Corpse Party הוא פרנצ'ייז שבעיני רבים מגלם את מה שמוצלח באימה יפנית, כשהוא חולש על מדיומים שונים עם מספר עיבודי אנימה, מנגה, עיבודי לייב אקשן, ומספר משחקים – המקור של כל המותג. כעת, הוכרז כי המשחק הראשון שקיבל רימייק בשם Corpse Party 2021 ל-Switch ול-PlayStation 4 ביפן, מגיע גם אלינו למערב, עם יציאה נוספת למחשב דרך Steam ול-Xbox One ב-20 לאוקטובר, כבר החודש!

הגרסה החדשה ביותר של Corpse Party, שתיקרא בשם Corpse Party 2021, היא העדכנית ביותר מתוך מגוון רימייקים ותוספות שהמשחק קיבל בעבר. היא תכלול את כל 5 הפרקים העיקריים, כמו גם 2 פרקים נוספים עם דמויות חדשות.

המשחק עוקב אחר קבוצת נערים בתיכון (אליהם מצטרפות המורה שלהם והאחות הקטנה של אחד מהם) שבהכנות לקראת פסטיבל בבית הספר, כשלאחר הפסטיבל אחת מהן הולכת לעבור בית ספר. כדי לשמור על החברות שלהם, הם מחליטים לקיים טקס שנועד לשמור עליהם חברים לעד, רק שברגע שהם מסיימים לבצע אותו, הם מוצאים את עצמם בליבה של רעידת אדמה שפוערת תחתם את האדמה.

החבורה מתפצלת ומגיעה לחלקים שונים בבית ספר יסודי בשם Heavenly Host, בית ספר בו התרחש רצח בעבר, שנהרס ועל גביו נבנה בית הספר שלהם כיום. בין גופות הנמצאות בכל רחבי בית הספר ורוחות רפאים צמאות דם, הם מבינים שהדרך היחידה לשרוד היא לנסות לגלות את האמת על הסוד האפל של המקום כדי אולי להתחיל לקוות למצוא דרך החוצה.

במהלך המשחק נתקלים בגופות רבות, להן בדרך כלל מוצמד שם, כמו גם האפשרות לסאונד 3D להעצמת החוויה. כמו כן, עבור המחשב זו תהיה הפעם הראשונה שיוצאת לו גרסה המכילה דיבוב מלא ואת האיורים המעודכנים לדמויות, שלא קיימים כרגע בגרסה הזמינה לו.

corpse party

המשחק, שבמקור נוצר ב-RPG Maker, מאפשר לשחקנים לחקור את בית הספר המלא בקורבנות ובסכנות העורבות לדמויות, ומכיל יחסית הרבה טקסט. כיאה לכך, אחד האלמנטים המוצלחים ביותר בו הוא הסיפור שלו וצורת ההעברה שלו – בין אם זה באמצעות הדמויות, שימוש באלמנטי אימה יפנית, או הסיפור הסגור שפשוט עובד מצויין והיכולת לתקשר עם המון חפצים, דבר השואב לחוויה במשחק. תוסיפו לכל זה את אלמנטי ההישרדות במשחק, וקיבלתם מתכון למה שהפך ללהיט שהוא היה לפני עשור וחצי.

הפרנצ'ייז של Corpse Party כולל כיום 4 משחקים ראשיים ומשחק ויז'ואל נובל שהוא ספין-אוף, כשהם מהווים המשכים עלילתיים אחד לשני ויצאו לקונסולות השונות לאורך השנים. כעת, עם ההגעה של גרסה זו, הם יהיו כולם זמינים בגירסתם המעודכנת ביותר למחשב.

המשחק המקורי, הנקרא גם הוא Corpse Party יצא בשנת 1996 למחשב יפני הנקרא NEC PC-9801 ופותח על ידי תלמיד קולג' דאז בשם מאקוטו קדואין (Makoto Kedouin) וזכה במקום שני בתחרות פיתוח משחקים באמצעות RPG Maker. המשחק המקורי הכיל מחצית מהקאסט של הדמויות המקוריות במשחק כיום, ועלילה קצרה יותר ומופשטת. לאחר מכן גייס אליו מאקוטו מספר אנשים כדי להקים את החברה הקטנה שלו שעונה לשם TeamGrisGris.

ב-2006 הוא יצא למחשב ביפן, כשהוא מוסיף את הדמויות החדשות לעלילה ומרחיב אותה ואת המשחקיות והוא היווה את הבסיס למשחק כפי שהוא מוכר כיום בעקבות האהדה הרבה שהוא צבר ביפן ומחוצה לה, והוביל לרוב העיבודים שלו למדיומים השונים.

ב-2010, לאחר איחוד עם חטיבת 5pb של סטודיו MAGES היפני, העוזרת ל-TeamGrisGris בכל המשחקים מאז בסדרה, יצא גרסה ל-PSP ושנתיים לאחר מכן גם ל-iOS המכילה את אותו המשחק, אך הפעם עם איורים מעודכנים ודיבוב מלא. ב-2015 קיבלנו את הגרסה הזו ל-3DS עם עוד Extra Chapters, פרקים שכאמור חוקרים את העבר ולעיתים את המוות של הגופות בהם נתקלים ברחבי בית הספר והגרסה שאנו מקבלים כעת היא פורט מורחב של גרסה זו.

corpse party

כיום, גם שנים רבות לאחר היציאה שלו, המשחק מהווה את אחד המשחקים שהכי השפיעו ועיצבו את האימה היפנית במדיה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום, ובפרט את משחקי האימה היפנים, שחלק ניכר מהם לוקחים השראה מ-Corpse Party ואולי אף חייבים לו את קיומם. באופן אישי, אני יכול להעיד שמדובר במשחק האימה האהוב עליי, כך שההזדמנות לחוות אותו בצורה המלוטשת ביותר שלו, זו הזדמנות שלא הייתי מציע לפספס.

הרימייק, Corpse Party 2021, עתיד להגיע ל-Switch, PlayStation 4, Xbox One והמחשב האישי ב-20 באוקטובר.