Logitech G515 Lightspeed TKL היא מקלדת בעלת עיצוב דק, עם מקשים בפרופיל נמוך ומכילה בתוכה את רוב הפיצ'רים שעוזרים לה להתבלט היטב בשוק מקלדות הגיימינג.


חברת Logitech מייצרת מקלדות לכל סוגי שחקני המחשב האישי. לאחרונה החברה הכווינה את עצמה יותר אל השחקנים המקצועיים יותר עם הליין אפ של ה-Logitech G Pro X TKL וה-Logitech Pro X60. מקלדת ה-Logitech G515 Lightspeed TKL מורידה את המילה "Pro" אך משאירה פונקציות ברמה של מקצוענים, כמו הטכנולוגיה האלחוטית של לוג'יטק, Lightspeed. דבר נוסף שמפריד אותה מהמקלדות האחרונות זה העיצוב שלה וזה שהיא שקטה יותר מהמתחרים שלה, מה שפונה יותר לקהל של גיימרים פחות מקצוענים שפחות מתחברים למקלדות הרועשות והמכאניות.

אלגנטית ושטוחה

מקלדת ה-Logitech G515 היא מקלדת בתצורת tenkeyless (TKL), מה שאומר שהיא בגודל של 75% מגודל של מקלדת בתצורה מלאה. עדיין לא לגמרי ברור? אז בגדול זה אומר שאין את לוח המספרים בצד וכל השליטה של עוצמה או מדיה נעשית על ידי שיתוף עם כפתורים אחרים. מבחינת מימדים, מדובר על מקלדת בגודל של 2 ס"מ גובה, על 36.5 רוחב על 15 עומק.

רוב המקלדות של Logitech נראית אלגנטיות ופשוטות, עם אותיות מודגשות על מקשי PBT ותאורת RGB שחודרת דרכן, זה נכון גם במקלדת הזו. מה ששונה הפעם זה הבחירה של החברה להפוך את המקלדת לשטוחה במקום עם מקשים בולטים רגילים. בחלק העליון של המקלדת תוכלו למצוא את חיבור ה-USB-C וכפתורי שינוי המצבים השונים של המקלדת: מצב Bluetooth, Wifi ומצב המשחק של החברה (למי שלא יודע מה הוא עושה, זה מצב שמנטרל תגובה של כפתורים מסויימים בזמן המשחק שלא תלחצו עליהם בטעות בזמן קרב יריות קשוח).

כמו שציינתי קודם, המקלדת עם מקשים שטוחים אך הן עדיין מכאנים של Logitech GL, עם טווח הפעלה של 1.3 מ"מ וטווח מעבר בין מקשים של 3.2 מ"מ. המקלדת גם מגיעה בתצורה חוטית יותר זולה אם אתם מעדיפים, והיא מגיעה בצבעים של שחור או לבן והיא מגיעה בשני סוגים של סוויצ'ים: ליניארים וטקטאלים. המקלדת שלוג'יטק שלחו לנו לביקורת היא המקלדת הטקטאלית, שבנויה על כוח הפעלה של 45 גרם, כ-2 גרם יותר מהליניארית.

לא משנה איזה מהסגנון מקלדות אתם תבחרו, הן מגיעות עם שכבה של ספוג שמפחיתה את הרעש של המקלדות המכאניות. הסוויצ'ים עצמם אינם ניתנים להחלפה מהירה, אך הפיצ'ר הזה גם ככה לא יחסר לרוב האנשים שיקנו את המקלדת הזו מאחר והמקלדת כן מעניקה נוחות של הקלדה ישירות מהקופסה.

בצד האחורי של המקלדת תוכלו למצוא את הרגליים של המקלדת עם הגבהה של 4 או 8 מעלות. גב המקלדת מחופה בטקסטורה מיוחדת בשביל לעזור לה לא להחליק על השולחן יותר מידי, זאת בנוסף לרגלי גומי בקצוות שלה. ישנו גם מקום ייעודי לדונגל של ה-USB בטכנולוגיית ה-Lightspeed 2.4GHz, אשר מקנה השהיית תגובה נמוכה וביצועים גבוהים. למי שלא מכיר את הטכנולוגיה של לוג'יטק, הטכנולוגיה מקנה לשחקנים חווית משחק דומה (או לפעמים אפילו קצת יותר טובה) לחוטית, לפחות על פי הטענות של Logitech.

