מנכ"ל ענקית המשחקים Xbox, פיל ספנסר (Phil Spencer) באמירה מסקרנת לגבי עתידם של משחקים בעלי שירותים חיים (Live Service). בראיון בפודקאסט המצליח "Xbox Era" אמר ספנסר כי הוא איננו מעוניין לראות משחקים נהפכים למכונת שירותים חיים נצחית עבור הכנסות כסף, אלא היה מעדיף להתמקד דווקא בשירותי ה-Game Pass המאפשרים לשחקן חווית משחק של התחלה, אמצע וסוף.
יש לזכור שפיל ספנסר עומד בראש מפיצה בעלת מספר מרשים של טייטלים בעלי שירותים חיים הגדולים בעולם (דוגמת COD ו-Diablo 4). יחד עם זאת, בכנס האחרון של החברה – Xbox Developer Direct, דווקא היו המשחקים Ninja Gaiden 4, Doom: The Dark Age, South of Midnight ו-Clair Obscure :Expedition 33 בספוטלייט השנה. אלו שלושת המשחקים האקסלוסיבים שהחברה תפרסם לשנת 2025 עבור שירותיי ה-Xbox.
לטענת ספנסר, משחקים אלו הולכים להיות במתווה של התחלה, אמצע וסוף, וכאמור, הוא לא היה מעוניין לראות משחקים נהפכים למכונות הכנסת כסף באמצעות שירותים חיים. ספנסר הוסיף שהמפתחים הם אלו שהרגישו כי המודל הנ"ל הוא הנכון ביותר עבורם. ספנסר ממשיך וטוען שהדבר לא יהיה קל, והודה כי לא כל סיפור מסופר כך, ולא כל משחק או רעיון קריאטיבי תומך במודל העסקי המדובר.
מה שאפשר את הליכת החברה בכיוון זה הינו שירות המינוי Xbox Game Pass, שירות זה הינו הסיבה העיקרית שהחברה הייתה יכולה להשקיע כל כך הרבה משאבים ביצירת משחקי Single-player, כיוון שרבים מן השחקנים, כך טען, יעדיפו לא להשקיע מחיר של 60$ למשחק חדש, אלא לנסות משחקים רבים המוצעים בשירות המינוי החודשי של Xbox, או משחקים חדשים כגון המשחק Avowed שיצא היום, גם הוא לשירות המינוי.

בנוסף סיפר ספנסר בראיון, "אני אוהב את העובדה שאנחנו יכולים להסתכל על חברת Double Fine (הידועים ביצירת המשחק – Psychonauts), ועל מה שהם עובדים בהמשך, ושאני חושב על קבוצה כמו Compulsion (מפתחי South of Midnight), הם אינם הקבוצה הגדולה ביותר והם גם לא מעוניינים להיות קבוצה של 1000 איש ואני מעוניין שנוכל ליצור עבודה נהדרת וליצור פלטפורמות המסוגלות לתמוך בכך".
ומאידך, ראוי לציון כי מיקרוסופט סגרה חברות סטודיו דומות, כגון יוצרי Hi-Fi Rush ,הלא הם Tango Gameworks, מבלי לתת סיבה מוצקה שנה שעברה (הסטודיו כרגע "חזר לחיים" על ידי המפיצה של PUBG).
ישנו קהל יעד גדול של שחקנים אשר יעדיפו משחק בין 10-12 שעות לסיום, נראה כי החברה משנה כיוון לדרך חדשה/ישנה ומחזירים את עידן ה-Single-player לחיים. אלו שגדלו בתור הזהב של עידן משחקי הSingle- player יחוו רגעי נוסטלגיה? אלו שגדלו לעידן המודרני של משחקים בעלי שירותים חיים וסטרימינג יתרגלו לכיוון החדש של המשחקים האקסקלוסיבים?
ניתן להניח, שרק הזמן יגיד.