כפי שכולנו ידענו משחק AC חדש עומד להגיע, ובשני בערב Ubisoft הכריזה רשמית את Assassin's Creed Origins (אם כי אקסבוקס הציגו אותו יום לפני על הXbox One X). הפעם המתנקש יהיה ממצרים. בניגוד לפעמים אחרות מובטח לנו סיפור המקור של המתנקשים – איך התחיל הארגון שפרש רשת רחבה כל כך ברחבי העולם, מהחששנים בסוריה, כולל סניפים בסין, הודו ורוסיה, ועד איטליה, לונדון, פריז, ואף המתנקשים של היום.

הסיפור יתרכז בBa-Yek, סייר מדברות מצרי, אשר ככל הנראה ייסד את ארגון המתנקשים כדי להילחם למען העם כנגד המנהיגות העריצה ו…בלה בלה בלה, כולכם יודעים איך סיפור AC מתנהל – אתם נלחמים למען חופש ואמת בעזרת הריגה של אלו שרוצים כוח, סדר, ושליטה על העם. העובדה שזה סיפור מקורות מעניינת אותי יותר: איך הוסד הארגון? מה הקשר של בא-יק לציוויליזציה הראשונה? איך הציוויליזציה הראשונה תשתלב במיתולוגיה המצרית, שכן עד עכשיו ה"אלים" מהציוויליזציה ההיא קרויים על שם אלים רומיים. האם נזכה לראות את האיטרציה הראשונה של הטמפלרים? שכן, העניין בארגון המתנקשים תלוי גם באויבם הגדול ביותר, רק שלא היו טמפלרים לפני מסעות הצלב… סיפור מקורות מהווה הזדמנות מצויינת להציג את הסיפור הכולל של הסדרה. אפשר להגיד שהסיפור מסקרן.

מבחינת עולם, מצרים העתיקה נראה כמקום מגניב. מקדשים לאלים מצריים, פירמידות עם פרעונים קבורים וחנוטים, דיונות חול המתפרשות לאין קיץ המנוקדות בנוות מדבר.לעולם של AC: Origins יש סיכוי להיראות יפה, במיוחד בעזרת טכנולוגית 4K (זה למה מייקרוסופט הציגו את המשחק קודם). חבל שהדמויות נראות סתמיות כתמיד. כבר בתחילת הטריילר רואים שלבא-יק יש את אותו פרצוף סתמי שראינו על דמויות רבות במהלך הסדרה. משהו בעיניים נראה פשוט רע.

מבחינת משחק, יוביסופט מבטיחים הרבה שינוי – דרכים שונות לטייל ברחבי העולם, קווסטים שונים בנוסף למצב סיפור, פרטים קטנים רבים. אחד השינויים המרכזיים הוא התפתחות דמות בעזרת רמות. במקום שיפור הדמות בעזרת כסף או התקדמות עלילתית בא-יק יקבל נקודות ניסיון על פי ביצועים. על כל רמה יתווספו לבא-יק נקודות יכולות אותן יוכל להשקיע בעץ יכולות בדומה למשחקים רבים באותו סגנון. יוביסופט מבטיחים לנו מערכת קרב משופרת המבוססת ע"פ תגובות למהלכי היריב. קיים במשחק אפילו מצב "קולוסיאום" שמתרכז אך ורק בקרב בתור אחד ששיחק בAC4:BF לא מזמן וחזה במערכת הקרב שם, אני מאוד שמח לשמוע שנעשים מאמצים לשפר את מערכת הקרב.

עוד שינוי, הפעם יותר ספציפי הוא Sennu, הנשר של בא-יק. סנו יוכל לסרוק את השטח ולתת לבא-יק מידע גיאוגרפי, כמו איך נראית המפה הקרובה, היכן נמצאת המטרה הקרובה, ואיך ניתן להגיע אליה. בנוסף סנו עלול להתגלות כקשר בין ארגון המתנקשים לנשר, שכן לאורך הסדרה הוזכרה חיה זאת רבות, אפילו בשמותיהם של הגיבורים הראשיים. הפיצ'ר עצמו נראה מגניב, גם אם הוא מזכיר בצורה חשודה את אותו הפיצ'ר מWiLD, משחק עליו עובד מישל אנסל, במאי מפורסם שעבד ביוביסופט שנים רבות. אותו פיצ'ר עשוי להביא לסיום שלטון המגדלים הגבוהים עליהם עולים כדי לסרוק את השטח, אלמנט חוזר של משחקי יוביסופט עליו החברה קיבלה ביקורת רבה.

נראה כי יוביסופט מנסה ללמוד מטעויות העבר שלה. אחרי ירידה באיכות המשחקים וביקורת הציבור כלפי האחרונים בסדרה יוביסופט הפסיקה עם מנהג "משחק AC כל שנה", ופיצ'רים רבים של המשחק מראים רצון כן לשפר את עצמם. המשחק אפילו נמנע מלשים מצב מולטיפלייר במשחק הזה. הם רחוקים משלמות: עדיין יש להם אופציית הזמנה מראש עם "משימת בונוס בלעדית", ומהדורות האספנים מסובכות עד שיהיה צריך טבלה שמסבירה אותן. מה גם אלמנט יצירה נראה כאילו הוא כלול במשחק החדש. אבל אני באמת סקרן לשמוע על המשחק הזה שוב. זו לא סיבה להזמין את המשחק מראש, אלא סיבה להקשיב, לבחון, ולקנות את המשחק לאחר יציאתו לשוק, שזה יותר ממה שאני יכול להגיד על Unity וSyndicate. הכדור בזירה שלכם יוביסופט. נסו שלא להפילו.

המשחק ישוחרר ב27 לאוקטובר לPS4, משפחת Xbox One ולמחשב. אחרי זה נוכל לראות האם הסדרה תנסוק לשמיים, או תיקבר לנצח בפרמידות