לחברת Telltale Games יש מוניטין כחברה שיודעת איך לסחוט כל טיפה של סיפור מהמשחקים שלה, כפי שעשתה ב-The Walking Dead או The Wolf Among Us. עכשיו, החברה מביאה את הכישורים שלה לעיר גות'הם בפרק הראשון של Batman, Realm of Shadows. היינו סקרנים לראות אם טלטייל תתמודד עם העולם של האביר האפל באותה הצלחה כמו זו של Rocksteady וסדרת המשחקים שלה. למרות שיש לה כמה פשלות קטנות, מאוד התרשמנו מגרסה של טיילטל לבלש הטוב בעולם.

אם עקבתם אחרי הגרסאות השונות של בטמן לאורך השנים האחרונות, תגלו שהגרסה הזו מרגישה, וגם נראת אחרת – לא רק מבחינת בטמן, אלא גם מהמשחקים הקודמים של טלטייל. היא אמנם לא מתרחקת יותר מידי מהנוסחה שאנחנו מכירים, אבל השיפורים שנעשו במנוע המשחק, כולל כמה מנגנוני גיימפליי חדשים, מראים שיש לה עתיד מבטיח. סגנון הקומיקס שטיילטל מפורסמים בו עדיין קיים, אבל האנימציות הרבה יותר חלקות הפעם. גם הקפיצה המוזרה שתמיד הייתה בין בחירת שורת דיאלוג לבין הקטע בו הדמות אומרת אותה כמעט ונעלמה, למעט מספר מצומצם של פעמים.

המנוע החדש עוזר לחוויה כולה להרגיש הרבה יותר חלקה, והיא הופכת מרתקת יותר ככל שהסיפור מתקדם. האנימציה עוזרת להעביר רגשות באופן מציאותי יותר, מה שנותן לסצנות ולשיחות תחושה של סדרה מצויירת. בנוסף, הדמויות והסביבות נראות הרבה יותר טבעיות. למרות שיש כמה רגעים בהם הדמויות פתאום זזות כמו רובוט, וכמה גמגומים במהלך אירועי זמן-תגובה או שיחות, הם כמעט ולא מורגשים בתמונה הגדולה.

batman-Bruce_Selina_Rooftop

בטמן של טייטל מתרחש בתקופה המוקדמת של עלייתו של האביר האפל. ג'יימס גורדון עדיין רק סגן, הארווי דנט רץ לראשות העיר בעזרתו של ברוס ווין, וקרמיין פלקון עדייו שולט במרבית גות'הם. למרות שהשם של בטמן הוא זה שבכותרת, ברוס ווין הוא הכוכב של הפרק. ככל שתתקדמו בסיפור, תזכו ליותר ויותר הצצות לצד של בטמן שפחות מדברים עליו. זה מאוד מרענן לראות את נקודת המבט של ברוס במשחק בטמן, וכברוס תזרקו לסיטואציות חברתיות סבוכות, בהן תצטרכו לעשות החלטות קשות שישפיעו על מה דמויות מסויימות, ואפילו העיר גות'הם כולה, מרגישות כלפי ברוס ובטמן.

הפרק הראשון בסדרה עושה עבודה טובה בלספר לנו מה מחכה לנו בהמשך, והופעות אורח של דמויות כמו אשת החתול או ויקי וויל משאירות אותנו עם ציפיות לפרקים הבאים בסדרה החדשה של בטמן.

כשזה מגיע לגיימפליי, לא הרבה השתנה בנוסחה של טלטייל. כן יש כמה שינויים, אבל בגדול הוא עדיין עוקב אחרי הנוסחה של חקירה, גילוי, ארועי זמן-תגובה והחלטות – שלפעמים מרגישות אפקטיביות ולפעמים לא. ההחלטות החברתיות אמנם באמת סוחבות משקל מוסרי כבד, אבל היופי של המשחק הוא דווקא באיך שתעצבו ברוס ווין ובטמן משלכם. ישנן שיחות ופעולות שיכולות ליצור בטמן רציני, אך עם קורטוב הומור, או כאלה שיתנו לכם בטמן כועס והרסני יותר. לעצרנו, זה לא תמיד עקבי, שכן טייטל מסוגלת להציג לכם בטמן רציני ומהורהר בסצנה אחת, וחברותי ודואג בסצנה הבאה.

batman-Cowl

חקירה בתור בטמן זו פעולה פשוטה של לחבר רמז אחד עם אחר, מה שדווקא לכם תחושה לא רעה של בילוש, שכן אתם כן צריכים לחבר את הנקודות בעצמכם. האמת שהחלק המאכזב היחיד של המשחק הוא האקשן. סצינות הקרב מאוד מרשימות כשמסתכלים עליהן, אבל ישנן לא מעט פעמים בהן היינו שמחים לקחת חלק פעיל יותר, ולא סתם ללחוץ על כמה כפתורים בזמן הנכון. טלטייל אמנם ידועים בסגנון הסינמטי שלהם, אבל זה היה יכול להיות הרבה יותר נחמד להשתתף בקרבות של בטמן ולא רק לצפות בהם.

הפרק הראשון של בטמן, Realm of Shadows, מנער את הזיכיון ומאפשר לנו לראות את בטמן באור שונה. מנוע המשחק המשופר נופח חיים חדשים בעיר גות'הם, והבחירה להתמקד דווקא בצד של ברוס ווין מאפשרת לנו לחוות את הסיפור המוכר של בטמן מחדש, מבלי שהוא ירגיש יבש. למרות שיש כמה באגים בגיימפליי ובעיצוב, בטמן של טלטייל מצליח לעמוד מול משחקי הבטמן המוצלחים מהשנים האחרונות, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות ולראות מה מחכה לאביר האפל בפרק הבא.