אחרי שבחודש שעבר חברת Nvidia הכריזה על סדרת כרטיסי המסך של דור האמפר, יצרנית החומרה GIGABYTE הכריזה מיד על 2 סדרות כרטיסי המסך עבור מעבדי ה-3080 וה-3090: סדרת Gaming OC וסדרת Eagle. כעת, אל 4 הכרטיסים (2 בכל סדרה), מצטרפים הכרטיסים של מותג הפרימיום – AORUS, שמכוון לשוק הגיימינג. גם הפעם, נחשפו 4 כרטיסים, 2 בכל סדרה: סדרת ה-MASTER וסדרת ה-Xtreme.

עבורנו, זו הזדמנות זריזה לעבור איתכם על כלל 4 הכרטיסים, כדי לתת לכם מושג קטן על ההבדלים ביניהם.

ההשקה של כרטיסי הדור החדש של כלל החברות, כולל כרטיסי ה-Founders Edition של Nvidia עצמה, לא הייתה קלה במיוחד. החל מבוטים שרכשו את כל כרטיסי ה-Founders Edition מהאתר של Nvidia, רק כדי להימכר ביותר כסף לאחר מכן. האתר Newegg דיווח אף הוא על נסיונות כאלה עם כרטיסים של חברות אחרות. הבעיות המשיכו עם חוסר מלאים באופן כללי עקב משבר הקורונה.

נוסף על כך – דיווחים מצד משתמשים על בעיות יציבות של הכרטיסים הקשורה לסוגי הקבלים בהם נעשה שימוש, בעיה שלא עלתה אצל מרבית יוצרי התוכן שבדקו את הגרסאות הראשונות של הכרטיסים.

כעת מרבית החברות הוציאו עדכוני דרייברים, כולל Nvidia עצמה, וככל הנראה הבעיה נעוצה בהרכב הקבלים על הכרטיסים והיכולת שלהם לעמוד בדרישות החשמליות של הכרטיס בתדרי עבודה גבוהים במיוחד (כ-2GHz).

הנשרים של GIGABYTE ממריאים

4 הכרטיסים שהושקו תחת GIGABYTE הם:

  • GeForce RTX™ 3090 GAMING OC 24G
  • GeForce RTX™ 3090 EAGLE OC 24G
  • GeForce RTX™ 3080 GAMING OC 10G
  • GeForce RTX™ 3080 EAGLE OC 10G

עד כה, עושה רושם שחברת GIGABYTE עשתה עבודה טובה עם הדור החדש. כרטיס המסך ה-Eagle 3080 של החברה מקבל לא מעט מחמאות עקב מערכת הקירור שלו, והיציבות המתקבלת בעבודה, תוך שמירה על רעש עבודה סביר בתג מחיר שאמור להיות תחרותי.

4 הכרטיסים של GIGABYTE מגיעים עם מערכת הקירור שזכתה לשם WINDFORCE 3X, המורכבת מ-3 מאווררים הנכנסים לעבודה בהתאם לעומס, Backplate ממתכת, מערכת העברת חום מבוססת נחושת, ושימוש בחומרים מתקדמים. הכרטיסים מגיעים עם 3 שקעי DP ו-2 שקעי HDMI.

כרטיס ה-Eagle עובדים בתדר של 1755 MHz לעומת 1800 MHz בסדרת ה-Gaming OC. בנוסף כרטיס ה-Gaming OC מצויד בביוס כפול, שמאפשר לכם להחליף בין שתי הגדרות ביוס בלחיצת כפתור (וכמובן, הפעלה מחדש של המערכת).

כמובן, שכרטיס מסך שמיועד לגיימינג לא יהיה שלם בלי תאורת RGB הניתנת להתאמה אישית באמצעות התוכנה של החברה, RGB Fusion 2.0. בתחום האחריות – בעוד שעל כרטיס ה-Eagle חברת גיגהבייט נותנת רק 3 שנות אחריות, על כרטיס ה-Gaminc OC תקבלו 4 שנות אחריות מטעם היצרן.

