סדרת Forza Horizon משרתת כשוות הערך ותמונת המראה של סדרת Forza Motorsport, לוקחת את הגיימרים הרחק מן המסלולים הסגורים של המירוץ המסורתי ומשחררת אותם במסלולי העפר שמביאים למשחק רשימת אתגרים חדשה לגמרי. Forza Horizon 3 הוא המשחק האחרון בסדרת המירוצים שהיתה ללהיט, ונותנת לשחקנים ליהנות מהפעלולים המטורפים ומכל טוב הנופים שיש לערבה האוסטרלית להציע. בתור המשחק השלישי בסדרה, וגם מפני ששוחרר אחרי Forza Motorsport 6 בשנה שעברה, הכותר שומר על מכניקה עדכנית, סימולציות מזג אוויר וריאליזם מהמם – כל אלה עם שיפורים קטנים, שעושים אותם הרבה יותר משמעותיים.

אחד השינויים הגדולים יותר ש-Horizon 3 מביא למותג Forza הוא סביבת העולם הפתוח שיכולה לייצר חוויות חדשות כהרף עין. עם ג'ונגלים עבותים, חופים יפהפיים ונופי מדבר שמשתרעים עד אין קץ; הערבה האוסטרלית היא ההתגלמות המושלמת של כל מה שיש לסדרה הזו להציע. הקמפיין של Horizon 3 עוקב אחר דמות לבחירתכם בעוד היא לוקחת חלק בתחרויות ברחבי הערבה העצומה. המשחק מאפשר לשחקנים לנהל את הטורנירים, ולעצב באופן אישי את חוויית המשחק שלהם. במהלך כל טורניר, השחקנים יפתחו מיקומים חדשים ומירוצים. מרגע שכל המירוצים בטורניר נגמרו, השחקנים יכולים לבחור בין להמשיך לטורניר חדש בחלק אחר במפה, או להרחיב את הטורניר הנוכחי ולפתוח עוד אירועים באותו האיזור. למרות שיש גבול מסוים לכמות הנתיבים בתוך הקמפיין, תמיד יהיו עוד דברים לעשות ולראות בכל אחד מהאיזורים.

forzahorizon3-review-1

המכוניות ב-Forza 3 Horizon מראות לכולם מה קורה כשיצרניות הרכב יוצאות לשטח. מותגי יוקרה כמו למבורגיני, טסלה ופרארי הולכות ראש בראש עם חברות עממיות כמו פורד והג'יפ האגדי. הכותר החדש מכיל מעל ל-350 מכוניות של 75 יצרניות רכב שונות ולכולן יש את עקומת הלמידה הייחודית להן ומפרידה בין מכונית למכונית.

ואם כבר עקומות לימוד, הנסיון של Horizon 3 להיות מציאותי לא פחות מסדרת Motorsports העיקרית הופך את המשחק לאחד מהקשים ביותר בסדרה כשזה נוגע להתמחות בנהיגה. עכשיו כשניצבים לפנינו אירועי מזג אוויר קשים ושטח טרשי יותר, כל ליינאפ המכוניות קשה יותר לשליטה מכל מה שנתקלנו בו ב-Motorsport 6. עם זאת, רב המכוניות מצוידות בעצמת פניה מוגברת, ואלו שלא בדרך כלל לא דורשות הרבה מומחיות בכדי לשמור על שליטה.

forzahorizon3-review-2

Horizon 3 מתמקד פחות בלהפוך כל פניה למושלמת או את המירוצים לנקיים, ויותר במשחקיות אגרסיבית ופעלולי אקשן מוצלחים. בעוד שחקנים משתתפים במירוץ, איזורים שונים יספקו מספר הזדמנויות להיפטר מהמתחרים, לזנק באוויר ולהשמיד את סביבת המירוץ עצמה. ביצוע כל אחת מהפעולות הללו במהלך מירוץ או בנסיעה סתם יזכו את השחקנים בנקודות נוספות שיתרגמו לנסיון. לשרשר את הפעלולים הללו אחד אחרי השני לא רק ייתן יותר נקודות, אלא גם ייצור הכפלה שתהפוך את הפעלולים הבאים שלכם לרווחיים אפילו יותר. כמובן, אתם תשמרו על הבונוסים האלו רק עד שתתרסקו בצורה מחרידה לתוך עץ שחשבתם שתוכלו לזנק דרכו בקלות, מה שדי הורס את הגרוב.

