היום בתערוכת Computex 2025 חברת Nvidia נתנה מספר הודעות מעניינות, כאשר גולת הכותרת היא היציאה של הכרטיס החדש ביותר (וגם הבסיסי ביותר) בסדרת RTX 50. החל מהיום, כרטיס ה-GeForce RTX 5060 זמין לשיווק ומחירו יהיה 299$ (אין כרגע מידע על מחיר מומלץ לצרכן בארץ), מה שמנגיש את הטכנולוגיות החדשות ביותר גם לבעלי תקציב מוקפד.

הכרטיס יהיה זמין גם למחשבים נייחים וגם למחשבים ניידים, שמחירם יחל מ-1099$. יחד עם הכרטיס, יוצא גם דרייבר Game Ready חדש, התומך בעדכוני DLSS ו-Ray Tracing. המשחקים Dune: Awakening ו-F1® 25 יושקו עם תמיכה ב-DLSS 4 Multi Frame Generation. כמו כן, הדרייבר מוסיף תמיכה לעדכון Portal עם RTX ולשדרוג Ray Tracing במשחק NARAKA: BLADEPOINT.
בנוסף, Nvidia הודיעה כי טכנולוגיית DLSS 4 עם Multi Frame Generation זמינה כעת ביותר מ-125 משחקים ואפליקציות, כאשר עשרה משחקים נוספים צפויים להצטרף בקרוב. יש לציין שכאשר כרטיסי המסך מסדרת GeForce RTX 50 הושקו לראשונה בינואר, התמיכה בטכנולוגיה הייתה זמינה ב-75 משחקים ואפליקציות. עד חודש מרץ, המספר הזה חצה את רף ה-100, וכעת כבר מדובר ביותר מ-125. זהו קצב אימוץ מהיר פי שניים מזה של DLSS 3, מה שהופך את DLSS 4 לטכנולוגיית הגיימינג של NVIDIA שאומצה הכי מהר בהיסטוריה של החברה.
למען הסדר הטוב, נסביר שהטכנולוגיה הזו (DLSS 4) מייצרת עד שלושה פריימים נוספים עבור כל פריים רגיל, ופועלת יחד עם שאר טכנולוגיות DLSS כדי להכפיל את קצב הפריימים עד פי שמונה. שיפור זה בביצועים מאפשר לשחקנים עם כרטיסי GeForce RTX מסדרת 50 ליהנות מחוויית משחק עם הגדרות גרפיות מקסימליות, רזולוציות גבוהות, וקצבי ריענון מרשימים במיוחד.

בין המשחקים החדשים שיקבלו תמיכה בטכנולוגיה ניתן למצוא את Crimson Desert, F1® 25, FBC: Firebreak, Dune: Awakening, inZOI, LIGHT OF MOTIRAM, MindsEye, RoadCraft, Splitgate 2, WUCHANG: Fallen Feathers, וכן את Chaos Enscape ו-Autodesk VRED.
המשחק DOOM: The Dark Ages שוחרר לאחרונה, ומציע לשחקני GeForce RTX את החוויה המתקדמת ביותר בזכות שיתוף פעולה טכנולוגי של NVIDIA עם id Software. המשחק תומך בטכנולוגיות Ray Tracing מקוריות של מנוע idTech8, יחד עם DLSS 4 ו-NVIDIA Reflex. ביוני הקרוב ישוחרר עדכון שיכלול Path Tracing ייחודי לגרסת המחשב.
טכנולוגיה זו משפרת משמעותית את איכות ההארה, ההשתקפויות והצללים, תוך שימוש במנגנונים כמו Spatial Hash Radiance Cache (SHaRC) לחישוב יעיל של תאורה ו-Shader Execution Reordering להאצת ביצועים. בנוסף, תחליף DLSS Ray Reconstruction את המסננים המסורתיים, ובכך יציע איכות תמונה גבוהה יותר, פרטים מדויקים יותר ויציבות מוגברת.

עוד עדכון מעניין מגיע מהמשחק Portal עם RTX – פרויקט הדגל של טכנולוגיית RTX Remix. המשחק זוכה כעת לשדרוגים משמעותיים שזמינים להורדה ב-Steam. חברת NVIDIA שדרגה את מנוע ההדמיה העצבי של המשחק, ובנוסף שילבה את DLSS 4 עם Multi Frame Generation בצורה טבעית. טכנולוגיית DLSS Frame Generation עברה שדרוג למודל AI חדש, וגם DLSS Ray Reconstruction עבר שדרוג למודל Transformer חדש. עדכון זה כולל גם את ה-RTX Neural Radiance Cache (NRC) – שיידר נוירלי מהפכני שמנצל בינה מלאכותית כדי לחשב תאורה עקיפה מדויקת בזמן אמת.
למי שכבר יש כרטיסים מסדרת RTX 50, ההשקעה מתחילה להשתלם שכן הטכנולוגיות מאומצות ונכנסות למשחקים בקצב לא רע. אם עדיין אין לכם ואתם רוצים לשדרג, אז כאמור, הדגם הכי בסיסי, RTX 5060 זמין כבר עכשיו לשיווק.