כאשר מדובר במשחקי וידאו, כולנו יודעים שהעתיד הגיע מזמן – כבר ראינו את העולם נהרס במלחמה גרעינית, צפינו באימפריות עתידניות עולות ונופלות, ואפילו טיילנו עמוק אל החלל החיצון הקפוא לגלות עולמות חדשים. Ghost Recon: Future Soldier לא לוקח אותנו אל העתיד הרחוק והלא מוכר, אלא מסתפק בלקפוץ כמה שנים קדימה לעולם של ארגוני טרור בינלאומיים וטכנולוגיה מרשימה, שמרגיש נטוע מאד במציאות בה אנו חיים. זה אמנם לא נשמע מאד מרגש או חדשני, אבל המשחק החדש בסדרת Ghost Recon בכל זאת מצליח לספק חוויה מהנה למדי, אם כי לא מאד קוהרנטית.

את מרבית הזמן שלכם עם המשחק תבלו בתור "קוזאק" (Kozak) – בחור אמריקאי ממוצא רוסי, שיחד עם שלושה סטריאוטיפים גבריים נוספים מרכיב יחידה צבאית מובחרת בשם Hunter Team. לאחר שמשימה שגרתית מסתיימת באסון, על אותה יחידה מוטלת המשימה הפשוטה של איתור נשק להשמדה המונית ואת האנשים שמוכרים אותו. כמובן שכמו בכל סיפור המערב טרור גלובלי, גם כאן העלילה מקבלת תפנית אפלה, ורק קוזאק וחבורתו יכולים להציל את המצב. למרות שהעלילה של המשחק פשוטה ונדושה למדי, עדיין קצת קשה לעקוב אחריה במעבר ממשימה למשימה. כל משימה מתרחשת באזור אחר על הכדור, והסרטונים הקצרים שמקשרים ביניהן לא טורחים לספק הרבה מידע מעבר למטרה המיידית של היחידה. נוצר מצב בו העלילה מרגישה מקוטעת, והשתלשלות האירועים במשחק לא תמיד נראית הגיונית. רגע אחד אתם מפוצצים מחסן נשק סודי בנורווגיה הקרה, ורגע אחרי כן אתם עוזרים ליחידה גיאורגית לאתר אתר שיגור טילים על גבול רוסיה. ההרגשה היא שאין לפעולות שהשחקן מבצע שום השפעה על העלילה של המשחק, מעבר להתקדמות לשם ההתקדמות.

בנוסף, הרעיון של דמות ראשית ממוצא רוסי (אמנם ילידת ארה"ב, אבל עדיין) היה יכול לפתוח בפני המשחק קווי עלילה משניים רבים, העוסקים במתח שבין שתי המעצמות בעידן כל כך טעון פוליטית. במקום זאת, הרקע הרוסי של קוזאק מתבטא אך ורק ביכולת שלו לתרגם את השיח הרוסי בקשר לשאר חבריו ליחידה. זה פספוס לא קטן מצד כותבי המשחק, שכן רובד כזה היה יכול לעזור ל-Future Soldier לעלות מעבר לסיפור הבינוני שלו ולהתפתח בכיוונים מעניינים.

בעוד שהסיפור הוא לא הצד החזק של הקמפיין לשחקן יחיד, לפחות המשחקיות של Future Soldier מספקת סיבה מספיק טובה בשביל לצלוח משימה אחר משימה בנחישות. כן, יש יריות בשפע וכל מיני גאדג'טים קטנים להשתמש בהם, אבל הכיף האמיתי נמצא בהתגנבות. מכיוון שמדובר בטכנולוגיה עתידנית, חברי יחידה Hunter זכו לציוד מרשים למדי, כולל חליפות הסוואה מתקדמות שהופכות אותם לכמעט בלתי נראים כל עוד הם לא רצים כמו משוגעים או יורים לכל עבר. שלבו את זה עם נשקים מושתקים ואזורים פתוחים מלאי אויבים ויש לפניכם אתגר טקטי ראוי. אבל הבחירה, בסופו של דבר, היא של השחקן; האם לחסל את האויבים אחד אחד בשקט, או פשוט להתחיל לפתוח בקרב יריות כולל.

