בהודעה ראשונה, חברת Nintendo הציגה חלק מתוכניותיה להשקת שירות האונליין של החברה, אך לצער בסיס המעריצים שלה הודעה זו גם כללה את החדשות העצובות על פטירת שירות ה-Virtual Console האהוב.

כן, זה נכון. לאחר חרושת שמועות שהתחילה עוד בשנה שעברה, היום אנו יודעים שבסופו של דבר – נינטנדו החליטה שלא לתת לשחקניה את האפשרות לשחק דרך האימולטור הרישמי שלה במשחקי העבר המוצלחים בקטלוג. ביחד עם הודעה זו, מסרו בחברה מידע על השקת שירות האונליין שמכפר אפילו במעט על החדשות שבאו לפניו.

שירות האונליין של החברה יושק עם כ-20 משחקים נבחרים מתקופת ה-NES בלבד, כאשר עשרה מהם הוכרזו כרשום להלן: Soccer, Tennis, Donkey Kong, Mario Bros., Super Mario Bros., Balloon Fight, Ice Climber, Dr. Mario, The Legend of Zelda, Super Mario Bros. 3. כאשר עשרת המשחקים הנותרים יוכרזו בהמשך.

כאשר השירות יעלה לאוויר בספטמבר, יוכלו שחקנים להינות מ20 המשחקים המדוברים (עם עוד משחקים המתוכננים לעתיד), לשחק במגוון משחקים בצורה מקוונת (ביניהם Mario Kart, ARMS, Mario Tennis, Sushi Striker וSplatoon 2) ואף לשמור את ההתקדמות בכלל המשחקים של הקונסולה בענן (אם כי כרגע לא ידוע לנו הרבה על הפ'יצר, עם מידע נוסף שישוחרר בעתיד הקרוב – כולל האם יהיה ניתן לגבות גם בצורה מקומית).

נקודה מעניינת – משחקי ה-NES הכלולים בשירות יעברו התאמה למצב משחק מקוון בפעם הראשונה בחיי המדף שלהם. ניתן לצפות לראות מצבי משחק של אחד נגד השני, מצב משחק משותף ואפשרות חדשה – שליטה בדמות בתורו של כל שחקן לסירוגין, כאשר אפשר לבחור להעביר את השליטה לשחקן המקוון השני תוך כדי ניצול היכולת החדשה לשוחח קולית על גבי הרשת החדשה של Nintendo (כרגע מסתמן – דרך האפליקציה, הזוכה לביקורות שליליות מאוד עקב ההטמעה שלה בקונסולה דרך מערכת מתאמים מוזרה ומסובכת – כדי לנהל שיחה קולית דרך רשת הטלפון הסלולרית).

מחיר השירות המומלץ הוא 19.99$ ל12 חודשים עם אפשרויות קצרות יותר של 3.99$ לחודש יחיד או 7.99$ לשלושה חודשים.

אפשרות נוספת ש-Nintendo מציעה היא "חבילת משפחה" שבה כל אחד מהמשתמשים במכשיר יוכלו להתחבר לרשת ללא תלות בתשלום נפרד על הזכות לגישה לשירות. חבילת המשפחה תעלה כ34.99$ ל12 חודשים והיא מומלצת למכשירים בהם עושים שימוש יותר מאדם אחד, אם כי יכול להיות ו-Nintendo תחליט לאפשר זאת על מספר מכשירים במקביל. הרישום לחבילה זו ייפתח ב-15 למאי ויתמוך בעד כ-8 משתמשים.

לא ברור בשלב זה אם נקבל משחקי Gamecube (עליו Nintendo דיברה בעבר) וקונסולות נוספות דרך השירות, והאם הוא בעצם ייתן תחליף הולם לשירות ה-Virtual Console המוכר. אל אף שלא יהיה ניתן להוריד משחק ספציפי דרך הקונסולה הווירטואלית שלא בקטלוג, חברות רבות וביניהן Square Enix, SNK ו-Capcom משחררות גירסאות מותאמות של משחקים מוצלחים מאוסף העבר שלהם אל מכשיר ה-Switch וכבר היום אפשר למצוא שיחרור חדש של לא מעט משחקים מקונסולות ישנות יותר. קיים סיכוי גבוה שהמשחק שאתם אוהבים יזכה לקבל תחיה מחדש בקונסולה שכל כך משוועת לאפשרות הזו! לכן אין לאבד תקווה, שלא להזכיר את הפיראטים אשר לוודאי יימצאו דרך אל המטמון בחודשים הקרובים.