עם מבחר מכוניות רב, חווית נהיגה מצוינת, אפקטי מזג אוויר משובחים וגרפיקה יפהפיה, Forza Horizon 4 יהווה נקודת מפלט צבעונית, תזזיתית ומעולה לכל חובב מירוצים שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. 

משחק המירוצים החדש מבית Microsoft Studios חולק הרבה עם אחיו הגדול והשקול יותר Forza Motorsport 7, החל ממבחר מכוניות העצום, חוויית הנהיגה המצויינת, אבל מעל הכל, אריזה שדוחפת את יכולות ה-Xbox One X לקצה.

עולם פתוח ומשותף להתחרות בו

גולת הכותרת של Forza Horizon 4 היא המשחק המשותף באונליין נגד שחקנים אחרים. גם כאשר תשחקו Solo – מכוניות היריב הנשלטות על ידי AI יזכו ל-Driveatar המבוסס על החברים שלכם. במידה ויש להם את המשחק: אותו אוואטר ישקף את התקדמותם במשחק, ואת אופי נהיגתם במידה מסוימת. במידה ולא – המשחק יצור עבורם באופן רנדומלי אוואטר. מצד אחד זה נחמד, מצד שני זה לעיתים קצת קריפי. בנוסף, המשחק יראה לכם היכן אתם עומדים ביחס לחבריכם במשחק בחתכים שונים.

בכל רגע נתון נמצאים איתכם על אותו השרת עד 72 שחקנים. פיצ'ר נחמד הוא שכאשר תנסו להתנגש בהם או הם בכם, הם יהפכו ל-Ghost ותעברו דרך הרכב שלהם. אתם יכולים גם לבחור לשחק אופליין.

אתם תוכלו להציע לשחקנים אחרים להתחרות בכם ב-Impromptu Race כאשר תחלפו על פניהם. כאשר תחלו אירוע תוכלו לבחור בין Solo לבין PvP. במידה ותבחרו ב-PvP השחקנים בשרת יקבלו הודעה למסך המשחק ובלחיצת כפתור יוכלו להצטרף אליכם. בזכות תפקוד השרתים ומנוע המשחק, אתם תזכו לחוויית משחק חלקה ומהנה כשתשחקו לצד חבריכם לשרת.

פיצ'רים נוספים באונליין, כוללים את ה-Convoy של עד 6 שחקנים שמסתובבים יחדיו בעולם המשחק. כדי לחוות את החוויה המלאה, מומלץ שלא להימנע ממשחק כנגד שחקנים בשר ודם, מכיוון שיש דברים נוספים הייחודים למצב זה.

Forza Horizon 4

בעוד שהעונות ב-Prologue מתחלפות בהתאם להתקדמות השחקן כדי להכיר אותו לעולם המשחק, כאשר אתם מגיעים לעיקר המשחק, הן יתחלפו אחת לשבוע. הדבר מבטיח שבכל פעם שתתחברו יהיה משהו חדש לעשות. במידה ותרצו לפתוח מירוץ ספיצפי בעונה מסויימת תוכלו לעשות זאת ללא בעיה. ניתן להפעיל עליו מגבלות שונות כמו סוגי-רכב, פרטיות ועוד.

מנגנון שינוי העונות משמעותי במשחק והוא לא רק קוסמטי: המכוניות יתנהגו אחרת בהתאם לתוואי הדרך עליו תתחרו. בעצם נוצר משחק עם 4 מפות עולם שונות. אם בקיץ היה אגם מים שלא ניתן היה לחצות אותו, בחורף הוא יהיה קפוא, ותוכלו לנסוע על גביו. דרכים שונות יהיו בוציות באביב ומושלגות בחורף. גם הפריטים השונים שמאכלסים את עולם המשחק משתנים בהתאם לעונות השנה.

