אמנם הסגנון הגרפי של Super Lucky's Tale לא מלהיב במיוחד, והעלילה לא מגובשת, אבל השליטה בלאקי טובה, והייתי רוצה לראות אותו גדל להיות גיבור פלטפורמינג פופולארי כמו מריו או סוניק.

אנחנו נמצאים בתקופה מאוד טובה לשחקני פלטפורמרים. עם מריו אודיסי שיצא בשבוע שעבר וזכה לתשבוחות מכאן ועד אילת, ועם Sonic Forces שיצא בשבוע הבא, Lego Marvel Superheroes 2 שיצא שבוע אחריו ו-Fe, שעתיד לצאת מתישהו בהמשך השנה – בהחלט נראה שפלטפורמרים טובים חזרו לאופנה. בין כל המשחקים הגדולים האלה ראינו גם את Super Lucky's Tale, שנדלקתי עליו כבר מטריילר ההכרזה, ובדמו בגיימסקום. עכשיו כששיחקנו במשחק המלא אנחנו יכולים לומר לכם בדיוק איפה הוא נמצא לצד כל הפלטפורמרים הללו.

במשחק תשחקו את לאקי, שועל צעיר אשר בעקבות שרשרת אירועים, נשאב לתוך ה-Book of Ages, יחד עם חתול מכשף רשע בשם Jynx וחבורת הילדים הנוכלים שלו, הנקראים ה-Kitty Litter. על לאקי להלחם בכל אחד מהילדים של ג'ינקס, שהשתלטו על עולמות שונים בתוך הספר, על מנת בסופו של דבר לעצור את ג'ינקס מלהשתלט על הספר.

הסיפור די פשוט, ובהחלט ראינו דומים לו בעבר. החתולים השונים אשר נתקל בהם לאורך העלילה חמודים, ולכל אחד יש אישיות קומית ומהנה משלו, אך הם זוכים למעט מדי זמן מסך מכדי שאפשר יהיה להנות מהם כמו שצריך.

המשחק כן מככב מבחינת האלמנטים הקומיים שבו, שכן הוא מכוון לקהל צעיר גם כן. בין האלמנטים הקומיים, כל דמויות במשחק אומרות את הפעולה שהן עושות. זה מאוד משעשע לראות את Master Mittens, חתלתול נינג'ה המומחה לאומנויות לחימה, לוחש לעברינו "מיאו מיאו", או רוח רפאים שאומרת "ספוקי ספוק" (מלשון Spooky, מבהיל/מפחיד), ומאוד נהניתי מהטון הקומי של המשחק – הוא בהחלט משרה אווירה רגועה ונעימה לאורכו.

מבחינת גרפיקה, המשחק נראה נקי וטוב, עם סגנון גרפי שמזכיר לי מעט את World of Warcraft ודומיו. בעוד שהגרפיקה עצמה לא מרשימה במיוחד, עיצוב השלבים, גם מבחינת משחקיות וגם מבחינת מראה, יפה ומקורי. המשחק זמין גם ב-4K על ה-Xbox One X, אך אם הסגנון הגרפי לא ירשים אתכם במיוחד ברזולוציית Full HD, הוא לא ירשים אתכם הרבה יותר ב-4K.

התפריטים במשחק נראים טוב, אך המסך הראשי בלבל אותי, באופן מפתיע. בתפריט הראשי ההבדל בין האפשרות שסימנתם והאפשרות שלא סימנתם הוא בגוון הכחול של הכתב, וכשבתחילת המשחק קיימות רק אפשרות של משחק חדש ואפשרות של יציאה, קל להתבלבל ולא לדעת אם אתם מסמנים את האפשרות שרציתם לבחור.

המוזיקה במשחק מתאימה לשלבים השונים, מרגיעה באופן כללי, אבל שכיחה לחלוטין. גם הקטעים שחשבתי לעצמי לאורך המשחק "אה, זה קטע נחמד לשמוע", נשכחו ממני עד עכשיו, וחבל. לאקי מדובב טוב, וקורא בשמחה, ובכללי שומר על רוח אופטימית. שאר הדמויות, כפי שציינתי, מדובבות באופן מצחיק וכיפי.

