Helldivers 2 מצליח לשמר את הייחודיות של חוויית הקרב הקואופרטיבית תוך פתיחת הדלת לשחקני Xbox והרחבת קהילת השחקנים באופן שמרגיש כמו שדרוג אמיתי למשחק כולו. עם זאת, ההשקה לוותה בחוסר יציבות ובעיות טכניות שפגעו ברצף החוויה, גם אם לא בכוחה של הרוח הקהילתית שנשמרה סביב המשחק.


כשכוחות ה־Helldivers צונחים מהשמיים, אין מקום לביישנות – רק לאקשן חסר פשרות. עכשיו, אחרי חודשים של ציפייה, גם שחקני Xbox זוכים לחוות את הנחיתה האייקונית, הישר אל שדות הקרב הקואופרטיביים הכי אינטנסיביים בתעשייה. Helldivers 2 לא רק מביא עמו את אותו כאוס מתוזמן שמעריצים כבר מכירים, אלא גם פותח את הדלת בפני קהל חדש לגמרי לשאול את השאלה – האם החירות באמת שווה את המחיר?

אז, רק כדי לרענן את הזכרון, המשחק יצא ב-8 בפברואר שנה שעברה, בהשקה שנועדה להיות עבור שחקני ה-PC ו-פלטפורמת ה-PS5. לאורך כל הדרך, קהילת המשחק דרשה לאחד את שחקני כל הפלטפורמות תחת קורת גג אחת ונראה כי למשחק היה הפוטנציאל גדול ביותר לעשות את האיחוד המרגש והנדרש במאמץ לשחרור הגלקסיה והנחלת הדמוקרטיה בעולמות השונים יחדיו. עד שביולי 24 חדי עין שמו לב בתג של המשחק המופיע ב-Xbox Wire, והחלו לרוץ שמועות בנושא הגעת המשחק ל-Xbox. ובכן, זה לא סוד שהשמועה התגשמה, ואין מאושר ממני שזה יצא לפועל.

כמובן שמלחמת הקונסולות ידעה עליות וירידות, וכמובן שיש משחקים שונים שבהם קרוספלטפורמינג הוא דבר דיי נפוץ, אך מבחינת ההרגשה, זה מרגיש אחרת הפעם. עם צירופם של שחקני ה-Xbox לקמפיין לשחרור כוכבי הלכת מידיהן הפשיסטיות של אויבי ה-Super Earth והדמוקרטיה, הגיעה רוח מרעננת וחדשה אל שדה הקרב. שחקני היילו וגירז אוף וור וותיקים שינסו את החגור הוותיק, עלו על ציוד, והתפקדו על מנת להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לשחקנים הוותיקים לנצח את המערכה ולתת את חלקם, כמובן למען הדמוקרטיה. הם הסתערו בקרב על מושבות האוייבים, פיצצו קיני טרמינידים, השמידו מפעלי אוטומטונים ונהרגו אין ספור פעמים, בברוטאליות.

כאוס למען הדמוקרטיה

ב-Helldivers 2 תילחמו מול אויבים אכזריים שלא ימצמצו אפילו, ולא רק כי הם לא יכולים. חרקי ענק מלאי נוזלים מצחינים ורובוטים עם לב של פח הם אפילו לא הגרועים שבאויבים שלכם, וזה פשוט כיף. הקפיצה הראשונה לכאוס הייתה מרשימה – טוטוריאל קצר ומשם – לך לכבוש איזה כוכב ולנקות אותו. אבל בואו, זה לא משנה אם אתה מסתער מול נחיל טרמינידים בבטן מערה תת־קרקעית, מנסה לפרוץ קו של אוטומטונים באזורים הרריים, או נלחם על שרידי עיירה חרוכה מול ה־Illuminate – בסופו של דבר, המשחק הוא פחות על סוג האויב ויותר על מי שנלחם לידך.

הרגעים הקטנים, כמו לחטוף פגז באמצע קרב כי בוא נודה באמת, הרג קבוצתי זה פיצ'ר לא בעיה, ואז ליפול מצחוק כי חבר צוות שולח ידיים לחבק אותך תוך כדי הפגזה מטורפת על קן טרמינידים, הם אלו שהופכים את כל הכאוס הזה לחוויה בלתי נשכחת. זו בדיוק המהות של המשחק: לא המפה, לא הגזרה, אלא החיבור האנושי שמחזיק את החירות והדמוקרטיה בחיים.

פורט שצריך טיפה אפייה

אבל לא באתי לכאן כדי להשתפך על משחק שכבר שיחקתי על המחשב בעבר, ואם אתם רוצים משהו יותר מעמיק על המשחק עצמו, יש לנו גם ביקורת מקיפה מהיציאה המקורית שלו. כאן אני רוצה לדבר על הפורט עצמו, ויש על מה לדבר. ראשית, המשחק נראה נהדר על הקונסולה, אפילו טוב ממה שציפיתי. כמובן, ישנה אפשרות לבחירה בהגדרות בין איכות גרפיקה גבוה או ביצועים אבל בשניהם המשחק נראה ממש טוב והגרפיקה מפתיעה.