מגוון המירוצים דואג להעביר אתכם לאורכה ולרוחבה של המפה: ישנם מירוצים מנקודה א' לנקודה ב', שמאפשרים לכם לגלות בצורה זו את עולם המשחק ואני ממליץ עליהם בחום. גם "סתם" לנהוג מאיזור לאיזור היא חוויה די מהנה וכיפית, לא משנה באיזו דרך תבחרו.

מערכת ה-Fast-Travel, מעט מעצבנת בגלל הריאליזם שבה: כדי להשתמש בה, תצטרכו לרכוש בתים ברחבי המשחק ולדלג בין בית לבית. הדבר ידרוש מכם הוצאה כספית של ה"כסף" אותו צברתם. ניתן לצמצם הוצאה זו, ובנוסף יש דרך לאפשר מעבר מהיר לכל נקודה במפה, אבל נשאיר לכם לגלות זאת.

Forza Horizon 4

בתור מישהו שביקר בסקוטלנד בשנה שעברה, והזדמן לו לשכור רכב ולטייל בחלקים הכפריים של חבל הארץ, אני חייב לציין שעולם המשחק מרשים ומרהיב ביופיו. הייתי בטוח שאני נוהג במשחק באותה דרך בה נהגתי בחיים האמיתיים רק שנה קודם. בעיניי, זו גולת הכותרת של משחקים עם עולם פתוח המבוססים על מקום אמיתי: לא משנה מה קדם למה – המשחק או הביקור בחיים האמיתיים באותו איזור – תחושת ביתיות מסויימת תעטוף אותך.

עושר מוביל לאושר?

אחד הדברים הבולטים ב-Forza Horizon 4 כבר מההתחלה היא כמות הדברים שאפשר לעשות, לרכוש, להשיג, לפתוח, לבקר ועוד. המשחק נפתח ברצף של מירוצים שמציג בפניכם את 4 עונות המשחק תוך כדי החלפה בין סוגי רכבים שונים בדרך לאירוע הפתיחה של הפסטיבל.

מיד לאחר מכן תיכנסו לשלב ה-Prologue הארוך למדי שמשתרע על 4 עונות השנה הראשונה. הדבר יאפשר לכם להתוודע לרבדים השונים של המשחק. יש לא מעט דברים לעשות ב-Prologue הזה והוא ארוך באופן חריג.

סוגי המירוצים כוללים בין היתר מירוצים מנקודה א' לב', הקפות, מירוצי Dirt לרכבי 4X4 ומירוצי ראלי. גם סצינת מירוצי הרחוב קיימת עם מירוצים ליליים צפופים בעלי פניות חדות. המשחק יעדכן אתכם באמצעות ה-NPC's השונים על אירועים נוספים שנפתחו.

המשחק לא מגביל את השחקן בבחירת הרכבים בהתאם לסוג המירוץ.  הדבר יוצר תופעות קומיות למדי, כמו להתחרות במסלול 4X4 עם בוץ ושלוליות עם מכוניות-על שכמעט ונעלמות בתוך השלוליות בגלל צורתן האוירודינמית, אבל הדבר קצת פוגע בחווית הריאליזם שהמשחק כן מנסה לדבוק בה מדי פעם.

Forza Horizon 4

מצד אחד העושר באירועים והפריטים השונים במשחק מתגמל. לא יעברו יותר מ-5 דקות במשחק מבלי שתפתחו משהו נוסף, וזה יוצר תחושה רציפה של התקדמות ומדרבן אתכם לגלות דברים חדשים. מצד שני יש תחושה מסויימת של איבוד הצפון: בשלב מסוים כבר קשה לדעת מה בא לכם לעשות עכשיו.

אם Forza Horizon 4 רוצה להיות גרסאת ה-ADHD של Motorsport 7, המפתחת Playground Games הצליחה בכך. רק הייתי שמח לאיזה פיצ'ר דמוי ריטלין שיאפשר לי להתקדם באופן כללי. ודווקא כשנדמה שהצלחתם להשתלט על כל מה שיש למשחק להציע: ה-Prologue מסתיים.

