עם מגוון דמויות וסגנונות משחק, BlazBlue Entropy Effect הוא משחק אקשן רוגלייט עשיר שפשוט ללמוד אותו, וכיף להשתפר בו. הוא מתגמל את המיומנות שלכם בקומבואים ובניית בילדים, ומציע אקשן מרהיב וממכר.


גם אם אתם לא מכירים את סדרת משחקי המכות-ויז'ואל נובל BlazBlue, קל לאהוב את BlazBlue Entropy Effect. משחק הרוגלייט החדש הוא ספינאוף לסדרת המשחקים, ומשלב אלמנטים ודמויות ממשחק הדמויות, במודל רוגלייט כיפי שפשוט ללמוד אותו, אבל מכבד סקיל ותכנון במידה רבה.

משחק מכות פוגש רוגלייט

ב-BlazBlue Entropy Effect אתם משחקים רובוט קטן וחמוד, שמפעיל סימולטור שחוקר… משהו. בסימולטור, אתם בוחרים בכל פעם דמות מסדרת המשחקים BlazBlue, ויוצאים להרביץ לדברים ולהלחם בבוסים בסימולטור.

הסימולטור בנוי ממספר עולמות, וכל עולם בנוי ממספר חדרים. זה קלאסי למשחקים בז'אנר הרוגלייט, כמו למשל Dead Cells או Hades, ולא חורג משמעותית ממשחקים אחרים בסגנון. גם פה יש לכם בחירה בין חדרים שיכולים להביא שדרוגים שונים ולאתגר אתכם עם אויבים או מלכודות מגוונות. מה שבטוח, זה שבעוד שהמשחק לא עושה משהו משמעותית שונה במבנה העולמות שלו לעומת משחקים דומים בז'אנר, הוא מציע מגוון רחב של שלבים ושדרוגים, ואפילו בוסים, מה שהופך כל ריצה חדשה למעניינת.

סדרת המקור BlazBlue היא סדרת מכות קלאסית, והתרגום של המשחקיות שלה למשחק אקשן ממבט מהצד הוא טבעי לגמרי. לכל דמות שאתם בוחרים יש סט מהלכים משלה, עם קומבואים, התחמקויות, התקפות באוויר, ושלל יכולות. בכל ריצה אתם מתחילים עם מספר מצומצם של מהלכים, ולאורך התקדמות בסימולטור, תקבלו מהלכים חדשים.

BlazBlue Entropy Effect combat

השליטה על הדמויות מרגישה פשוטה וטבעית, ומהרגע שהתחלתי לשחק ועם כל דמות חדשה שניסיתי, הרגשתי כאילו שיחקתי את הדמות כבר שעות מרובות. יש לכם התחמקויות, קפיצות כפולות והתקפות באוויר. כל אלה נותנים לכם תנועתיות מאוד טובה בשלב, והופכים כל דמות לזורמת מאוד.

המשחק גם משאיר לכם המון מקום לפתח מיומנות עם כל דמות. יש לכל דמות קומבואים שונים, יכולות מיוחדות, וסגנון לחימה שידרוש מכם להגיב בצורה שונה לקרב. למשל, יש דמויות כמו ג'ין קיסאראגי (Jin Kisaragi) שמאפשרות לכם להקפיא אויבים ולבצע חסימות עם החרב, ולעומת זאת דמויות כמו נואל ורמיליון (Noel Vermillion) שמבוססות על התקפות מרחוק ובאוויר. יש במשחק גם אפשרות להתחמקויות מושלמות, קומבואים מתקדמים, ו-Blink, שאם אתם מצליחים לבצע אותם, מוסיפים עוד יותר סיפוק.

מערכת הקרב של המשחק שמרגישה גם פשוטה וזורמת, וגם מציעה מלא מקום להשתפר בה, היא החלק הכי טוב במשחק, ואני חושב שהראוותנות והזרימה שלה מתבלטים לטובה גם בקרב משחקים אחרים בסגנון.

בנוסף למהלכים חדשים, לאורך ריצה אתם תאספו גם שדרוגים בשם טכניקות, שמשוייכים לאלמנטים שונים. הטכניקות הללו כוללות שלל יכולות, כמו קוצי קרח שיצמחו מהאדמה בכל פעם שאתם מבצעים התחמקות, או למשל ברק שמקפץ בין אויבים אחרי שאתם מפעילים יכולת מיוחדת.

BlazBlue Entropy Effect combat

הטכניקות מוסיפות מימד נוסף של בניה ותכנון בכל ריצה, ומתכתבות עם היכולות הרגילות של כל דמות בצורה מעולה. כך למשל דמות כמו ג'ין יכולה אולי להעדיף לאסוף יכולות מסוג קרח, כדי להאט ולהקפיא אויבים בתכיפות, ואפילו להקפיא בוסים כדי שלא יוכלו להתקיף אתכם.

