זה לא סוד שב-Apple יודעים איך להוציא את המיטב מכל אירוע תקשורתי. בין אם זה השיווק לפני ואחרי האירוע, הדגמות של מכשיר חדש כלשהו או אפילו הכרזות של מכשירים וטכונולגיות שלא ראינו קודם, נראה שבאפל מצאו את הנוסחה של איך עושים את זה נכון. גם הפעם באירוע האביב שלהם, ה-Apple Spring Event שהתרחש ב-20 באפריל, 2021, הם ידעו להצית את העניין של לקוחות קיימים ופוטנציאליים ברחבי העולם.

Apple Spring Event Colors
Apple Spring event – גם כשאין הכרזה על מכשיר חדש, Apple יודעים לקדם את ה-iPhone. התמונה באדיבות Apple.

השנה זכינו לחזות בגאדג'ט חדש בדמות ה-Air Tag, צבע חדש ל-iPhone 12, שדרוג של ה-Apple TV וחידושים בעיצוב ובחומרה של ה-iMac וה-iPad Pro. אם זה נשמע הרבה, אל דאגה. עכשיו, כשניתן להזמין את כל ההכזרות מהאתר של אפל (החל מה-30 באפריל, 2021), אנחנו פה לסכם את ההכרזה ולעשות לכם קצת סדר.

iPhone 12 – צבע חדש ואביבי

בדרך כלל, אנו זוכים לראות מכשירי iPhone חדשים באירועים לקראת סוף השנה, ובהתאם, גם האירוע לא קיבלנו סמארטפון חדש. אבל מה שכן קיבלנו זה צבע חדש עבור ה-iPhone 12. כמו שאר המוצרים בהכרזה זו, ניתן להזמין באתר של Apple בארצות הברית את האייפון החדש בצבע סגול החל מה-30 באפריל, 2021.

הצבע החדש נבחר, לדברי החברה, בהשראת העונה הנוכחית והפרחים שהגיעו איתה. אז אם אתם ממש אוהבים פרחים כמו לבנדר, לילך או סיגליות, או שאתם פשוט בקטע של סגול, זו ההדמנות שלכם להזמין iPhone בצבע האהוב עליכם.

New iPhone 12 Color
iPhone 12, עכשיו בסגול. התמונה באדיבות Apple.

AirTag – למצוא את המפתחות מעולם לא היה קל יותר

כבר עבר זמן מה מאז שראינו משהו חדש מבית אפל, אולם נראה שהפעם, היה משתלם לחכות. ה-Apple AirTag אמנם לא ממציא את הגלגל, אבל מבוצע באופן מרשים במיוחד.

אם אתם משתמשים במכשיר של אפל (ואפילו אם לא), יש סיכוי טוב שאתם מכירים את אפליקציית Find My, שעוזרת למצוא את הטלפון שלכם (או מכשיר אחר שמחובר לאפליקציה) במקרה שאיבדתם אותו. AirTag הוא תג קטן שמתחבר לאפליקציה המדוברת ועוזר לכם למצוא כל מה שחיברתם אותו אליו, כמו למשל המפתחות או הארנק שלכם.

התג מגיע עם שבב תומך Ultra-Wideband, וכל עוד אתם בטווח בלוטות', הסמרטפון שלכם יכווין אתכם למיקום של התג יחסית אליכם דרך אפליצקיית Find My. בעלי iPhone 11 ו-iPhone 12 ישמחו לדעת שהתמיכה של המכשיר שלהם ב-Ultra-Wideband תאפשר למצוא המיקום ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

אם יצאתם מטווח בלוטות', לא הכל אבוד. אפליקציית Find My יודעת להשמש בכמיליארד מכשירים המחוברים אליה כרשת נקודות ייחוס שעוזרת למצוא את המיקום של התג שאיבדתם יחסית למכשירים אחרים שקרובים אליו. בנוסף, הטלפון שלכם יקבל התראה כשמישהו ימצא את התג שלכם, ואם הם יסרקו אותו באמצעות שבב NFC, זה יוביל אותם לאתר שיראה מספר טלפון ליצירת קשר, אם בחרתם להוסיף אחד.

Apple Spring Event 2021 AirTag
ה-AirTag שהוכרז. האם זה יהיה הלהיט הגדול הבא? התמונה באדיבות Apple.