אם חשבתם שמצבי משחק הכוללים "זומביים" גלגליים הם גולת הכותרת של הטירוף של Forza Horizon 4, אתם תהיו מופתעים. הכירו את אירועי ה-Showcase:

באחד מהם נדרשתי להתחרות כנגד רחפת ענקית כשאני נוהג ב-Trophy Truck מפלצתית. בשני ניתנה לי השליטה על באגי והוטלה עליי המשימה להביס רכבת בדרך לאדינברו. בנוסף מכיוון שהמשחק מופץ על ידי Microsoft, אחד האירועים מושפע מפרנצ'ייז מוכר אחר: Halo. אתם תנהגו ברכב האיקוני של המשחק – ה-Warthog, כאשר אתם לבושים בשריון של Master-Chief בדרך לקו הסיום.

שלא תטעו לרגע – למרות כל הטירוף חווית המשחק מדוייקת וריאלסטית. אם לא תקשיבו ל-Race Line כנראה שלא תצליחו לנצח את היריבים ברמת הקושי הבינוניות. כמובן שניתן להפעיל ולכבות מערכות עזר שונות, והדבר ישפיע על הניקוד שתקבלו. כמובן, שגם אופציית ה-Rewind קיימת.

Forza Horizon 4

אם באתם להנות מבלי להיות מיכאל שומאכר, אל דאגה – המשחק יכנס לתמונה ויעודד אתכם לנהוג בצורה חסרת אחריות: אתם תקבלו ניקוד נוסף על נהיגה מלוכלכת, הרס, ביצוע דריפטים, דראפטינג, קפיצות וכו'. אותו ניקוד יתקבל גם על הנהיגה שלכם בעולם הפתוח, דבר שהופך את הנהיגה "המנהלתית" למהנה.

במשחק ישנם "קווי-עלילה" נוספים המהווים שבירת שגרה. אחד מהם יהפוך אתכם לנהג פעלולים בסרט אקשן המצולם בעולם המשחק. השני ליו-טיוברית שמבקרת בפסטיבל. קווי עלילה נוספים, או בשמם המקורי Horizon Stories, יתווספו למשחק בהמשך.

התאמה אישית היא שם המשחק

אם יש לזה 4 גלגלים – אתם תוכלו למצוא את זה ב-Forza Horizon 4. כמות המכוניות שיש במשחק הזה היא מטורפת. נכון לעכשיו, יש כ-450 מכוניות במשחק, הזמינות עם השקתו. המבחר העצום נע באופן רחב על ציר הזמן של עולם הרכב: תוכלו לנהוג במכוניות קלאסיות משנות ה-40 של המאה הקודמת ועד למכוניות-על כדוגמת ה-McLaren Senna. גם סוג הרכבים הזמינים רחב אף הוא: ג'יפים, Trophy Trucks, יפניות זריזות, American Muscle מגושמות, ואיטלקיות עם עיצוב פוער לסתות, וגם רכבים עם פחות מ-4 גלגלים.

Forza Horizon 4

מעבר למבחר העצום של הרכבים הקיימים במשחק כבר עכשיו קיימים מספר כלים המאפשרים לכם לשנות את הרכב שרכשתם כפי שתרצו.

שינויים אלו כוללים שידרוגים מכניים שונים לחלקי הרכב. השינויים מתבצעים בלחיצת כפתור, ובניגוד למשחק מירוצים אחר אהוב כמו NFS Underground, קשה יהיה להבחין בחלקם. השדרוגים מאפשרים לכם לעשות שינויים קלים ברכב טרם המירוץ. אם אין לכם מושג מה לעשות, תוכלו להשתמש בסט מוכן מראש על ידי חברי הקהילה טרם פתיחת המירוץ.

מבחינה קוסמטית – תוכלו לצבוע את הרכב שלכם בשלל צבעים ולהדביק עליו שכבות ויניל. גם כאן תוכלו להשתמש בסט מוכן מראש. העלאת עיצוב משלכם לחנות, תזכה אתכם בסכום סמלי בכל פעם שמישהו ירכוש אותו במטבע המשחק.

