עם השחרור המתקרב והבטא המוקדמת בתנופה מלאה, הגיע הזמן לקחת מבט קרוב יותר על הכותר המתקרב Might and Magic Heroes VII. כמובן שמתבקשת האזהרה – זוהי גרסת התצוגה המוקדמת של המשחק וכשכזאת היא מן הסתם לא התוצר המוגמר. זמינות לנו רק חלק ממשימות הסיפור, יש עדיין כמה באגים במשחקיות לתקן לפני השחרור, הרבה יכול להשתנות בין הגרסה הזו לשחרור ממש וכן הלאה. עכשיו בואו ונגיע לעניין עצמו ונעשה סיבוב נוסף בעולם של אשאן, אל תשכחו להביא מגבות ולוח שנה.

בתור התחלה, בוא נדבר קצת על ציר הזמן, שהוא דבר שחשוב להבין ב-Heroes 7, כי כל מערכה לוקחת מקום בתקופה אחרת בהיסטוריה. בכדי לספק נקודת מוצא, הסיפור של איוון גריפין (או הסיפור "המרכזי" אם תרצו) מתרחש ב-853 לשד"ש (שנת הדרקון השביעי). אם לשים את זה בפרספקטיבה, זה 200 שנים אחרי אירועי ההרחבה Shades of Darkness של Might and Magic Heroes 6, עשור אחרי שהתנקשו בקיסרית הקדושה מייב פאלקון ומאה שנים לפני האירועים של Heroes 5. כל שאר המערכות מתרחשות בזמנים שונים בהתאם לסיפור שלהן. לדוגמה, הסיפור של מוראזל מתרחש בזמן מהפיכת האורקים בשנות ה-460, בעוד סיפורה של אנסטסיה מתחיל ב-770 לשד"ש במהלך הימים האחרונים של טיהור הנקרומנסרים. נכון שאתם שמחים שאמרתי לכם להביא לוח שנה?

heroes73

הסיבה לקפיצות האלו האלו בזמן פשוטה: הדוכס איוון מגריפין עומד לשנות את אשאן כשיאחד את הסיעות היריבות תחת הדגל שלו ויקים את אימפריית גריפין החדשה. ההחלטה הזו לא באה לו בקלות ולא במהירות, אז בכדי לעזור לו לטכס עצה הוא קיבץ את מועצת המלחמה שלו. כל מערכה במשחק היא סיפור שמסופר על ידי חבר מועצה אחר ומתקשר בצורה מעורפלת להתרחשות. כמובן, אם שיחקתם במשחקים הקודמים בסדרת Heroes, אמור להיות לכם כבר מושג די טוב על איך הסיפורים האלו מסתיימים. למרות זאת, משימות המערכה בהן שיחקתי היו מעניינות ועשירות בידע ודיאלוג, ואני בהחלט מצפה בהתרגשות לכל שאר המערכות.

Might and Magic Heroes 7 מביא לנו שינויים מעניינים במשחקיות גם בניהול המבצר וגם בקרב, ומחזיר כמה מהתכונות שהוצאו מ-Heroes 6. הראשונה מתוך התכונות שחזרו היא סוגי המשאבים. שוב, Heroes חוזר לשבעה סוגי משאבים שתצטרכו לאסוף: זהב, עץ ואבן המצרפים לחבורה גם את גבישי דם-הדרקון, כסף כוכבים, פלדת דרקון ופלדת-צללים. הסיעה שלכם תצטרך בדרך כלל רק 2-3 מהמשאבים המיוחדים, ועוקבת אחרי נוסחאת Heroes המסורתית ומתחילה באפשרויות מסחר בו תמכרו את כל מה שאתם לא צריכים בתמורה למה שכן.

