אחרי שבע שנים תמימות, מייקרוסופט החליטה סוף סוף להשיק את שירות האקס בוקס לייב (Xbox Live) בישראל, כחלק מאירוע Microsoft Discovery 2012. מהיום, השירות יאפשר למשתמשי הקונסולה מארץ הקודש להזין פרטי כרטיס אשראי ישראלי והירשם כתושבי ישראל (עד היום לא הייתה ברירה אלא להירשם כתושב מדינה אחרת).

גם חשבון Xbox Live Gold זמין כעת לישראלים, במחירים המתאימים במיוחד לארץ. מנוי הפרימיום יעלה 37.99 ₪ לחודש, 89.99 ₪ לשלושה חודשים או 209.99 ₪ לשנה שלמה (מחירים שנכון להיום זולים יותר מאלה האמריקאים או האירופאים).

כל זה טוב ויפה, אך לצערנו כמות התוכן הזמין למשתמש הישראלי עדיין מוגבלת מאד. שירותי הוידאו והאודיו שמציעה הקונסולה בחו"ל עדיין לא זמינים בארץ (עקב חוקי זכויות יוצרים), וגם לא ניתן לרכוש את מרבית המשחקים המלאים בחנות הוירטואלית. משחקי הארקייד, הנמכרים באופן בלעדי דך השירות, כן זמינים לכל דורש. חברת מייקרוסופט הבטיחה כי לפחות חלק מכל השירותים המציע חשבון Xbox Live Gold יפתחו לישראל עם הזמן, אך לא התחייבה לתאריך ספציפי.

מכיון שלרובנו פה בארץ כבר יש חשבונות Xbox Live הרשומים במדינות הניכר, מייקרוסופט מאפשרת לנו "להגר" חזרה לארץ ולרשום אותם כישראליים. קחו בחשבון שלא כל התוכן שרכשתם, או שנמצא כרגע בנחיה כזו או אחרת, יעבור יחד עם החשבון. אם אתם בכל זאת מרגישים ציונים במיחד היום, ניתן ליצור קשר עם החברה ולבצע את ההעברה.