המשחק Rune Factory 5 הוכרז כבר בעבר, אך בסוף חודש ספטמבר הוכרז כי הוא יצא במערב לקונסולת ה-Switch ב-25 במרץ, 2022 (וב-22 באמריקה), כפי שניתן לראות גם בטריילר ההכרזה מטה. כעת הוכרזה לו מהדורה מיוחדת ויפהפיה המלאה בכל טוב.

המפיצה האמריקאית, XSEEED Games והמפיצה האירופית, Marvelous Europe Limited, הכריזה כפי שעשתה להרבה ממשחקיה שיצאו בשנים האחרונות, שתצא גם למשחק זה מהדורה פיזית מיוחדת בשם Earthmate Edition (מהדורת חבר כדור הארץ, בתרגום חופשי).

המהדורה, שתצא באותו התאריך, תכלול קופסה גדולה עם איור מיוחד, את המשחק במהדורת סטילבוק אקסלוסיבית, ספר איורים של 70 עמודים, דיסק פסקול הכולל פסקולים קלאסיים של הפרנצ'ייז, ו-13 תלבושות אקסלוסיביות מהמשחק הקודם בסדרה. כמו כן, מי שיזמין את המהדורה מראש במקומות הנבחרים, יקבל בובת מחזיק מפתחות קטנה של וולי, דמות המאסקוט של הפרנצ'ייז.

מהדורה זו גם אמורה לחגוג את חגיגות ה-15 שנים לסדרה ותעלה כ-80$ למהדורה זו, כשהמשחק לבדו יעלה כ-60$.

ממש כמו המשחק הקודם בסדרה, גם Rune Factory 5 מתמקד בדמות ללא זיכרונות המנסה להשיב את זיכרונה. במשחק ניתן לשחק את ארס (Ares) הבן או אליס (Alice) הבת, כשהם מגיעים לעיירה ריגבארת' (Rigbarth) במטרה להשיג חזרה את זיכרונם האבוד ולשמור על הסדר והשלווה בעיר כשהם מצטרפים למסדר בשם סיד (Seed). כמו בכל שאר משחקי הסדרה, את כל זה תעשו כשאתם יוצאים לחקור מבוכים שונים, מביסים מפלצות שונות, מגדלים יבול, ומייצרים קשרים אישיים עם הדמויות בעיירה.

הגרסה המערבית של המשחק הוכרזה במקור כשהוא עוד היה בפיתוח, לצד ההכרזה על פורט משופר למשחק הקודם בסדרה, פורט הנקרא Rune Factory 4 Special. המשחק Rune Factory 4 המקורי יצא ל-3DS ביפן ב-2012, כשהגרסה המשופרת יצאה לקונסולת ה-Switch ביפן ב-2019 ובמערב ב-2020, וגרסה זו תצא גם למחשב, ל-PlayStation 4 וה-Xbox One עד סוף השנה 2021 (ובכך תהיה זו הפעם הראשונה שהסדרה מגיעה למחשב ול-Xbox, והפעם השנייה שהיא מגיעה לקונסולות של Sony).

Rune Factory עצמה היא סדרת ספין-אוף לסדרת המשחקים Harvest Moon הותיקה (שהמשחק הראשון בה יצא ב-1996 ביפן ל-SNES), ששינתה במערב את שמה בשנים האחרונות ל-Story of Seasons, והיוותה את ההשראה למשחק Stardew Valley שגרם לפופולאריות בשנים האחרונות של משחקי סימולציית חווה וגידול יבול. בעוד שהמשחקים הראשיים בסדרה יותר התמקדו בפן של גידול היבול, והכילו פרזנטציה יותר ילדותית, סדרת Rune Factory ניסתה להוסיף אלמנטי משחקי תפקידים וטון מעט בוגר יותר, לצד שמירה על הצבעוניות המאפיינת את המשחקים הללו.

למרות החזרה על הפורמולה של דמות ראשית ללא זיכרונות, מהחומרים שכבר פורסמו ניתן לראות שבהחלט יש ניסיון לקבל את הפידבקים של קהל השחקנים ולשפר את Rune Factory 5 מקודמו בפרנצ'ייז, בין אם זה במודלי דמויות מפורטים יותר ויפים מאי פעם, או ההוספה של אפשרות להינשא לדמויות בני אותו המין, כפי שניתן לראות גם בטריילר בתחילת הכתבה. פרט מעניין על פיצ'ר זה, הוא שהוא הוכנס על ידי המתכנתים במערב ויתווסף גם לגרסה היפנית, שכבר יצאה, בהמשך.

Rune Factory 5 עתיד לצאת ל-Switch ב-25 במרץ, 2022 באירופה, וב-22 במרץ באמריקה.