יחד עם המשאבים, חלק מהבניינים והמכאניקות של העיירה עוצבו מחדש. לדוגמה, המבנים מסוג "ביצורים" עכשיו מייצרים משמר מקומי של יחידות שלא ניתן להוציא החוצה ומשמשות כצבא מגננה בכדי להרחיק פולשים. כמובן, ביצורים ברמה גבוהה יותר מאפשרים כח גדול יותר, כמו גם יחידות בדרג גבוה יותר. הכח הזה הוא מן הסתם לא הדרך לעצור פלישה גדולה, אבל הוא בהחלט יכול להטות את המאזניים לטובתכם במצור שמגיע קצת קרוב מדי. עוד שינוי בבניינים הוא סוג המבנה "בחר אחד", המציע לכם בחירה בשידרוג יחיד מתוך שני סוגי אפשרויות. באופן מעניין, היצורים ברמה הכי גבוה בכל סיעה מתנהלים באותו האופן. זה אולי מבלבל בהתחלה אבל אחרי שאתם מכירים את המשחק תוכלו לבחור את היצור הגיבור שמתאים לכם.

heroes72

בכדי להוסיף לרשימה הזו של שיפורים בעיר, סט כישורים חדש שנקרא "כישורי מושל" מוצג בפני הגיבורים שלכם. הכישורים האלו לא עושים שום דבר בעבור הגיבור שפותח אותם, אבל מספקים בונוס לאיזור שלם, בהנחה שהגיבור מונה כמושל שלו. גיבורים המשמשים כמושלים לא צריכים להישאר בתוך, או אפילו קרוב לערים עליהן הם מושלים, מה שמרשה להם לתת את הבונוס אפילו כשהם נלחמים את מלחמת הצדק בארץ רחוקה.

הגיבורים עצמם נשארו כמעט אותו דבר, עם התמחות בעצמה (Might) ובקסם (Magic) והכישורים והיכולות שבאים עם כל אחד. מערכת הרמות היא שדרוג יחסית למה שראיתי ב-Heroes 6, הגיבורים שלכם לא מקבלים כישורים אקראיים, אלא מרוויחים נקודות כישורים אותם תוכלו לבזבז על יכולות. Heroes 7 ממשיך ומשפר את הרעיון של בונוסים על פתיחת רמות חדשות, כמו גם יכולות מיוחדות שיכולות להיפתח בנפרד לכל רמה. לדוגמה, בכל רמה שתעלו בכישור ה"מנהיגות" תשתפר המנהיגות של הגיבור שלכם ב-10 נקודות. יחד עם כל זה, בכל רמה שתפתחו תוכלו גם לפתוח כישורים מיוחדים, חלקם כישורים של גיבור ואחרים כישורים המוסיפים יכולות של מושל.

heroes71

כמובן, שיפורים בניהול המבצר והגיבורים זה רק חצי מהכיף. החצי השני הוא הקרב מבוסס התורות בזכותו הסדרה הזו התפרסמה. אני שמח לומר שזה כל מה שרציתי ויותר. הבסיס, שוב, נשאר זהה. היחידות של הגיבור שלכם עומדות מול האויב על רשת (כמו בשחמט) כשכל יחידה מתנהגת בהתאם לסוגה. ב-Heroes 7, מכונות המלחמה עושות קאמבק וחלק מהגיבורים אפילו מקבלים כישורי "לוחמה" בכדי לעשות אותן יותר יעילות. חוץ מסוג הבליסטרה, בו משתמשים רק במצורים, לכל סיעה יש שתי מכונות מלחמה ייחודיות לה גם במראה וגם בתפקוד. המכניקה היחידה שחדשה לנו לגמרי בקרב היא ה"איגוף", המאפשר ליחידות מהירות יותר לתמרן מסביב לאיטיות מהן ולהכות בגבן או מהצד בכדי לגרום לנזק נוסף. כמובן, חלק מהיחידות מנצלות את יכולות האיגוף יותר טוב מאחרות וגיבורי צינוק מתמחים במיוחד במתקפה מאחור בכדי להרוויח כמה נקודות נזק יותר.

בידיעה שזו רק תצוגה מוקדמת ושהשחרור המלא לא יגיע עד סוף ספטמבר, אני יכול לומר שמה שראיתי עד כה ראוי לשבחים. Might and Magic Heroes VII נראה כאילו הוא עתיד להיות משחק ההמשך שיתעלה מעל כל המחדלים של הקודמים בסדרה ויחזיר אותה להיות אחת מהאהובות עליי בז'אנר.