סוף כל סוף, 343Industries שיתפו אותנו בצילומים מתוך Halo 5: Guardians, גם לשחקן יחיד וגם למשחק מרובה משתתפים. וזה מהמם. העיפו מבט בצילומים מן המשחק למטה.

כשהם פותחים את מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט בהצצה לכל מה שעתיד לבוא, אחד מהרגעים שעוצרים את הכל במקום הוא ללא ספק צילומים מתוך המשחק בהרפתקה הקרובה של ידידנו מאסטר צ'יף. מתהדרים בכמות נכבדת של נשקים ואפשרויות, 343 מזמינים אתכם לחוות את העתיד.

המותג Halo ראה כבר כמות נכבדה של דמויות שאפשר לשחק בהן מלבד הצ'יף. במשחק הזה לשחקנים ניתנת השליטה בדמותו של ספרטן לוק, הנמצא במשימת חיפושים אחר הבוגד (והדמות הנוספת) מאסטר צ'יף.  השחקנים ייקחו לידם את השליטה גם בשני צבאות נפרדים, נשלטים על ידי כל אחת מהדמויות בהתאמה.

הנשק החדש ביותר שמוצג הוא "תותח הפלזמה". מקלע שנטען מחדש אחרי כל שימוש ומשחרר פגז  עצמתי של אנרגיה שנדבק למטרה ורק לאחר מכן מתפוצץ פיצוץ אלים. בנוסף, קונסולת ה-Xbox One  מאפשרת למפתחים להציג תכונות חדשות כמו מפות שגדולות פי ארבע מגודלה של כל מפה אחרת בהיסטוריית המשחק, ואת מצב האונליין החדש, "Warzone" שמציב שחקנים לא רק אחד מול השני, אלא גם מול המפה עצמה, בתוכה גם גלים של אויבי NPC.

נקודת הפתיחה לשחקנים ולקהל ב-E3 שמה אותנו באמצע הפלישה לעיר של הברית. לשחקנים מוצג רק חלקיק מההתרחשויות שקרו מאז המשחק האחרון. הצילומים עצמם אפילו יותר יפהפים מכל דבר אחר באוסף משחקי מאסטר צ'יף ויותר הרפתקניים מכל גרסה קודמת. העיר עתידנית להפליא ולדמויות יש רמת פרטים שעוד לא חווינו.

עם שטף העדכונים המתמיד על תכונות חדשות, עיצובי שלבים ודמויות , אחת מהתכונות הטובות ביותר שלא שונו היא הקסם שהכותר הזה יצר. הקסם מצטייר בשלמות על ידי החייל הארור ש-"מתחרט על הכל". עם זאת המשחק בא לידי עצירה מוחלטת כאשר דמות הבוס בשלב מציינת:
"The Master Chief has been called, your passage has been denied".