כך גם לגבי ה-Blueprints: כרגע, תוכלו באמצעות "עורך" יחסית פשוט ליצור מסלולי מירוצים משלכם, בהם שחקנים אחרים יוכלו להתחרות. עם העדכון השני הועלה יוצר מסלולים נוסף, שמאפשר לכם ליצור מסלולים משלכם תוך כדי נהיגה ולחלוק עם הקהילה.

Forza Horizon 4

דבר אחד שלא אהבתי במיוחד הוא הצורך לקפוץ למוסך בשביל לשדרג רכבים. בעוד שתוכלו בכל רגע נתון לבקש כי אחד מהרכבים שלכם יסופק לכל מקום בו אתם נמצאים במידה ותרצו לשנות רכיב כלשהו, תצטרכו לעבור ל-Showroom הנמצא בפסטיבל ואז לנהוג חזרה ליעדכם. הדבר פוגע בחווית המשחק, במיוחד לאור העובדה שכאשר תפתחו את מסך האירוע עבור מירוץ, לא תוכלו לגשת לשנות ברכבכם חלקים מהותיים.

גם את הדמות האישית שלכם במשחק תוכלו לשנות כרצונכם, כך שתתאים לאישיות שלכם.

סקוטלנד מעולם לא נראתה ונשמעה טוב יותר

כיאה למשחק המתבסס על המנוע הגרפי של Forza Motorsport 7,  גם Forza Horizon 4 משתמש במלוא היכולת של קונסולת ה-Xbox One, בדגש על גרסת ה-X. המשחק פשוט נראה מדהים, ולדברי המפתחים בוצעו תיקונים במנוע הגרפי על מנת להגיע לאופטימזציה.

בגזרת הקול הדברים קצת פחות טובים: בעוד שהמכוניות נשמעות נהדר, מנגד תחנות הרדיו מהוות את עקב האכילס של המשחק. במשחק הקודם היה ניתן להשתמש ב-Microsoft Groove, ששולבה באופן מלא במשחק ומאז נסגרה, אך הפעם Spotify לא קיבלה את אותו המעמד ב-Forza Horizon 4 וחבל.

התחליף – 6 תחנות רדיו, כל אחת בסגנון מוסיקלי שונה: רוק, היפ-הופ, Drum & Bass ועוד. אם אתם פחות בקטע של מוסיקה עכשווית Timeless FM היא בדיוק התחנה עבורכם – עם יצירות קלאסיות מגוונות. פס-הקול מכיל שירים מצד אמנים עכשווים ומוכרים כמו Kendrick Lamar וה-Foo Fighters, ועד לאמנים אנונימיים. ויואלדי נוכח גם עם יצירתו 4 עונות. לכל תחנה יש DJ משלה, המספר על אירועים המתרחשים בעולם המשחק, בהתאם להתקדמות השחקן.

לכאורה, בפסקול המשחק (אליו תוכלו להאזין בפלייליסט הבא) יש כ-150 שירים, אך נדמה לי כי בכל רגע נתון האזנתי לאותו סט מצומצם של שירים.

Forza Horizon 4

Forza Horizon 4 הוא משחק מירוצים מצויין. הוא מצליח ליצור חוויה של עולם מירוצים פתוח באופן מושלם, עם DNA ואישיות משלו. כל חובב מכוניות שלא מעוניין בריאליזם מירבי יתאהב במשחק. המשחק מכיל תוכן רב עם המון אירועים, מירוצים, רכבים ויחד עם השילוב של העונות המתחלפות אחת לשבוע, אני בהחלט רואה את עצמי חוזר למשחק שוב ושוב, כדי להנות ממנו ולראות מה השתנה, גם לאורך זמן.

המשחק זמין על גבי המחשב האישי וה-Xbox One, ובמידה ויש לכם את ה-Xbox Game Pass, תוכלו לשחק בו בחינם!