את מין הדמות שלכם, אם זה מפריע לכם כל-כך.

מבחינת הגרפיקה – המשחק נראה מדהים. להזכירכם, המשחק יעשה שימוש בטכנולוגיית ה-Ray Tracing החדשה שכרטיסי סדרת ה-RTX החדשה של Nvidia הוכרזו יותר מוקדם בשבוע התערוכה. אפשר לשים לב להשתקפויות על גבי המשטחים השונים, לצל שחפצים שונים מטילים על שדה הקרב ועוד. רמת הפירוט מעוררת הערכה: גם כלי הנשק יפגעו בהתאם לקורה מסביבכם אם כי בפירוט גבוה יותר מזה שראינו ב-Battlefield 1. דבר אחד ששמתי לב אליו והיה מאכזב – המים כאשר אתם מתחתיהם. בעוד שפני המים נראים מוצלחים מאוד, ברגע שתצללו – אין כל הבדל בויזואליות בין להיות מתחת למים או מחוצה להם.

Battlefield 5 graphics

 

גם בגזרת הקול – כלי הנשק נשמעים אמיתיים, ניתן לחוש את העומק והתלת-מימדיות ולהעריך בצורה מעולה מאיזה כיוון יורים עליכם, ומה המרחק של המקום בו התפוצץ הרימון מכם. הכדורים שורקים, פגזים עפים, צעקות היריבים והשחקנים שבקבוצתכם: כולם יחד מצטרפים לכדי סימפוזיון המצייר את זוועות המלחמה. גם רעש המנוע של הטנקים נשמע קרוב למציאות.

המשחק מכניס מספר מכניקות חדשות, שייתכן ויישמעו לכן כשוליות אך הן ללא ספק מוסיפות מאוד לחווית המשחק וחווינו ממש את קצה המזלג.

מנוע הFrostbite 3 חוזר בגרסה משופרת עבור Battlefield 5 ומאפשר הרס כמעט טוטאלי של כל דבר שתראו מסביבכם. אתם נוסעים בטנק? עצים, עמודי תאורה, ארגזים – שום דבר לא יעמוד בדרכם של הזחלים. טנק אויב מתקדם לעברכם? חכו לרגע שהוא יחלוף על גשר מעל לתעלת מים, פוצצו את הגשר, והופ – הטנק נמצא במימי התעלה, צף למספר שניות ואז ישקע אל קרקעיתה. תסמכו על קהילת המשחק שתמצא דרכים מקוריות נוספות לזרוע הרס.

התפוצץ לידיכם רימון רסס או פגז, אבל הפיצוץ לא היה קרוב מספיק כדי להרוג אתכם? אין בעיה, ההדף יעיף את דמות השחקן שלכם מהרגליים, וכאשר תרצו לקום פתאום תבחינו שלמודל שלכם יש – רגליים. ולפי המנח שלהן פתאום תבינו שאתם בכלל שוכבים על הגב. נזרק לכיוונכם רימון תבערה או שבטעות עברתם בסמוך מדי לכלי רכב בוער והלהבות נתפסו בכם? אם תרוצו – הלהבות יתגברו, ויגרם לכם יותר נזק. מה עושים? שוכבים על הקרקע (Prone), והדבר יכבה את האש שאוחזת בכם מהר יותר.

מכירים ממשחקי Battlefield קודמים שברוב המפות נוצר באחד מצווארי הבקבוק קרב אינסופי, עקב העובדה שבשני הצדדים יש חובש ומקלען שפשוט מספקים עבור כל הצוות מקור לריפוי ותחמושת ללא סוף? אז ב-Battlefield 5 מצאו לכך פתרון. גם ה-Medic Crate וגם ה-Supply Crate מוגבלים ב"תחמושת". רוצים לרענן אותם? תמצאו מערום ציוד רפואי או מערום תחמושת, והצטיידו מחדש.

battlefield 5 resupply

למערומים תפקיד כפול: הם גם מאפשרים לשחקנים בתפקיד ה-Assult או ה-Recon להצטייד מחדש בתחמושת ובמספר מצומצם של ערכות עזרה ראשונה בהן יוכלו להשתמש בעת הצורך. בנוסף, לא רק החובש יכול להחיות מחדש שחקנים שנפצעו ומדממים על הרצפה – במידה ומדובר בשחקן מהכיתה שלכם(Squad), גם במידה ואינכם חובשים תוכלו להחיותו. החובש, מנגד, יכול להחיות שחקנים שגם אינם בכיתה שלו. דבר אחד רע בנוגע לשינוי – כאשר החובש או המקלען עושים Respawn, הם לא מקבלים כמצב מוצא ארגזים של הציוד המתאים, אלא רק אריזות קטנות, דבר שמעצבן מעט.