כמובן שאפל עושה הכל תוך כדי שמירת אנונימיות ובלי לחשוף מידע אישי, כאשר אפילו הוספת מספר טלפון היא בחירה של המשתמש. פיצ'ר ביטחון מידע נוסף הוא היכולת של התג לדעת מתי משתמשים בו באופן שפוגע בפרטיות של אנשים. לדוגמה, אם מישהו החליק לתיק הגב שלם AirTag מבלי ששמתם לב, האייפון שלכם יידע לזהות מתי מכשיר שאינו שלכם נמצא איתכם זמן מה, ויתריע בפניכם על כך.

ה-AirTag זמין להזמנה, כאמור, החל מה-30 באפריל, 2021, ויגיע במחיר של 29$ ליחידה, או 100$ ל-4 יחידות. הוא יגיע בתקן IP67, ולמרות האטימות היחסית למים ואבק, ניתן יהיה להחליף את הסוללה שלו, מסוג CR2032, מתי שתחשוק נפשכם. לא שתצטרכו לעשות את זה יותר מדי, כי חיי הסוללה הרשמיים הם של שנה לפחות.

Apple TV 4K – הדגם החדש לשנת 2021

על פניו, ה-Apple TV אינה זוכה הפעם להמון חידושים. אבל אם להתעמק קצת בהכרזה הזו, ניתן להתרשם שבאפל השקיעו מחשבה רבה בדרכים לשפר את המוצר הקיים שיוסיפו לחוויית המשתמש והפכו אותה לרלוונטית יותר לשנת 2021.

ראשית, ה-Apple TV מקבלת שדרוג למעבד לראשונה מאז דגם ה-4K הראשון מ-2017, כאשר בגרסת 2021 היא תגיע עם ה-Apple A12 Bionic, מעבד מעט מבוגר אולם לא חלש בכלל, שמאפשר ל-Apple TV לשדר תכני 4K עם Dolby Vision ותמיכה ב-HDR בקצב של עד 60 פריימים בשנייה.

New Apple TV 4K 2021
Apple TV 4K יחד עם השלט החדש, שהוכרזו ב-Apple Spring Event. התמונה בחסות Apple.

שדרוג חומרה נוסף מגיע מכיוון השלט. אם פחות התחברתם לעיצוב או לאפשרויות השליטה בשלט הקודם, נראה שאפל הקשיבו לכם ושינו את השלט לעיצוב שמזכיר מאוד את הדורות הקודמים של השלט, כך שהוא שוב כסוף עם כפתורים שחורים ושוב עם כפתורים פיזיים לשליטה בתפריטים, בנוסף לאפשרות שליטה בטאץ'. על הדרך גם קיבלנו כפתור ייעודי לזימון של סירי בצידי השלט.

שאר השדרוגים הם יותר פיצ'רים מגניבים, אבל שווה להזכיר אותם בכל אופן. בזכות המעבד החדש, ה-Apple TV תאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות משחקים, ולשחק בהם על מסך הטלוייזיה. בנוסף, ניתן יהיה ליצור ממשק בין הטלוויזיה לאייפון שלכם, שיאפשר שימוש ב-Face ID שלכם עם הטלוויזיה, וגם יאפשר כיוונון של צבעים בטלווזייה לפי תנאי התאורה בהם מבחין האייפון שלכם.

iMac 24” – יותר צבעים, יותר עוצמה, פחות עובי

מחשב ה-all-in-one של אפל, הלא הוא ה-iMac 24” החדש לשנת 2021, מביא איתו שינוייפ משמעותיים יחסית לדור הקודם. חוץ מאביזרים שיגיעו בקופסא כמו "עכבר קסם" ו"מקלדת קסמים" (שתגיע גם עם אפשרות לקורא טביעות אצבע), ה-iMac יגיע בשבעה צבעים ועם המעבד החדש מסדרת M1, וכל זה בתצורה דקה מאי פעם.

מבחינת המעבד, כולנו כבר מכירים את סדרת ה- Apple M1, שהוצגה בדגמים האחרונים של ה-Mac Mini, ה-MacBook Air וה-MacBook Pro. מדובר במעבד מרשים מאוד, במיוחד אם מסתכלים על הביצועים לוואט. אז מעכשיו, תוכלו למצוא את המעבד הזה גם ב-iMac. יחסית לדור הקודם של המחשב, הביצועים החישוביים צפויים להיות מוכפלים כמעט פי שניים (ב-85%), כאשר הביצועים הגרפיים צפויים להיות מוכפלים פי שניים.

iMac 2021 Apple Spring Event
כל הצבעים האפשריים עבור ה-iMac. התמונה באדיבות Apple.