עכשיו בואו נדבר על משחקיות. המשחק מחולק ל-Hub World לכל עולם, ובו שלבים ושלבי בונוס. מטרת המשחק היא לאסוף תלתנים, אשר מקבילים לכוכבים או ירחים שהיינו אוספים במשחקי מריו, ופותחים לנו שלבים מסויימים במשחק, כמו למשל קרבות בוס. בכל שלב רגיל ניתן לאסוף ארבעה תלתנים שונים – אחד על השלמת השלב, אחד על איסוף 300 מטבעות, אחד על משימת בונוס בתוך השלב, ואחד על איסוף כל חמשת האותיות של השם Lucky, כרפרנס קטן וחמוד לפלטאטפורמרים הקלאסיים. גם אם לא הצלחתם להשיג את כל ארבעת התלתנים בשלב בניסיון הראשון, מספיק ניסיון אחד נוסף בדרך כלל בשביל לאסוף את כולם, והמשחק די סלחני בקטע הזה.

השלבים הרגילים באים בדו מימד או תלת מימד. השלבים התלת מימדיים הם לרוב פתוחים ומכילים שלל דרכים סודיות, אשר כל אחת בתורה בדרך כלל תביא לכם את אחת מאותיות השם Lucky, או את התלתן הסודי של השלב. השלבים הדו מימדיים קצת יותר לינאריים, אבל גם בהם בדרך כלל תמצאו דרך סודית שתיקח אתכם לחלק בשלב שמתרחש ברקע האחורי, והעיצוב הזה די מגניב. כל אחד מהשלבים מכיל אלמנטים ייחודיים ומגניבים, כמו למשל שלב רוחות רפאים שבו יש שביל בלתי נראה שעליכם להאיר עליו באמצעות מנורה על מנת לראות אותו.

לכל שלבי הבונוס יש גימיק משלהם – חלקם הם שלבים בהם לאקי נע קדימה בקצב קבוע ועליכם לשלוט בקפיצות וההתקפות שלו על מנת לאסוף כמה שיותר מטבעות לאורך השלב, וחלקם משלבים מיני-משחק חמוד. כל שלבי הבונוס מזכים בתלתן יחיד בסופם. כמו כן, במשחק קיימים קרבות בוס, שבהתאם למשחקי פלטפורמר, כל אחד מהם משחק באופן מגוון, ובאופן כללי הם די כיפיים. במהלך השלבים תתקלו ביריבים שאותם תוכלו להביס באמצעות קפיצה עליהם או הפלקה באמצעות הזנב. חלק מהיריבים יכולים לעוף אחורה מההתקפה ולפגוע בעוד יריבים, וכל הכאוס שנוצר יכול להיות מאוד מהנה.

השליטה בלאקי מאוד נוחה – הוא יכול לקפוץ פעמיים, להפליק עם הזנב שלו (שמאפשר לו, בין היתר, להרוויח עוד זמן באוויר), ולהתחפר באדמה. כל המהלכים הללו הופכים את לאקי למאוד זריז – גם במצבים שבהם זרקתי את עצמי באופן בלתי אחראי מהשלב לעבר מותי, בהרבה פעמים מצאתי את עצמי מצליח לחזור לקרקע יציבה בזכות הזריזות של לאקי.

עם השליטה הזריזה והטובה של לאקי, באה מצלמה פחות נוחה. השלבים הם לרוב עם מצלמה מקובעת, ולעיתים ניתנת האפשרות להטות את המצלמה מעט לכל כיוון. משום שברוב הזמן המצלמה מקובעת, קשה לאמוד את העומק המדוייק של חלק מהמקומות שאליהם תרצו לקפוץ, למשל. קרה לי מספר פעמים שלאקי קפץ לעבר מקפצה, אך פספס אותה כי היא היתה יותר קרובה או רחוקה ממה שראיתי.

בסופו של דבר, על אף החסרונות שלו, Super Lucky's Tale הוא משחק מהנה מאוד, וחשיפה מעולה בשביל שחקנים צעירים לז'אנר הפלטפורמר. המשחק הזכיר לי כל כך הרבה משחקים אהובים מהילדות שלי, ומאוד אהבתי את זה בו. אמנם הסגנון הגרפי לא מלהיב במיוחד, והעלילה לא מגובשת, השליטה בלאקי טובה, ומאוד הייתי רוצה לראות אותו חוזר בהמשך, וגדל להיות גיבור פלטפורמינג פופולארי כמו מריו או סוניק.

המשחק Super Lucky's Tale זמין ל-Xbox One ול-Windows 10, וכמו כן שחיק ב-4K על גבי ה-Xbox One X.