המחיר של כרטיס ה-Eagle כרגע עומד על כ-4250 ש"ח, ומחירו של כרטיס ה-Gaming OC טרם נקבע בישראל. כמובן, שאותם שני סוגי כרטיסים קיימים גם עבור גרסת ה-3090, שמצויידת ב-24 גיגהבייט של זכרון לעומת "רק" 10 גיגהבייט בגרסת ה-3080.

2 הכרטיסים מקבלים את המתח החשמלי שלהם באמצעות 2 חיבורי 8 פינים.

AORUS – למי שמחפש קצת יותר

גם תחת מותג העל של חברת גיגהבייט העונה לשם AORUS הושקו 4 כרטיסי מסך חדשים, וגם כאן, 2 גרסאות עבור כל אחד משני המעבדים הגרפיים:

  • AORUS GeForce RTX™ 3090 XTREME 24G
  • AORUS GeForce RTX™ 3090 MASTER 24G
  • AORUS GeForce RTX™ 3080 XTREME 10G
  • AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10G

ההבדל המשמעותי בין הכרטיסים שמשתייכים למותג AORUS לבין אלו השייכים למותג האב GIGABYTE, מתחיל קודם כל במראה החיצוני של הכרטיסים. כרטיסי ה-AORUS משתמשים במערכת קירור שזכתה לכינוי MAX-COVERED COOLING, והם מצויידים במסך LCD המצוי על צידו של הכרטיס ויציג לכם מידע על פעילות הכרטיס.

AORUS LED SCREEN
הכרטיסים מסדרת AORUS כוללים צג LCD קטן, שיכול להציג לכם נתונים או שטויות אחרות הקשורות לביצועי כרטיס המסך שלכם!

מערכת הקירור החדשה נועדה כדי לתת מענה לחום הנוצר עקב המתח הגבוה הנדרש ע"י כרטיסי המסך בסדרת ה-30. המערכת מצויידת ב3 מאווררים עם עיצוב חדשני המסתובבים גם הם בכיוונים הפוכים. כרטיסי האורוס, לטענת היצרנית, הם היחידים בסדרת ה-30 עם 3 יציאות וידיאו – 3 יציאות HDMI ו3 יציאות DP. שני הכרטיסים – המאסטר והאקסטרים, מקבלים גם הם BIOS כפול.

כרטיסי ה-Xtreme עושים שימוש בחיבור משולש של 8 פינים כדי לתת מענה לצריכת החשמל של הכרטיס. כרטיסי ה-Master עושים שימוש בחיבור רגיל כפול של 8 פינים. גם כאן, כרטיסי האקסטרים ירוצו בתדר גבוה יותר לעומת כרטיסי המאסטר. עבור מעבדי ה-3080, מדובר בתדר של 1845 MHz, לעומת 1905 MHz. עבור מעבדי ה-3090 מדובר בתדרים של 1785 MHz ו-1860 MHz בהתאמה.

טרם נמסר תמחור בארץ לכרטיסים המשתייכים למשפחת AORUS. כל 4 הכרטיסים יקבלו אחריות יצרן של 4 שנים.

פתרון לכל אחד ואחת עם GIGABYTE

עושה רושם שחברת גיגהבייט מנסה למצוא מענה לכל פלח שוק אפשרי בקרב משתמשי המחשב השולחני. כאמור ה-Eagle OC וה-Gaming OC מכוונות לקהל הרחב, כרטיסי ה-VISION OC לאלו שמחפשים כרטיס עם סטייל מיוחד, וכרגע כרטיסי ה-TURBO הם היחידים בשוק שתופסים רק שני סלוטים, לעומת 3 סלוטים ברוב כרטיסי ה-30.

כרטיס ה-3080 Vision OC בעיצוב לבן!

חברת GIGABYTE הודיעה שבקרוב היא גם תכריז על כרטיסי המסך מקוררי המים, תחת AORUS, כך שאנו צופים לראות כרטיסים עם פתרון קירור מים AIO וכרטיסים עם בלוק קירור המיועדים ל-Custom Loop.

פרטים נוספים תוכלו למצוא על הכרטיסים באתר היצרן.