ההרס ב-Horizon 3 נע בין אולטרה-מציאותי לבלתי-אמין לחלוטין. הדגש העיקרי של המשחק הוא כיצד הרכבים המשודרגים לעייפה מתנגשים אחד בשני במהירויות מחרידות בכדי ליצור התרסקויות מפורטות להדהים. המודלים של המכוניות מראים לנו את השריטות והעיקומים הקטנים ביותר, ותוכלו אפילו להבחין בדוגמאות המציאותייות שיווצרו על החלונות שנפגעו ונסדקו. לשחקנים ניתנה האפשרות להשמיד לחלוטין את כל צי הרכב של Horizon 3 בדרכים מרחיקות לכת. תוכלו אפילו לכוונן את ההגדרות עבור נסיעה ללא נזק לרכב ולהשאיר את הנזק הקוסמטי בלבד, או אפילו לדמות דרכים להרוס את המנוע לחלוטין.

forzahorizon3-review-4

המכוניות האולטרה-ניתנות-להשמדה האלה, לעומת זו, קיימות אך ורק בסביבה ניתנת חלקית להריסה בלבד. למרבה המזל, יש כלל אצבע לגבי מה ניתן ומה לא ניתן להשמיד. בסדרה הזו בתים, צופים וקירות במסלול המירוץ הם בלתי ניתנים להשמדה, מה שבסדר לרוב כי קל להמנע מהם בקלות, במיוחד עם היכולת להחזיר אחורה את הזמן שהפכה לסימן ההיכר של המשחק. למרבה הצער, האתגר הגדול ביותר במשחק בא מהעצים. בערך שלושת-רבעי העצים אפשר לדרוס בלי שתהיה השפעה אפילו למכוניות הקטנות והאיטיות ביותר במשחק. עם זאת, הרבע שנותר מהעצים עומד איתן, גאה, בלתי ניתן להזזה וגרוע מכל – נראה בדיוק כמו כל השאר. שחקנים יכולים להשלות את עצמם ולדמיין שיש איזושהי שיטה למפלצות העץ הורסות הבאזז האלה, אבל הכאוס פה מוחשי ואין דרך אמיתית לדעת.

האיזור העיקרי בו Playground Games עשתה מאמץ נושא פרי אמיתי להגברת הנאמנות הגרפית של הסדרה היא התוספת של תמיכה ב-4K ומנעד דינמי גבוה. התמיכה ב-4K מבית היא בהחלט שיפור נחמד עם תמונה איכותית יותר, אבל תמונה איכותית יותר מיותרת קצת במשחקי מירוצים. כשהמכונית יוצאת מן הכלל, כל הסביבה חולפת כל כך מהר שהדבר היחיד שתוכלו להעריך ב-UHD הוא מה שלא יהיה מולכם באופק. התמיכה ב-HDR, עם זאת, היא איפה שהשיפור בגרפיקה באמת משתלם. טווחי צבעים ותאורה רחבים יותר מביאים תוצאות ברוויה דמויית חיים, מה שאומר שכל עבודת צבע על מכונית פשוט זוהרת על המסך. ה-HDR הופכת את העלווה לירוק שופע וחי, שקיעות לגוונים מדהימים של אדום, צהוב, וורוד וכתום, והכי בולט בחבורה, הנוף לאוקיינוס הופך לכל גוון של כחול שקיים. Forza Horizon 3 נראה מדהים ב-4K וב-HDR וזה שדרוג בעל ערך גדול, מאד.

forzahorizon3-review-3

מה שאפשר להתווכח עליו כחסרון היחיד של Horizon הוא בגדול, פס הקול. במהלך המשחק השחקן יפתח מספר תחנות רדיו להשמעה במהלך הטורנירים. זה אומר בעצם שיש לכם מבחר הגון של מוזיקה להקשיב לה בזמן הנהיגה. עם זאת, המוזיקה לא תמיד הכי מוצלחת. יש שירים נהדרים מפוזרים בעדינות מעל ים של מוזיקה בעלת זכויות השמעה מתירניות, אבל זה לא מתקרב ללהיות טוב מספיק. מוזיקת גרוב כלולה במשחק, מפני שהסדרה מנסה ככל יכולתה לכלול עוד שירות בתשלום לסטרימינג של מוזיקה. שחקנים שישתמשו בשירות הזה בהחלט יכולים ליהנות מרשימת השמעה מוצלחת יותר ממה שיש על הדיסק, אבל בכל מקרה אחר עדיף לשחקנים לכבות את הרדיו ידנית ולהשמיע מה שמתאים להם מספריית ההשמעה הפרטית שלהם.

Forza Horizon 3 הוא אחד מסימולטורי נהיגת השטח הטובים ביותר הקיימים היום. כשהוא משלב את היופי של הערבה האוסטרלית עם מגוון מדהים של כלי רכב והנופים והגרפיקה הטובים ביותר בכל משחק Forza עד כה, Horizon 3 מציב רף חדש לז'אנר משחקי המירוצים כולו. למרות שהוא מועד קצת במחלקת המוזיקה, תחום שבו כותרים קודמים דווקא הצליחו בו לא רע, המשחק עובר את כל הציפיות מבחינת משחקיות וגרפיקה. סדרת Forza רשמית כבשה את הערבה האוסטרלית ואנחנו מתרגשים בציפיה למה שמחכה לנו מעבר לאופק.