הבוסים בסוף כל עולם גם הם זורמים מאוד. הם מרמזים בצורה טובה לפני כל התקפה שלהם, וזה מאפשר לכם להתחמק או להתמקם מחדש במידת האפשר. יש להם מגוון רחב של התקפות, שהולכות והופכות ליותר מאתגרות ככל שאתם מתקרבים לסוף פס החיים של הבוס, וזה הופך את הקרבות איתם לאינטנסיביים וכיפיים.

מת להרביץ עוד ריצה

בין ריצה לריצה ב-BlazBlue Entropy Effect, גם אם הפסדתם וגם אם ניצחם, אתם חוזרים לעיר הרובוטים, ושם תקבלו משימות חדשות להתקדמות של הסיפור ושיפור הדמויות שלכם.

יש לכם מספר דרכים לשפר את עצמכם בין ריצות, כשהמרכזית ביניהן היא כמובן, לפתוח דמויות חדשות. כחלק מהמשימות שאתם מקבלים כדי ללמוד את המשחק ולהשתפר בו, אתם מקבלים מטבע שנותן לכם לקנות דמויות חדשות.

BlazBlue Entropy Effect characters

בנוסף לזה, יש לכם גם מטבע שמאפשר לכם לקנות שדרוגים קבועים, כמו תוספת לחיים. בצורה הזו אתם יכולים גם לפתוח בונוסים שונים שאפשר לצרף, וגם אותם אפשר לשדרג.

תוך כדי שאתם ממשיכים להתחזק, גם המשחק מגביר אתגר. תוכלו להוסיף אתגרים נוספים לסימולטור, כמו למשל מגבלות זמן ואפילו אתגרים נוספים לקרבות הבוס.

יש עוד כל מיני דברים שאפשר לעשות מחוץ לסימולטור עצמו, ורובם לא סופר מלהיבים. אפשר ללמוד עוד על האירועים שהובילו להקמה של עיר הרובוטים, ומה קרה לכל בני האדם, ואפשר גם לשנות את המראה של הרובוט שלכם. יש גם מצב משחק שנותן לכם לחזור על בוסים שנלחמתם, ואפילו מצב משחק נגד שחקנים אחרים.

אבל האלמנט הכי מיוחד שהמשחק מציע בין ריצות, זו האפשרות לשמור את הדמויות הקודמות ששיחקתם איתן, עם באפים שהן השיגו, ולרשת את היכולות הללו בריצות הבאות שלכם. כמובן לא מדובר בכל היכולות, רק בכמה בודדות, אבל התוצאה היא עוד מרחב עצום של אפשרויות להתחיל את הריצות הבאות שלכם על הצד הטוב ביותר.

BlazBlue Entropy Effect

אקשן צבעוני ומרהיב

על כל המכניקות המעולות של BlazBlue Entropy Effect, מתווספת הויזואליות המרהיבה שלו. בין אם אלה ההתקפות השונות, האפקטים של הטכניקות שאתם אוספים, או אפילו התפריטים, הכל צבעוני ומסוגנן.

במיוחד בלטה לי לטובה האנימציה של הדמויות, שמעבר לזרימה בין התקפות השונות, מגיבה בצורה יפה לתאורה. בסיטואציות חשוכות, כל דמות צבועה בצבעי ניאון בוהקים, בגוון אחר עבור כל דמות.

בכל מה שקשור לסאונד, המשחק עושה עבודה טובה גם אם הוא לא בדיוק מתבלט. לדמויות כולן יש דיבוב בשלל שפות, עבור כל ההתקפות השונות שלהן וגם במצב מנוחה. האפקטים הקוליים מתפצפצים בצורה מספקת, ומוזיקת הרקע בסגנון טכנו מכניסה אתכם למוד של האקשן.

BlazBlue Entropy Effect boss

אני לא יכול לתאר את עצמי בתור מעריץ גדול של סדרת משחקי BlazBlue. שיחקתי באיזה שניים או משהו כזה, וגם אז, לא בדיוק הבנתי את הסיפור או את הדמויות. אבל BlazBlue Entropy Effect הוא משחק ספינאוף שבאמת לא דורש מכם להכיר את סדרת המקור שלו, וזורק אתכם ישר לתוך אקשן איכותי.

כל הדמויות ששיחקתי היו מהנות, וכל אחת הציעה משהו שונה. ועדיין, הרגשתי מהר מאוד בנוח עם כל דמות, והיה לי פשוט להלחם בצורה ראוותנית ומגוונת, מבלי להצטרך לשנן בעל פה כל קומבו. הקומבואים ומערכת ההתחמקות המושלמת מציעים עומק למשחקיות, עבור שחקנים שירצו להתעמק עוד ועוד במערכת הקרב.

עם שלל מערכות השדרוג והירושה שלו, BlazBlue Entropy Effect מסוגל להציע לכם חוויות רעננות בכל ריצה חדשה. ברגע שתתחילו, יהיה לכם קשה שלא להמשיך לעוד ריצה ועוד ריצה.

מפתחת: 91Act

מפיצה: 91Act

תאריך יציאה: 31 בינואר, 2024

ז'אנר: אקשן

זמין על: PC

בוקר על: PC