Fort Triumph הוא משחק אינדי בסגנון Tactical-RPG או Turn-Based Strategy, ומפותח ע"י CookieByte Entertainment. לי יצא לחוות את המשחק בגרסת האלפא של המשחק ואני מאד התרשמתי ממה שיש לו להציע. בנוסף, המשחק נכנס השבוע ל-Early Access ב-Steam, מה שמאפשר לכם לקפוץ ולרכוש אותו במחיר המצויין של 63 שקלים. כמובן, אי אפשר לנפח את החזה ולציין שהמשחק הוא תוצרת כחול-לבן, ואת הכבוד הרב שחשתי כאשר ניתנה לי ההזדמנות לבחון אותו!

הדרך הטובה ביותר לתאר את Fort Triumph היא בתור X-Com בעולם פנטזיה. מערכת המחסה, מבנה המפה ואחוזי הפגיעה המפורסמים יראו מוכרים לכל מי ששיחק במשחק תפקידים טקטי בעבר, השואב השראה מהסדרה. לדעתי כבר אפשר לומר בוודאות, שהסדרה הצמיחה ז'אנר משחקים המזוהה עימה, בדומה ל-Dark Souls עם ה"Souls-Like" ו-Metroid יחד עם Castelvania שכעת משתייכים לז'אנר ה-"Metroidvania" (יש לכם שם מגניב לז'אנר?).

בגרסה האלפא בה שיחקתי, יכולתי לשחק רק בחלק קצר מתוך הקמפיין של המשחק ולחוות את העלילה. הסיפור מציג חבורת הרפתקנים בעלי תפקידים קלאסיים מעולם הפנטזיה: מכשף, קשת, ברברי ופאלאדין כשהם מנסים להביס מעלה באוב מרושע. המשחק לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות והוא מלא בבדיחות והומור מעולה. במסעותיי הקצובים, נתקלתי בבאר מדברת ואוכלת אדם ששכנעתי להפוך לאתר תיירותי, ובצבא שלדים תאגידיים המחוייב לקיים לפחות 3 ישיבות עסקיות ביום. אם זה לא נשמע לכם מופרע ומופרך – הם מאוד נעלבים כשקוראים להם אל-מתים; הם מעדיפים את המונח אל-חיים.

מכניקת הקרב במשחק מאוד מעניינת עם הרבה יכולות שונות ומגוונות לבעלי התפקידים השונים. החל מכדורי אש מסורתיים וכלה בחורי תולעת למכשף,פצצות עשן והסוואה לקשת, ריפוי לפאלאדין.

תכונה מעניינת של המשחק היא השימוש בסביבה בשביל הקרבות. יכולות רבות מתבססות על יכולת לדחוף או למשוך אוייבים או חפצים בסביבה על מנת לאפשר לשחקן לנצל את תנאי השטח לטובתו. המשחק מאפשר לשחקן למשוך אוייבים לתוך בור באדמה או להפיל עץ שאויב תופס מאחוריו מחסה, כך שיפול על ראשו  של האויב. יכולות אלו גם מספקות מאד וגם פותחות בפני השחקן דרכים חדשות לגשת למצבים שונים.

Fort Triumph

מחוץ לקרב, Fort Triumph מתרחש במפת עולם שמזכירה מעט את Heroes of Might and Magic. מפת העולם מלאה באוייבים שניתן להילחם בהם או בבניינים שניתן להשתלט עליהם על מנת להגדיל את ההכנסה הקבועה של ההרפתקנים. בנוסף, בניינים בשליטתך לעיתים מאפשרים לגייס דמויות חדשות בעלות יכולות שונות לקבוצה. לשחקן מספר צעדים קבוע בכל יום, ובסוף כל שבוע במשחק המפלצות על מפת העולם מתחדשות ומתחזקות, מה שגורם לכך שהמשחק ממשיך להיות מאתגר גם בשלבים יותר מתקדמים.

בעולם המשחק ישנם מספר קבוצות, ולכל אחת צבאות משלה המסתובבות ברחבי העולם. גם קבוצות אלו אוספות משאבים ומשתלטות על בניינים. ישנה מערכת מוניטין לקבוצות השונות המאפשרת לשחקן לגייס מהבניינים שלהן יחידות חדשות אם הוא נחשב כחבר, או לכבוש את הבניינים שבשליטתן כשהשחקן נחשב כאויב עבורן.

הגרפיקה והמוזיקה בFort Triumph מתאימים לאווירה של המשחק וחוש ההומור שלו. מראה ה-Art הצבעוני והכיפי עוזר לשמור על האווירה קלילה ועל התחושה שמדובר בעולם פנטזיה בעל תוכן עמוק. למרות התוכן המועט וחוסר הליטוש הטיפוסיים למשחק בגרסת אלפא, מאד נהניתי מהזמן הקצוב שלי בFort Triumph.

לדעתי זהו משחק ששווה לשים עליו עין לאורך שלבי הפיתוח ב-Early Access, ובמיוחד לקראת יציאת הגרסה המלאה. הדיאלוג המצחיק והמשחקיות הכיפית יחד עם מספר שינויים מעניין בנוסחא המוכרת מובילים לחוויה נהדרת ובלתי נשכחת.