מתי הייתה הפעם האחרונה ששיחקתם משחק הרפתקאות ישן? כזה שמועבר דרך טקסט בלבד? אלא אם חזרתם לשנות ה80' המאוחרות כנראה שמעולם לא נגעתם בהם אפילו. אם תרצו לתקן מצב זה מסיבה כזו או אחרת, אתם יכולים לעשות זאת עכשיו עם המשחק החדש Stories Untold, הרפתקאת טקסט בעידן הדיגיטלי.

Stories Untold הוא משחק הרפתקאה-אימה מבוסס טקסט שמסופר על פני מספר פרקים, או סיפורים כפי שהמשחק קורה להם. כל פרק מעוצב כאילו הוא נלקח ישירות מתוכנית מיסתורין ישנה, כמו אזור הדמדומים, או Stranger Things העדכנית. בעוד שהפרקים נראים כעלילות נפרדות, הם מתחברים אחד לשני בדרכים עדינות כדי ליצור הרגשה של המשכיות.

stories-untold-review-01

הגיוון בין הפרקים הוא מרשים למדי, בהתחשב במכניקות המשחק המוגבלות. בפרק אחד תוכלו לשחק משחק הרפתקאת טקסט קלאסי עם טוויסט, באחר תוכלו להריץ ניסויים על קופסה חתומה עם חפץ מסתורי בתוכה, ובסיפור נוסף תנסו לפצח מסרים מקודדים. למרות המכניקות הפשוטות של הקלדת טקסט ולחיצה על כפתורים, כל פרק מצליח לספק פאזלים שיבחנו אתכם במגוון דרכים יצרתיות. היינו שמחים אם הרפתקאת הטקסט עצמה הייתה מזהה יותר פקודות. היו פעמים שהמבקר האמיץ שלנו נתקע רק בגלל שהוא לא הזין את השורה המדויקת שהמשחק ציפה לה, מה שהרגיז אותו מאוד.

בהתחלה הפרקים נראים נורמלים ורגילים, אך בהמשך יהפכו למרתיעים, מוזרים ומסמרי שיער. למרבה הצער רובם לא מצליחים לקיים את ההבטחה לסיום מסעיר. ברגע שהעניינים מתחילים להתגלגל והעלילה הופכת למעניינת, הפרק פשוט נגמר, וכל המתח מתפרק ללא תמורה וללא עניין. אם זאת, כל כל עוד המשחק ממשיך, Stories Untold הוא מסתורי מספיק כדי לגרום לכם לרצות ללכת עד הסוף. המוזרות של המשחק והדרך היחודית שלו לספר את סיפורו, בשילוב של כמה רגעים נהדרים ירתק את מעריצי האימה עד לרגע האחרון.

הרבה מכך נעשה הודות למראה וצלילי הרטרו. מסכי המחשב העתיקים וציוד המעבדה, יחד עם התקתוקים של המקלדת המכנית שלכם במשחק מזכירה זמן לפני שספרנו פיקסלים או פריימים לשנייה.הדרכים הקטנות בהן העולם סביבכם משתנה כדי לשקף את מה שקורה על המסך, במיוחד בפרק הראשון, יוצרות אווירה מדהימה של חשש ואי ודאות, היכן שאין דרך להיות בטוח מה יקרה הלאה.

Sories Untold הוא משחק ניסיוני ומעניין. הוא משתמש במשחקיות ובמראה שנשכחו מעולם המשחקים כדי ליצור משהו שמסיבה מסויימת מרגיש חדש, וזה הישג לא משהו מובן מאליו. זה בסיס טוב למשהו גדול יותר, טוב יותר וארוך יותר (המשחק באורך 3-4 שעות בלבד ומתומחר בהתאם). נקווה שהצוות בNo Code ימשיכו בשביל האפלולי הזה, בו לא מספיק אנשים צועדים, ויספרו לנו עוד מעשיות רבות.