אם בחרתם באפשרות הראשונה, עשיתם בחוכמה, שכן זו האפשרות המשעשעת יותר. כמובן שגם לירות בשכירי חרב מכל העולם יכול להיות נחמד, אבל ישנם משחקים אחרים שעושים את זה הרבה יותר טוב מאשר Future Soldier. בכדי לעזור לכם לנקות חדר מאויבים באלגנטיות מרבית, המשחק נותן לכם את האופציה לבצע Sync Shots – כאשר ארבעת חברי היחידה צולפים ביחד בכמה מטרות בו זמנית. כל מה שצריך לעשות זה לסמן את האויב אותו רוצים לחסל, ואחד מחברי היחידה יתביית אליו ויחכה לפקודת הביצוע. אחרי שסימנתם מקסימום של ארבעה אויבים, פשוט חסלו את המטרה עליה בחרתם להתמקד, ושאר חברי הקבוצה יעשו כמוכם. זה באמת מאד מספק להצליח לנקות אזור שלם בשקט, מבלי שהאויב בכלל יידע שאתם שם. בשלבים מאוחרים יותר תתקלו בקבוצות גדולות יותר, שבאמת יאתגרו את חובבי הטקטיקה (מה עושים כאשר יש חבורה של חמישה אויבים ביחד, ואתם רק ארבעה?).

ישנן דרכים רבות לזהות היכן נמצא כל אויב בכל רגע נתון, תודות למגוון הרחב של הצעצועים שעומדים לרשותכם – החל מחיישני תנועה שניתן להשליך כמו רימון, דרך משקפי רנטגן מיוחדים המזהים כלי נשק בסביבה המיידית, ועד לרובוט קטן שאפשר להטיס מעל לשדה הקרב ולסמן בעזרתו מטרות. כל אלה מקלים על ביצוע Sync shot מוצלחת, או על התגנבות במהלך המשימה מבלי לעורר את חשדות האויב. ישנם גם צעצועים המיועדים לקרב אינטנסיבי יותר, כמו רימוני נפץ, הלם או EMP שינטרלו את ההסוואה של חלק מהאויבים במשימות מתקדמות יותר. אלה אביזרים לא מקוריים במיוחד, וגם לא מאד שימושיים. אלה שבוחרים לוותר על ההתגנבות ומעדיפים ללכת ישר על יריות לא ימצאו הרבה מה לעשות עם רימוני ה-EMP, אבל בהחלט יהנו מהארסנל הגדול למדי שהמשחק מציע.

באמת שכמות הנשקים השונים ב-Future Soldier מרשימה. ישנם סוגים רבים של מכונות ירייה, תתי מקלע, רובי צלפים ורובי צייד, שכל אחד מהם ניתן לפרק ולהרכיב מחדש לפני ראות עיניי השחקן. אוהבים רובה צייד מסוים, אבל הייתם רוצים שהוא יהיה קצת יותר מדויק? פשוט פרקו לו את הקנה ותבחרו אחד אחר שמתאים יותר לדרישות שלכם. צריכים לטעון את תת המקלע המועדף אליכם לעיתים קרובות מידי? פשוט הצמידו לו מחסנית כפולה, או לחלופין – מחסנית המלאה כדורים נפיצים. המשחק גם מאפשר לכם לנסות את הרובה החדש שהרכבתם לפני שתיקחו אותו לשטח, כך שבהחלט יש הרבה מקום לשפצורים וניסויים. כל הארסנל הזה לא מאד משנה כשמדובר בקמפיין הראשי, שכן כל משימה דורשת כלי נשק בעלי מאפיינים שונים ומגוונים (מה שעוזר לשחקן להכיר את סוגי הנשק השונים), אבל הוא בהחלט יעיל מאד כשמדובר במולטיפלייר. לעצב את הנשק שהכי מתאים לסגנון המשחק שלך הוא דבר הכרחי כשמדובר במצב מרובה המשתתפים במשחק, בטח ככל שיותר ויותר רובים נפתחים לשימוש.