מכניקה חדשה נוספת שהוצגה היא מערכת הביצורים. בנקודות מוגדרות על גבי מפת המשחק, תוכלו בלחיצת כפתור להתחיל בבנייה של ביצורים בנקודה בה אתם עומדים. אתם תזהו נקודה זו באמצעות צללית חצי שקופה שמראה את סוג הביצור. תוכלו לבנות ביצורים אלו ללא תלות בתפקדי הדמות שלקחתם, וכמובן שתקבלו על כך נקודות כלפי התוצאה הסופית שלכם בקרב (ועיטורים בהתאם).

תפקידם של הביצורים הוא לחזק את היכולת של הקבוצה שלכם לאחוז באזור בעל חשיבות טקטית במפה. את ביצורים אלה ניתן להשמיד באמצעות חומרי נפץ, אבל הם מחייבים שחקנים משתי הקבוצות לעבור מעליהם, ואני חייב לציין שהאנימציה של מעבר המכשול נראת לא רע בכלל – שוב תקבלו הצצה לגפיים התחתונות של הדמות שלכם.

לאלו מכם שהדבר הראשון שעולה להם לראש הוא – "לא מספיק שיש בבאטלפילד 5 באטל רויאל, עכשיו גם אפשר לבנות", אז זהו מנגנון בנייה שונה לחלוטין מזה של פורטנייט. בעוד שבFortnite אתם פשוט "זורקים" את סוג המבנה בכל מקום שתרצו והוא ייבנה, ב-Battlefield V ניתן לבנות רק במקומות מוגדרים מראש, והדבר לוקח זמן ומשאיר אתכם פגיעים לירי.

Battlefield 5 bulding mec

 

מכניקת הנזק של כלי הרכב במשחק שודרגה גם היא. אם תצפו ב-Last Stand שלי מתוך הסרטון, תוכלו לזהות שבשלב מסוים אני לא נע עם הטנק קדימה או אחורה, אלא רק סביב הציר(Pivot). הסיבה לכך נעוצה במוקש שפוצץ על צידו השמאלי של הטנק וניטרל את יכולת התנועה של הזחל השמאלי, כך שנשארתי עם הזחל הימני בלבד. זאת למרות העובדה שהטנק לא ספג עדיין נזק משמעותי. החל משלב זה – הייתי מטרה נייחת, ומכיוון שבחרתי צייד טנקים, לא הייתה לי יכולת צידוד מלאה של הצריח. את המטוסים לא הזדמן לי לבדוק.

לדעתי, ועל פי מה ששיחקתי, Battlefield V לוקח את הסדרה לשלב הבא. הוא משלב אלמנטים ריאלסטיים במידה, מכניס כל מיני תוספות קטנות שנראות פשוטות מצד אחד, אך מצד שני משפיעות על חווית המשחק באופן משמעותי. יציאתו של המשחק נדחתה לתאריך ה20 לנובמבר 2018. בעוד שהמפתחת DICE טוענת שהסיבה לכך היא הרצון להוציא חווית מולטיפלייר טובה יותר, עיתונים רבים מעלים ספקולציות כי הסיבה לדחייה היא סמיכות תאריך היציאה המקורי, ה-19 לאוקטובר היה סמוך מדי ליציאתו של המתחרה העיקרי, Black Ops 4 (שעתיד לצאת ב12 לאוקטובר), ו-Red Dead Redemption 2(שעתיד לצאת ב26 לאוקטובר).

ההודעה על הדחיה טוענת כי הזמן יוקדש לשיפור מרכיבים שונים במשחק, על מנת לוודא כי תסופק חוויה משמעותית, וכי הם מעוניינים בין היתר לעבוד גם על מנגנון ה-Tides of War שאמור להשפיע על חווית המולטיפלייר לאורך משחק במספר מפות. הצוות עוד טוען בהודעה כי כבר בבטא הפתוחה שתפתח ב6 לפסטמבר ניתן יהיה לראות שיפורים משמעותיים מאז הבטא הסגורה.  המשחק יצא למחשב האישי ולקונסולות ה-Xbox One וה-PS4.

בשורה התחתונה, אחרי מה שראינו ב-Gamescom 2018, שחקנים שיצליחו להתעלות מעל לרעשי הרקע, יקבלו חווית מולטיפלייר מצויינת, ולא יתאכזבו כאשר יחזרו אל מלחמת העולם ה-2 עם Battlefield 5.

לאלו מכם שרוצים להתרשם בעצמם, המשחק יכנס לבטא פתוחה בתאריך ה-6 לספטמבר, החל משעה 12 בבוקר, ועד ה11 בספטמבר בשעה 6 אחר הצהריים, מה שמאפשר לנו הישראלים סופ"ש ארוך של ראש השנה עם הבטא. היא תאפשר לנו לשחק במפה Arctic Fjord, ולהתנסות בשני ימים של Grand Operation כחלק מה-Grand Operations, הצצה למצב ה-Tides of War ועוד פרטים תוכלו למצוא בתמונה המצורפת מטה. נפגש בבטא!

Battlefield 5 Open Beta 1

battlefield 5 explosion

Battlefield 5 bulding mec2