אתמול בתערוכת PlayStation Showcase 2021 קיבלנו סוף-סוף מבט לתוך כותר ההמשך ל-God of War, אחרי זמן רב של ציפייה. כמו שהשם רומז, God of War: Ragnarok יהיה סביב אירוע קרב אחרית הימים הנורדי, הראגנארוק.

מספר שנים לאחר אירועי המשחק הקודם, תשע הממלכות עומדות בפני אתגרים רבים. רוחות החורף מכות בעוז והאתגרים רק ממשיכים לצוץ. קרייטוס (Kratos) ואטראוס (Atreus או בשמו המוכר יותר, Boi!) צריכים לבחור את דרכם כאשר כל אחד מושך לכיוונו – קרייטוס רק רוצה שאטראוס יהיה מוגן ואילו זה השני מנסה להבין בדיוק מי הוא, מה הוא ומה ביכולתו לעשות.

כמובן, לאחר הגילוי המרעיש בסוף המשחק הקודם, כולנו מתים לדעת לאיזה נתיב אטראוס יפנה, והאם הוא ייקח את החלק המקורי שלו בראגנארוק או שמא יבחר, בעצת אביו, בנתיב אחר לגמרי. לכל הפחות, נראה שעמוד השדרה שלו רק גדל מאז הפעם האחרונה שבה ראינו אותו והוא קורא תיגר על דברי אביו חדשות לבקרים. אני בטוח ש-Santa Monica Studios יוכיחו לנו מחדש שהם יודעים לספר סיפור.

במשחק נראה דמויות חוזרות מעבר לאב ובנו; שני הנפחים המוכשרים ברוק (Brok) וסינדרי (Sindri), האלה פרייה (Freya) שמחפשת נקמה על כך שקרייטוס הרג את בנה, וכמובן מימיר (Mimir) או יותר נכון, הראש שלו. הטריילר חושף את דמותו של טיר (Tyr), מגזע הענקים, שקורות חייו היוו חוט שני בכותר הקודם. כמו כן, המפתחים אימתו שב-God of War: Ragnarok נפגוש גם את ת'ור (Thor) ואת אודין (Odin), וכיוון שאנחנו קרובים לראגנארוק, סביר להניח שנפגוש גם את פנריר (Fenrir), זאב הענק האימתני באיזשהו שלב.

הטריילר חשף לנו קצת מהמשחקיות שנראית, בלשון המעטה, עוד מאותו דבר. אולם, היות ו-God of War הוא משחק פנטסטי ופנומנלי, זה ממש לא מרתיע אותי. נראה שכבר בהתחלה קרייטוס אוחז הן בגרזן הלוויתן והן בלהבי הכאוס שלו, שהיו הפתעת אמצע המשחק ב-God of War. מכניקת הקרב נראית די דומה, אך ניכר שאטראוס השתפר ביכולותיו ונראה שהולך להיות מעניין עם שחקן המשנה שלנו.

אם אתם זוכרים, ב-God of War קיבלנו גישה לשש מתוך תשע הממלכות, אך במשחק החדש תהיה לנו גישה לכל הממלכות, כולל אזורים חדשים במקומות בהם ביקרנו בעבר. אני מניח שאלו לא השינויים היחידים שנראה, ולכן אני גם מעריך שכדי לשמור על מערכת הקרב רעננה יציגו לנו נשק חדש מתישהו במהלך המשחק (אולי נקבל את הפטיש של ת'ור?).

לצערי אין עדיין תאריך יציאה קונקרטי, אך God of War: Ragnarok צפוי לצאת במהלך שנת 2022 ויהיה זמין בלעדית עבור PlayStation 5 ו-PlayStation 4.