המולטיפלייר של Ghost Recon: Future Soldier לא השתנה הרבה מגרסת הבטא שלו. כן, ישנם יותר מצבי משחק, אבל בסופו של דבר כולם מרגישים די אותו דבר. רוב הבשר של המולטיפלייר התחרותי נמצא במצב Conflict, אותו כבר ראינו בבטא. מצב זה הוא מעין Team Deathmatch, אבל עם מטרות מסוימות שצריך להשלים בשביל לזכות בנקודות שיובילו לניצחון. מצבים אחרים כוללים את Decoy בו קבוצה אחת צריכה להשלים מטרה מסוימת בעוד שהשנייה צריכה למנוע זאת ממנה; Saboteur שקיים על תקן מצב "תפוס את הדגל" של המשחק, ו-Siege, שעובד בערך כמו Decoy, רק שאין Respawning. הטוויסט שמבדיל את המולטיפלייר של Future Soldier משאר המשחקים בשוק הוא שלא רק הריגות מעניקות נקודות, אלא גם מידע. הצלחת לחשוף את מיקומו של אויב על המפה, ושחקן אחר בקבוצה הרג אותו בשל כך? תקבל על זה נקודות בונוס רבות. זהו משחק שבאמת מנסה לעודד עבודת צוות בין חברי הקבוצה, ולא מצ'פר רק את אלה הרצים קדימה ומרססים עופרת לכל עבר.

מעבר למצב מרובה המשתתפים התחרותי, ישנו גם מצב "גרילה" המאפשר לארבעה שחקנים לשחק יחדיו כנגד 50 גלים של אויבים קשוחים. זה לא מצב משחק עמוק במיוחד, ולא מצליח להיות מאתגר או כיפי כמו מצבים דומים במשחקים אחרים, מה גם שהוא אינו פתוח לזרים, ותוכלו לשחק אך ורק עם שחקנים מרשימת החברים שלכם דרך חיבור האינטרנט או על מסך מפוצל. אם אתם מחפשים חווית קו-אופ קצת יותר משמעותית, תמיד תוכלו לשחק את הקמפיין יחד עם עוד שלושה שחקנים שיחליפו את חבריכם ליחידה. המשחק עצמו אמנם לא ישתנה, אבל היריות המתואמות והקשר עם שחקנים אחרים בהחלט יוצרים אווירה אותנטית שתכניס אתכם לנעליהם של הלוחמים המיוחדים הללו.

עבור משחק שמתרחש בעתיד, הגרפיקה של Future Soldier נראית מאד מיושנת יחסית למשחקים אחרים שיצאו השנה. הדמויות הראשיות נראות כמו בובות, בעיקר באזור הפנים, והסביבות המגוונות נראות מאד לא מרשימות. הטקסטורות, גם של הדמויות וגם של הסביבה, נראות מודבקות וחסרות השראה, ולעיתים פשוט יפריעו לשחקן להיכנס לתוך חווית המשחק. גם הדיבוב של הדמויות לא סובל מעודף איכות. השחקנים המדובבים נשמעים משועממים רוב הזמן, או פשוט לא מחויבים לתפקיד. כל ההגשה של המשחק, הן מבחינת גרפיקה והן מבחינת סאונד, מרגישה מחופפת למדי ולא עומדת בסטנדרטים של היום.

בינוני היא מילת המפתח כשמנסים לתאר את Ghost Recon: Future Soldier.הקמפיין הוא בינוני בכל הקשור לסיפור ולאקשן, אבל שחקנים הנהנים להתגנב ולחסל אויבים בעזרת טקטיקה מוצלחת ולא סתם במטח יריות דווקא כן ימצאו סיבות להמשיך איתו עד הסוף. המצב מרובה המשתתפים סובל גם הוא מבינוניות יתרה, ואפילו מתחת לה; מצבי המשחק דומים כולם, ולמרות שזה אכן כיף לפעול כקבוצה אחת ולהביס את היריבים, המולטיפלייר אינו גולת הכותרת של המשחק. הוסיפו לזה את הגרפיקה המכוערת (אין מילה אחרת לתאר אותה), הדיבוב הלקוי והקו-אופ הרדוד, ותקבלו משחק שאמנם נחמד לשחק אותו לבד, אבל לא מבשר טובות על עתיד סדרת Ghost Recon.