על משחק המקור אין ממש צורך להרחיב, Elden Ring יצא ב-2022 וכבש את העולם בסערה. היום, שנתיים אחרי זה, אנחנו עדים לאחת ההרחבות הטובות בהיסטוריה, אם לא הטובה שבהן.


עולם חדש

אם תהיתם, ה-DLC החדש Elden Ring: Shadow of the Erdtree מתחיל הכי חזק שלו ולאט-לאט מגביר; כדי להתחיל אותו אתם צריכים להרוג שני בוסים מהמשחק המקורי, רדאן ומוג וההמלצה היא להיות ברמה 150 לפחות. אם אתם חושבים שהדמות השבורה שלכם שעושה וואן שוט למלניה הולכת לעשות שמות בהרחבה, אתם טועים והולכים ללמוד שיעור בצניעות.

למעשה, הציונים של המשחק ב-Steam הגיעו עד כדי Mixed, גם בגלל בעיות טכניות (מעטות אבל קיימות) כמו נפילות פריימים, אבל גם בגלל הקושי. האירוניה נכון? מתלוננים על משחק סולז כי הוא קשה מדי. ובכן, כדי להיות מעט הוגנים, Elden Ring בכל זאת פתח את הז'אנר להמון שחקנים חדשים, כאלו שלא בהכרח רגילים לאתגר הקיצוני שהוא Shadow of the Erdtree.

איך זה קורה בעצם? אז ככה – הכח שלכם כמעט ולא מושפע מרמות וסטאטים יותר, אלא ממערכת Blessings חדשה. כדי להשתמש בה תצטרכו לחקור את העולם ולמצוא חפצים שבהם תוכלו להשתמש על מנת לחזק את עצמכם ואת הזימונים שלכם באחוזים מסויימים. כל רמת Blessing שתעלו, תעלה את הנזק שתגרמו לאוייבים ותוריד את הנזק שאתם סופגים בהם. מדובר על מספרים מאוד משמעותיים, כך ששחקנים שיבחרו לעשות נארוטו ולרוץ ישירות לבוסים הראשיים ולנסות שוב ושוב (ואולי גם יצליחו) יתקלו בקושי מהותי.

בנוסף, העולם מעודד Exploration יותר מתמיד, במיוחד כדי לאסוף מספיק מהחפצים האלו כדי להתקדם ברמות ולהתחזק. לאחרונה אפילו יצא עדכון למשחק, שמחזק משמעותית את 10 הרמות הראשונות של הברכות האלו, כדי לעזור לשחקנים שמרגישים שהמשחק קשה מדי. המערכת עובדת נפלא ואכן עושה את מה שהיא אמורה לעשות, אבל בעיני שחקן שלא חוקר כל פינה ופינה בעולם ויצטרך להשתמש במפה שתכוון אותו כדי להתקדם ברמות הכח שלו, זה טיפה מבאס.

יותר מדי אופציות

המשחק מציג לנו סוגי נשקים חדשים כמו Great Katana ואפילו נשק שמאפשר לכם להילחם כמו מאסטר קונג פו. בכלל, כמות הנשקים החדשים בהרחבה אדירה, וכל יום עולים עוד עוד מדריכים ובילדים ליוטיוב. כמות התוכן פשוט עצומה והחיסרון הגדול פה הוא שמערכת ה-Respec (בניית הדמות מחדש) עדיין מוגבלת. כמו במשחק המקורי, על מנת לבנות את הדמות מחדש תצטרכו להשתמש ב-Larval Tears שפזורות בעולם, וכמובן שיש סטוק חדש במפה החדשה, אבל יש כל כך הרבה נשקים חדשים שהלוואי ויכולנו פשוט לעשות את זה ללא הגבלה כדי שיהיה אפשר לנסות הכל.

אז כן, כמות תוכן כזאת יכולה להופיע רק במפה כל כך גדולה, והיא באמת כזאת. מדובר על מפה ענקית, הרבה יותר ממה שתחשבו בהתחלה. בנוסף לגודל העצום שלה, היא משתמשת בהמון ורטיקליות, כלומר שאיזורים ודאנג'נים ישתמשו גם במימד האנכי ויבנו כך שתצטרכו לטפס או לקפוץ למטה מגבהים מוגזמים. ניכר ש-FromSoftware רצו שנרגיש שוב את התחושה שהרגשנו בימים הראשונים של Elden Ring וזה חד משמעית עובד, כל שיטוט בעולם החדש מרגש או מלחיץ, תלוי איך אתם מקבלים את זה.

שיעור באתגרים

אי אפשר שלא לדבר על הבוסים ב-Elden Ring: Shadow of the Erdtree, ויש כמעט 80 בוסים חדשים להילחם בהם. מיותר לציין שהקרבות הם ברובם ברמת המאסטרפיס או "רק" מדהימים. אפילו הבוסים הראשונים שתפגשו, בין אם הם אופציונליים או לא, ילמדו אתכם את חוקי המשחק החדש. למשל, בוס אופציונלי מסויים יכה בכם ללא רחם עם חרב ענקית אם תהיו קרובים, וכשתרצו לסגת כדי להתרפא הוא ישלוף קשת ענקית שיורה כמו מכונת ירייה ויעלים אתכם בפחות משניה.

כמו ב-Elden Ring תוכלו להשתמש בהמון כלים כדי להקל על עצמכם, כמו זימונים או אפילו מולטיפלייר. מיאזקי בעצמו אמר שהוא משתמש בכל מה שאפשר כי הוא גרוע במשחקים. גם פה כמות התוכן שקיבלנו מטורפת, הייתי רוצה לומר שזה סטנדרט חדש למשחקים, אבל בואו נהיה כנים? מי מסוגל לעמוד בו חוץ מ-FromSoftware עצמם?

אם שיחקתם במשחק המקורי, מיותר לציין שאתם חייבים לשחק ב-DLC הזה. אם לא שיחקתם במשחק המקורי, מיותר לציין שאתם חייבים לסיים את המשחק המקורי ואז להמשיך ל-DLC הזה. המסר עובר נכון? מדובר על יצירת מופת נוספת שמראה שאפשר לספק איכות וכמות (בערך 30-40 שעות אם אתם תוהים), ומה קורה כשבונים משחק עם תשוקה אמיתית.

מפתחת: FromSoftware Inc.

מפיצה: Bandai Namco Entertainment

תאריך יציאה: 21 ביוני 2024

ז'אנר: אקשן-תפקידים

זמין על: PS5, PS4, PC, Xbox

בוקר על: PC