נוחה לשימוש ומחזיקה מעמד

אז לאחר כל ההסברים הללו על המקשים והכל, איך המקלדת מרגישה שמקלידים עליה? אז בכנות? מעולה. כל הקשה על המקשים השונים מרגיש מאוד נכון ומספק. אני אישית בדרך כלל מקליד על מקלדות ליניאריות, אך מהרגע שהתחלתי לסקר את המקלדת הזו היה לי קשה לחזור לתקתוק הרועש. דבר נוסף עליי, אני בדרך כלל לא בן אדם של מקלדות שטוחות והיה לי חסר במקלדת מספר דברים שמאוד אהבתי ששמו ב-Pro X 60 כמו גלגלת העוצמה בצד של המקלדת, אבל חוץ מזה היא מקלדת שהייתה לי חוויה מעולה להשתמש בה ולהקליד עליה. בנוסף, בגלל שהמקשים שלה שטוחים זה מקטין משמעותית את הגובה של המקלדת והופכת אותה לדקה מאוד.

כמובן, נוחות היא בעיני (או בידי) המשתמש, ולכל אחד יש את צורת המשחק או ההקלדה שלו. הרבה אנשים מעדיפים מקלדות לא שטוחות, שכן הן נותנות חוויה יותר קלאסית שזה מה שהם (ואני) רגילים אליה, אך התרגלתי די מהר למעבר הזורם בין המקשים והלחיצה היותר רכה (לרוב), מה ששיפר במעט את מהירות ההקלדה שלי. לצערי, מקלדת ה-G515 אינה מגיעה עם תיק נשיאה, שהיה יכול להוסיף לאנשים שזזים הרבה ממקום למקום ואוהבים את הנוחות של הציוד שלהם. כמו כן, מאוד חסרה לי משענת לידיים, זו תוספת שהייתה יכולה להיות ממש במקום, לטעמי.

קחו בחשבון ששימוש במקלדת אלחוטית זה אומר שאתם תלויים בחיי הסוללה שלה. במקרה הזה אם אתם משתמשים במקלדת בצורה אלחוטית, בין אם זה בקישוריות 2.4GHz או Bluetooth צפוית לכם כ-36 שעות שימוש ללא צורך בהטענה. אני יכול לומר שהמקלדת אצלי החזיקה גם יותר מ-36, זה תלוי מאוד בשימוש שלכם ואילו אפקטים אתם שמים על התאורה של המקלדת.

תוכנה – G-Hub

G-Hub היא תוכנת השליטה של Logitech בכל מה שקשור למוצרים שלהם, בין השאר מקלדת ה-G515, והיא מנהלת את כל הפיצ'רים של המקלדת. כולל, תאורת ה-RGB, מקשי מאקרו וה-G-Shift. לאלו שלא קראו את הסיקורים הקודמים שלי על המוצרים של Logitech, בגדול מה שה-G-Shift נותן לכם זה היכולת להחליף בקלות בין הפרופיל הדיפולטיבי של המקלדת לפרופילים אחרים שעשיתם להם שינוי שיתאים לכם יותר למצבים מסויימים.

גם במקלדת ה-Logitech G515 תוכלו להינות מהטכנולוגית ה-"Logitech Key Control". בדומה לכפתור ה-G-Shift, טכנולוגיית ה-"Logitech Key Control" מאפשרת לכם לשנות ולהתאים מקשי מאקרו שונים (כמעט) בכל מקום במקלדת. אך הטכנולוגיה הזו מאפשרת לכם גם לעבוד ברבדים שונים בשביל לתת לכם עוד לעשות יותר ממקש יחיד. אתם יכולים להתאים עד 15 פקודות שונות לאותו מקש. זה אכן אומר שיש פה מורכבות בהכנת המאקרו השונים, אך זה יכול להוביל להמון התאמות מעניינות בשבילכם. לשחקני ה-MMORPG שבניכם, אתם ממש יכולים להתפרע עם זה וליצור פעולות נגישות עם אותו הכפתור בסיטואציות שונות.

דקה, קלה ונוחה לשימוש יום יומי וגיימינג

ה-Logitech G515 Lightspeed TKL היא מקלדת בעלת פרופיל נמוך (שטוחה) וטקטאלית (כאמור, יש ורסיה ליניארית), ומעולה לשימוש יום יומי ולגיימינג. בין אם אתם עובדים איתה במשרד שלכם או משחקים עליה בבית (מקווים שלא תתבלבלו ותעשו הפוך אחרת יהיה לכם סוג אחר של קרב בוס), אתם תקבלו חווית שימוש מעולה. חיי הסוללה שלה טובים, יש לה תאורת RGB נעימה שלא מעצבנת את העיניים וכמובן, היא שקטה יחסית למקלדות טקטאליות.

אתם בטח תוהים כמה יעלה לכם התענוג. אז נכון, המקלדת אולי לא זולה אבל היא גם לא בטווח המחירים הגבוהים; תוכלו למצוא אותה במחיר של 649 ש"ח. אז אם אתם גיימרים שמחפשים מקלדת שתהיה נוחה לכם, נעימה לאוזן וקלה לשימוש, תשקלו בחיוב את ה-Logitech G515 Lightspeed TKL.

מקלדת Logitech G515 Lightspeed TKL סופקה לסיקור על ידי Logitech ישראל