ה-iMac יגיע עם מסך 24 אינץ' ובעובי כולל (ומרשים במיוחד) של 11.5 מ"מ ובמשקל כולל של פחות מ-4.5 ק"ג. המסך יהיה ברזולוציית 4.5K, ובפועל – 4480×2520 פיקסלים. בנוסף, המסך יגיע עם היכולת להציג כמיליארד צבעים, עם בהירות 500 ניט ועם טכנולוגיית True Tone מובנית. בגב המכשיר ניתן יהיה למצוא מגוון חיבורים, ביניהם Thunderbolt דור 2 ודור 3, USB C מדור 3.1 ודור 4, ועוד.

מבחינת מחיר – גרסת הבסיס עם 256 ג'יגה SSD ו-8 ג'יגה RAM תעלה 1299$, כאשר תצורות שונות מבחינת כמות RAM (עד 16 ג'יגה) ושטח אחסון (עד 2 טרה-בייט) יעלו, מן הסתם, יותר – בהתאם לתצורה בה תבחרו.

iPad Pro – כשיש M1 ביד, כל מכשיר נראה כמו MacBook

כבר סיפרנו לכם על ה-Apple M1? אז נראה שזה הסוס שאפל מהמרים עליו בכל הכוח, וקשה להאשים אותם. שני הדגמים החדשים של ה-iPad Pro, ה-11 אינץ' וה-12.9 אינץ' יגיעו עם המעבד הזה, שלפי ההכרזה ישפר את הביצועים החישוביים והביצועים הגרפיים ב-50% ו-40% בהתאמה יחסית לדור הקודם.

בנוסף לשדרוג במעבד, אנחנו מקבלים גם שדרוג משמעותי במסך בדגם ה-12.9 אינץ', אשר יגיע לראשונה עם מסך mini-LED ברזולוציה של 2732×2048 פיקסלים (מסך ה-11 אינץ' עדיין יגיע עם טכנולוגיית IPS וברזולוציה של 2388×1668 פיקסלים). המסך הגדול יותר מתפאר ביותר מ-10,000 לדים זעירים המקובצים לכ-2600 אזורי תאורה נפרדים, המאפשרים בהירות שיא של 1600 ניטים ויחס ניגודיות של 1,000,000:1 או בקצרה – המסך הזה נועד לתכני HDR.

iPad Pro 2021 with Mini-LED Display
אחת מההכרזות המרתקות ב-Apple Spring Event 2021. ה-iPad Pro עם מסך מיני-לד. התמונה באדיבות Apple.

מבחינת שאר המפרט, דגמי האייפד יגיעו עם 8 או 16 ג'יגה RAM, כאשר דגמי ה-8 ג'יגה יגיעו עם עד 512 ג'יגה אחסון, בעוד שה-16 ג'יגה יגיעו עם עד 2 טרה-בייט אחסון. מערך הצילום הראשי יכיל שתי מצלמות, אחת עם עדשה רחבה וחיישן 12 מגה פיקסל והשנייה עם עדשה אולטרה-רחבה (זווית ראייה של 125 מעלות) וחיישן 10 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית תגיע עם יכולות זיהוי פנים, עדשה אולטרה רחבה (זווית ראייה של 122 מעלות) וחיישן 12 מגה פיקסל.

בנוסף, האייפד החדש לשנת 2021 יגיע עם חיבור Thunderbolt / USB 4 לצרכי טעינה והעברת נתונים. שני המכשירים יגיעו, לדברי אפל, עם חיי סוללה של עד 10 שעות גלישה וצפייה בוידאו בעת חיבור לווייפיי. וכמובן, האייפד יתמוך גם ב-Apple Pencil וב-Magic Keyboard החדשים ביותר של אפל.

ה-iPad Pro ניתן להזמנה, בדומה לשאר המכשירים בהכרזה, החל מה-30 באפריל, ובמחירים שיתחילו מ-799 דולר לגרסת הבסיס של דגם ה-11 אינץ' ו-1099 דולר לגרסת הבסיס של דגם ה-12.9 אינץ'.