יחד עם זאת הפורט סובל מחוסר יציבות מורגש — במיוחד במשימות מרובות אויבים או באזורים תת־קרקעיים. מאז ההשקה על אקסבוקס, לצד ההתרגשות הגדולה, לא מעט שחקנים, כולל אותי כמובן: המשחק קורס במהלך המשימות. לעיתים מדובר בהעפה חזרה למסך הראשי של הקונסולה, ולעיתים אף בכיבוי מוחלט של המכשיר – תופעה חריגה שממש לא כיף כשהיא מתרחשת.

התוצאה היא חוויה לא יציבה שפוגעת ברצף המשחק וביכולת ליהנות מהקרבות האינטנסיביים שהמשחק מציע, ואני ממש מחכה כבר לעדכון שיפתור את הבעיה. אמנם המשחק מאפשר לך לחזור חזרה לקבוצה שהיית בה או חזרה למשימה, אבל התחושה היא שהם בנו את זה מראש בתור פלסטר, לא כפתרון. לצד התקלות והבאגים (האמיתיים, לא החרקים שמשמידים במשחק), אני שמח שהקסם האמיתי של המשחק לא תלוי באף תקלה, אלא נוצר מהשחקנים עצמם. הרגעים המטורפים והצחוקים עם החבורה הופכים את החוויה למשהו אחר לגמרי, גם ברגעי קריסה ומשבר.

מה עוד קיבלנו בהשקה?

סמוך להשקה הרשמית ל-Xbox Series X|S בסוף אוגוסט 2025, המשחק קיבל גם את עדכון התוכן הגדול והחינמי הרביעי, "Into the Unjust", שזמין לגיימרים בכל הפלטפורמות החל מה-2 בספטמבר 2025. ימים ספורים לאחר מכן, ב־4 בספטמבר, יצא גם ה-Dust Devils Premium Warbond — חבילת פרימיום הכוללת נשק ראשי חדש, פריטים ייחודיים ו־stratagems מתקדמים, הזמינה לרכישה באמצעות Super Credits.

עדכון "Into the Unjust" מביא ל-Helldivers 2 תוכן חדשני ורב־עוצמה: מערכי מערות תת־קרקעיות אקראיות, אויבים חדשים כמו Rupture Strain Terminids, Dragonroach ו-Hive Lords – תולעת ענק בסדר גודל של גורד־שחקים שמעניקה לחוויית הקרב עומק ואלימות מרשימה במיוחד. עם זאת, כמו בכל עדכון גדול, גם כאן הגיעו לצידו באגים וגליצ'ים חדשים, כגון: קריסות נוספות, נפילות מחוץ למסגרת המפה, ריצודים באזורים תת קרקעיים ועוד.

לזכותה של Arrowhead ייאמר שהתגובה הפעם הייתה מהירה ויעילה מהרגיל והם הוציאו תיקון מהיר מוקדם מהמתוכנן שכולל תיקוני קריסות (למשל בשטפי חלקיקים, במערות, בפרמטרים של Hellpad, בהנחת Pelican-1 ועוד) וכן איזון לכלי נשק ו-Dust Devils items. בין התיקונים המשעשעים – הבאג שהפך את ה־Motivational Shocks Booster למקור השראה גם עבור האויבים… תוקן. מעכשיו רק אנחנו נהנים מהמוטיבציה הזו. אומנם עדיין לא הכל מושלם, אך החברה התחייבה להוציא תיקונים בהקדם האפשרי.

Helldivers 2 הוא משחק שמוכיח פעם נוספת כי הכוח האמיתי טמון בשיתוף פעולה ובכימיה שבין השחקנים, ולא רק במכניקה או בגרפיקה. אף על פי שהפורט ל-Xbox סובל מבעיות יציבות שמצריכות פתרון, התוספות החדשות והשקת הקרוספליי גם לאקסבוקס מחזקות את התחושה של קהילה אחת גדולה שנלחמת תמיד למען אותה דמוקרטיה בדיונית. בסופו של דבר, מדובר בחוויה כיפית, משותפת ומרעננת, שגם ברגעי קריסה טכנית מצליחה לשמור על הלב שלה – החיבור האנושי והכאוס המשחרר.

מפתחת: Arrowhead

מפיצה: Sony Computer Entertainment

תאריך יציאה: 26 באוגוסט, 2025

ז'אנר: יריות גוף שלישי

זמין על: PS5, PC, Xbox Series X|S

בוקר על: Xbox Series X

עותק הביקורת של Helldivers 2 סופק על ידי סוני