מאחורי דלתיים סגורות, ישבנו בחשיכה כמעט מוחלטת וצפינו בדמו קצר של The Darkness 2 על מסך הטלוויזיה הגדול ביותר שראיתי מימיי. הדמו שראינו כלל בעיקר קרבות ירי (מה עוד ציפיתם ממשחק אקשן בגוף ראשון) והדגמה של כוחות ה"חשיכה"- אותה ישות מסתורית וטפילית החיה בתוך גיבור המשחק ג'קי אסטקאדו (Jackie Estacado). לאורך הדמו ראינו את החשיכה מקניטה ובוחנת את שפיותו של ג'קי, שחוזר ומזכיר לעצמו שהוא חבר לחשיכה רק כמוצא אחרון, מפני שחייו תלויים בכך.

לפני הדמו למדנו משאנחנו צופים במסך הנמצא במחצית הדרך במהלך המשחק, בו ג'קי מנסה לפלוש לבסיסה של "האחווה" (The Brotherhood) שנמצא ב-Coney Island (פארק שעשועים גדול צמוד לניו יורק). האחווה, בניגוד לשאר האויבים במשחק, מכירים את החשיכה ויודעים כיצד לנצל את חולשותיה בכדי להביס את ג'קי. החולשה הברורה ביותר היא, כמובן, אור; כאשר ג'קי נמצא באור, החשיכה נסוגה לתוכו וכל הצבע נעלם מן העולם. זהו מנגנון המיועד להעביר לשחקן את המסר הפשוט מאד: אור זה רע, ויש להימנע ממנו. האחווה תוקפת את ג'קי באמצעות רימוני הלם, זרקורים, וכמובן נשקים חמים סטנדרטים. ישנו אפילו בחור מגודל האוחז בשוט בו הוא משתמש בכדי להעיף את הנשק מידיו של הגיבור; שלבו אותו עם אויב האוחז בזרקור ויש לכם בעיה רצינית.

אם על קרב דיברנו, ישנו למשחק מנגנון מאד נחמד בשם Quad wielding: לג'קי יש שתי ידיים (כמו לרובנו) בהם הוא יכול להחזיק שני נשקים קטנים או נשק אחד גדול (כמו רובה צייד). מעל הידיים של ג'קי נמצאות הזרועות האמיניות של החשיכה, שמספקות עוד אמצעי לחסל את האויבים השורצים במסך. הזרוע הימנית משמשת להתקפה מטווח קרוב, וחותכת את אויבים במהירות וביעלות. השמאלית לעומת זאת, מסוגלת לתפוס ולהרים חפצים מהסביבה והטיח אותם באויבים או להשתמש בהם כמגן. היא גם מסוגלת להרים את האויבים עצמם ולחסל אותם במגוון דרכים מזעזעות (כמו לקרוע אותם לחצי או לתלוש להם את הלב).

במהלך הדמו פגשנו את ה-Darkling, יצור קצת ושחור בעל מבטא בריטי מעצבן למדי עוזר לג'קי במסע הנקמה שלו. היצור הזה יעיל במיוחד בזמן קרב, כי הוא מבלבל את האויבים, מטפס עליהם או מושך אותם מחוץ למחסה. הדארקלינג לא יכול למות, כך שלא צריך לדאוג לו ופשוט לתת לו לעשות את שלו.

כאשר הוא הורג אויבים, ג'קי מקבל "תמצית אפלה" שמאפשרת לו לפתח יכולות חדשות, בין אם מדובר בנזק מוגבר לנשקים והזרועות, או בכוחות חדשים לגמרי. אחד הכוחות הללו שראינו בזמן הדמו היה Gun Channeling: כוח המאפשר לג'קי להחליף את התחמושת שלו באותה תמצית אפלה ולגרום יותר נזק ואפילו לירות דרך קירות. כוח נוסף שראינו בפעולה היה "חור שחור", שיוצר, ובכן, חור שחור ששואב לתוכו את האויבים מסביבו ומתפוצץ בהבזק מספק ומחריש אוזניים.

הדמו הסתיים לאחר פיצוץ כזה בדיוק, ולאחר ההבזק הלבן, מצא עצמו ג'קי בתא קטן בבית חולים פסיכיאטרי, כאשר רופא עומד עליו ומספר לו שהוא עבר התקף פסיכוטי חזק, ושכעת הכל בסדר. אנחנו מנחשים שהסיום הזה מיועד לגרום לנו לפקפק בשפיותו של ג'קי ובקיומה של החשיכה בכלל.

The Darkness 2 נראה כמשחק אקשן נחמד מאד, ומציע כמה טוויסטים מעניינים על הז'אנר. נשמח לשפוך קצת אור על המשחק בשבילכם כשהוא ייצא ב10 בפברואר על ה-XBOX 360, PS3 וה-PC.