בשיחה עם Gameinformer, במאי המשחק, Justin Richmond, מדבר על השינויים שנעשו למצב רב המשתתפים של Uncharted 3. מהראיון ניתן לראות שהשינויים שנעשו הם בהחלט בכיוון הנכון בכל הנוגע למה שהשחקנים לא אהבו במשחק הקודם.

השינויים נעשו במספר היבטים, החל מהדרך בה השחקן אוסף תחמושת ונשקים – הפעם בצורה אוטומטית, וכלה בסביבה אינטראקטיבית במפות. השינויים הגדולים ביותר לפי ג'אסטין ריצ'מונד נעשו ב-Boosters ובמצבי המשחק.

Boosters היו מעין perks (נניח כמו בסדרת CoD), והדבר הכי מתסכל בהם היה שבמשחק הקודם השחקן היה משתמש רק בקומץ קטן מאוד מהם, מה שהיה הופך את כל השאר ללא רלוונטים. הפעם הם נבנו בצורה הרבה יותר פשוטה וג'נרית, כדי להפוך את המערכת ליותר גמישה (לפי Naughty Dog, זה עובד ממש טוב). בנוסף ND מציגים את ה-Buddy System, שנשמעת ממש מעניינת. העיקרון הבסיסי הוא כזה: כשאנחנו נכנסים למשחק, מוצמד לנו חבר (Buddy) למפה שנותן לנו יתרון משמעותי במידה וננצל אותו כראוי. Buddy מייצג מבחינתנו נקודת spawn, ודברים שנעשה יחד איתו (למשל assist להריגה) יעניק לנו יותר כסף או נקודות נסיון. עצם קיומה של מערכת ה-Buddy בהחלט הופכת משחק קבוצתי למעניין וכיפי הרבה יותר, כי היא בעצם גורמת לשחקנים לשחק באופן קבוצתי – שחק ביחד וצבור פרסים, או שחק לבד ותאכל אבק. כמובן שזה לא הכרחי, אבל זה תמריץ מעולה מאין כמוהו.

השינויים שנעשו מבחינת המערכת עצמה הם חשובים לא פחות – הפעם נוכל להצטרף במהלך משחק, כך שלא יקרה מצב שאם מישהו עוזב באמצע יישאר "חור" (במידה ויש אנשים שרוצים להצטרף). הפעם גם ND הוסיפה מצב Free-For-All שכולנו מכירים ויכולים לצפות לכאוס שיגיע איתו – בניגוד גמור לדגש הקבוצתי שהמשחק שם לעצמו. משחקי כוח יתנו יתרון לקבוצות במהלך משחק קבוצתי; בין אם הקבוצה מפסידה או לא, תמיד יהיה תמריץ שמטרתו תהיה לא לבאס את השחקן. אם אתה נמצא בצד המפסיד, אז השתלטות על נקודה מסויימת (לדוגמא) בזמן תתן לקבוצה שלך הזדמנות לסגור את הפער מהר יותר. אם אתה בקבוצה המנצחת, אז תקבל יותר נקודות נסיון אם תצליח למנוע מהיריב להשתלט על אותה נקודה. מהלך המשחק יכול להשתנות במקום, בדומה ל-Killzone 3; מוכרז שחקן אקראי כמטרה להתנקשות ועל שאר השחקנים להתאים עצמם בהתאם, ועוד.

ועוד לא הזכרנו את הנקודה שישנן מפות שהן עצמן משתנות – תקרות נופלות, קרבות על מכוניות דוהרות (כן, קראתם נכון). אפשר להבין למה ND מתלהבים – אנחנו בהחלט התרשמנו לטובה, ונראה כי עם הזמן המולטיפלייר של המשחק לובש צורה מרשימה למדי.

Uncharted 3 יוצא בנובמבר השנה, והבטא תפתח ב5 ליולי. אנחנו כבר לא יכולים לחכות!