חברת Dell משיקה ממש בקרוב את סדרת ה- Alienware X, הדור החדש של מותג מחשבי הגיימינג, עם התחייבות ליכולות קירור חדשניות ומחשבים עוצמתיים במיוחד.

את המותג Alienware כולנו בוודאי מכירים, וכעת חברת הבת של Dell מכריזה על סדרה חדשה של מחשבי גיימינג ניידים בגדלים של 15 ו-17 אינץ' דקים במיוחד. החברה מבטיחה ביצועים אולטימטיביים עם איכות מסך של עד 4K UHD, עם מעבד Intel 11th Gen מסדרת H וכמובן כרטיס גרפי ממשפחת NVIDIA GeForce RTX 3000.

בנוסף להיותם דקים, ה-Alieware X17 וה-Alineware X15 יגיעו עם יכולות הנדסיות פורצות דרך שמסוגלת להתמודד בצורה המטיבה ביותר עם התחממות המחשב, שעם התקדמות הטכנולוגיה והגדלת העוצמה של המחשב – הפכה להיות בעיה משמעותית הן למצב החומרה עצמו, והן למשתמש מבחינת הרעש שמייצרים פתרונות הקירור.

זה משהו שאני באופן אישי אשמח מאוד לראות במו עיניי. סיקרתי מספר של מחשבי גיימינג חזקים ומרשימים אך טרם נתקלתי במחשב שלא מתחמם או מרעיש מאוד בתהליך הקירור (מבחינת מחשבי גיימינג). ניכר שיש שיפור והם לא מתחממים ברמה מוגזמת אך עדיין, יהיה מעניין לראות את הטכנולוגיה הזאת בפעולה.

המהנדסים ב-Dell הכניסו לשימוש במחשבים החדשים גם חומרים חדשים לטובת מערכות הקירור של המחשב, שבשל החומרה הכבדה שהוא כולל – מגיע לפליטת חום מסיבית. הצורך לקרר גם מערכי יצוב מתח מתקדמים המובנים בו הוביל לפיתוח ה-Element 31 היחודי של Alienware, שילוב של סיליקון וגליום, שמסייע בקירור הרכיבים בתוך המחשב.

אז איך מקררים מחשב שכזה? עם טכנולוגיית הקירור החדשנית, הכוללת חמישה פטנטים הממתינים לרישום שכוללים בין היתר את ה-Cyro Tech בשילוב של Alineware Quad Fan. מדובר על מערך קירור עם 4 מאווררים בתוצרת DOO (כפול ומנוגד) בעיצוב חדש. היכולת הזאת בלעדית ל-Alienware ומאפשר זרימה של אוויר קר דרך המערכת, כך שהוא יגיע לנקודות החמות הפנימיות ויוזרם החוצה, ובכך לשמור על חלקי המחשב קרירים.

נוסף לכך, ישנה בינה מלאכותית חכמה המבצעת מעין בקרת איורור חכמה בכדי לאפשר ביצועים משופרים כשכל מאוורר מנוהל באופן עצמאי. כלומר, השליטה במאווררים היא לכל מאוורר בנפרד ומאפשרת פיזור מדוייק יותר של הקירור במחשב עצמו, וכל זאת ע"י תוכנה המנטרת בלייב את מצב המחשב.

המחשבים האלו יגיעו עם חמש מצבי כוח מותאמים לצרכים השונים שלנו כצרכנים: מהירות מלאה (הספק מירבי), מצב ביצועים (עדיפות גרפית), מצב מאוזן, חיסכון סוללה ומצב שקט. בנוסף, הם מגיעים עם מקלדת מכנית ובהמשך ניתן יהיה לרכוש את ה-Alineware X17 עם מקלדת שתגיע עם מקשי CHERRY MX, ויש עוד המון מצופה מהסדרה הזאת, כראוי למותג.