סדרת הטלוויזיה "המתים המהלכים" זוכה להצלחה כבירה על המסך הקטן, וזה היה רק עניין של זמן עד שמישהו יחליט להוציא משחק המבוסס עליה (להזכירכם, סדרת משחקי The Walking Dead המוצלחת של חברת Telltale Games מבוססת על הקומיקס ולא על הסדרה). והנה, חברת Activision שכרה את Terminal Reality להכין משחק כזה בדיוק – עם זומבים (סליחה, "מהלכים"), דמויות מהסדרה, גרפיקה מזעזעת, קו עלילה קלוש ומשחקיות משעממת להחריד. אם זו אפוקליפסת הזומבים ממנה פחדנו זמן רב כל כך, כנראה שאין לנו שום סיבה לדאגה.

העלילה של Survival Instinct מתרחשת לפני אירועי הסדרה, ועוקבת אחרי האחים דיקסון המוכרים בדרכם לאטלנטה. לאחר קטע קצר בהתחלה, בו צדים את הצבי הרועש בעולם, השחקן עוטה על עצמו את ז'קט העור של Daryl, ויוצא להציל את אחיו Merle מבית המעצר יחד עם מספר ניצולים אחרים. מהרגע שמרל מצטרף לחבורה, נראה כאילו המשחק עוצר ושואל את עצמו "מה עכשיו?" מבלי להגיע לתשובה באמת מספקת. מעבר למסע של האחים לאטלנטה, אין למשחק שום דבר להוסיף לעולם של "המתים המהלכים" או אפילו לעלילה שלו עצמו. במקום,  Survival Instinct פשוט ממשיך להסיע את השחקן דרומה, בלי סיבה או תירוץ טובים יותר מאשר "יש שם עוד זומבים בשבילך להרוג."

אכן, אם תבחרו להמשיך דרומה (לא שיש לכם ברירה), תהרגו הרבה מאד זומבים. לא בגלל שזה כיף או מאתגר, אלא בגלל שהם פשוט שם, בדרך שלכם. מהר מאד תבינו שהמתים המהלכים לא באמת מאיימים במיוחד, בטח ובטח אם לא נתפסתם לא מוכנים. אפשר בקלות לברוח מהם, לדחוף אותם אחורה ולחסל אותם אחד אחד בזמן נסיגה אסטרטגית לאחור, או להתגנב אליהם ולהרוג אותם במכה אחת. גם אם במקרה קבוצה של זוללי מוחות לכדה אתכם בפינה החדר, אין באמת סיבה לדאגה – פשוט תנו לאחד מהם לתפוס אתכם, מה שיאפשר לכם להפטר ממנו בלחיצת כפתור אחת או שתיים. המשיכו כך 10 עד 20 פעמים והנה, ניקיתם את האזור מאויבים (לפחות עד שיגיעו עוד). באופן מפתיע, הדגש במשחק הוא לא על חיסול זומבים, אלא דווקא על מציאת ציוד ודלק עבור חבורת הניצולים שלכם.

למרות הרושם הראשוני, Survival Instinct אינו משחק אקשן, ואם תנסו לשחק אותו ככזה (לפחות בהתחלה), תמצאו את עצמכם מתים די מהר, או לפחות מבלים את רוב זמנכם בלברוח כמו ילדות קטנות. לא, זהו משחק הישרדות בו תידרשו לנהל את המשאבים שלכם (תחמושת, דלק ורפואה) בחוכמה אם אתם רוצים להגיע לאטלנטה בחתיכה אחת. בזמן שדריל מתגנב דרך כל עיירה הרוסה ושורצת "נשכנים", הוא יאסוף מיכלי דלק, נשקים וכל מיני חפצים אחרים שיאפשרו לו לסחור עם הניצולים שמתחבאים ברחבי העיירה, תמורת משאבים נוספים. הסקירה הקפדנית של כל שלב מספקת את הרגעים הנחמדים ביותר במשחק (אני כותב "נחמדים" כי מוצלחים הם לא), בין אם זו האינטראקציה עם שאר הדמויות או האווירה המלחיצה המלווה את ההתגנבות.

עם זאת, אפילו ההישג הקטן הזה נעלם ברגע שדריל מחמש את עצמו בנשק האיקוני שלו – רובה הקשת. מרגע זה ואילך לא תצטרכו לדאוג יותר לתחמושת או להתגנבות שקטה (עד עכשיו כל ירייה הייתה שקולה לצלצול פעמון ארוחת הערב). חץ אחד לראש יפיל כל זומבי, וכמובן שניתן לקחת את החץ חזרה ולהשתמש בו שוב על הבא. ואם זה לא מספיק לכם, אולי הגרזן האימתני שמאפשר לדריל להוריד למתים הנרקבים את הראש באבחה אחת יעשה את העבודה. נכון, גם בסדרה דריל הוא סוג של רמבו, אבל דווקא הכיוון האיטי והמלחיץ שהמשחק מתחיל בו הרבה יותר מהנה מסתם עוד משחק אקשן בו הורגים זומבים; כאלה יש מלא.

ומכיוון שדריל הופך להיות כל כך חזק, אין באמת סיבה להמשיך ולשלוח את חברי הקבוצה לאסוף אספקה נוספת בזמן שאתם בעיר – מנגנון שדווקא מוסיף קורטוב של אסטרטגיה למשחק. בתחילת כל שלב, תוכלו לחמש את הניצולים שאתכם בקבוצה ולפקוד עליהם וללכת ולחפש כל פריט ציוד שתבחרו. תמיד ישנו סיכוי שהם לא יחזרו בחיים (או גרוע מכך) אבל בהתחלה, כשדריל עוד יחסית פגיע, זה סיכון שאין ברירה אלא לקחת. היבט נוסף של אסטרטגיה הוא הנסיעה בין השלבים: האם תבחרו בדרך המהירה שלא תבזבז הרבה דלק, או שמא בדרכי העפר שאמנם דורשות יותר דלק, אך גם עשויות להניב אספקה נוספת. אבל שוב, ברגע שדריל יכול להיפטר מכל זומבי שהוא פוגש בקלות מגוחכת, איסוף משאבים ואספקה הופכים להיות כמעט מיותרים.

עוד משהו שדי הורס את האווירה של המשחק הוא הגרפיקה המזעזעת שלו. בכל הרצינות, זו גרפיקה שהייתה נראית לכם מיושנת ועלובה גם אם הייתם משחקים את המשחק לפני 10 שנים. כנראה שכל התקציב הוקדש לשכנוע השחקנים של דריל ומרל מהסדרה לבוא ולדובב את הדמויות שלהם. המשחק נראה נורא, נשמע נורא וגם העיצוב של רוב השלבים לא מעורר השראה במיוחד.

אם The Walking Dead: Survival Instinct היה מיישם את הרעיונות המעניינים שלו עד הסוף, אולי היינו מקבלים משחק הישרדות מותח שמרגיש כמו אפוקליפסת זומבים אמיתית. למרבה הצער, המשחק יורה לעצמו ברגל שוב ושוב עם גרפיקה מחרידה, קו עלילה שכמעט ולא קיים, ואקשן שאינו מאתגר או מעניין. המשחק מציג גרסה כל כך עלובה וריקה מתוכן של ההיסטוריה של האחים דיקסון, שאפילו מעריצים שרופים של הסדרה לא יהנו לחוות אותה. בשורה התחתונה, Survival Instinct אולי חולק שם עם סדרת הטלוויזיה, אך לא את התכונות שהפכו אותה להצלחה.