לאחרונה החלו לצוץ בישראל מספר מתמים שונים המתמקדים בחווית גיימינג. חלקם בחרו להתמקד ב-PC Gaming קלאסי, כמו מתחם Hype Gaming Lounge בתל-אביב. מתחם Tower Tag VR הוא מתחם מציאות מדומה (Virtual Reality) הממוקם ברחובות וסניף נוסף בפתח תקווה.

במתחם תוכלו ליהנות מהמשחק Tower Tag VR. כיאה למציאות מדומה – טרם תתחילו לשחק, תצוידו במשקפי מציאות מדומה ורובה שמהווה את בקר השליטה!

אל המתחם הגענו כקבוצה של 8 אנשים(מספר המשתתפים המקסימלי בכל סיבוב), והתחלקנו ל2 קבוצות. כל קבוצה מוקמה בחדר נפרד. מעבר כמובן להפרדה הפיזית, הנדרשת במיוחד אם יש לכם חברים שלא יודעים להפסיד, ההפרדה חשובה כדי לאפשר מרחב לכל שחקן מאחר ובמהלך המשחק יש צורך תנועה רבה.

Tower Tag VR

Tower Tag VR – ספין מדומה לסגנון משחק מוכר!

המשחק עצמו פשוט, ומטרתו להתאים לקהל רחב ככל האפשר עם עקומת למידה קלה יחסית:

בתחילה, דמות השחקן עומדת בראשו של מגדל. מרחב העמידה מגודר על ידי קירות שמספקים מחסה מירי(אך יכולים להישבר) ובמרכז הפלטפורמה קיים עמוד המגדל עצמו, שגם הוא משמש כמחסה חלקי.

על מנת להזיז את מיקום השחקן בעולם הוירטואלי, השחקן נע פיזית על גבי הפלטפורמה שעליה הוא עומד באמצעות תנועות גוף. על מנת לעבור בין מגדלים השייכים לקבוצת השחקן, עליו לכוון את הנשק אל עבר המגדל, לירות לעברו וו אחיזה (Grappling Hook), ולבסוף למשוך אחורה את הנשק כדי להפעיל את המנגנון במשחק שימשוך את השחקן אל המגדל אליו הוא ירה.

בתחילת כל סיבוב, המפה מחולקת כך שבסמוך לנקודת ההופעה של השחקנים נמצאים מגדלים השייכים לאותה הקבוצה. בנוסף קיימים מגדלים ניטרליים באמצע המפה ואותם יש לכבוש על ידי כיוון הנשק לעברם ולחיצה ארוכה על ההדק עד שהמד מתמלא – זאת כמובן בתנאי ששחקן יריב לא מנסה לעשות זאת במקביל.

כדי לכוון את הנשק אותו אתם מחזיקים בידיים – כמובן מודל תלת-מימדי שלו ומופיע גם במשחק עצמו. עליו ממוקמות שתי כוונות ברזל מדוייקות להפליא בהן תעזרו, וגם אם לא עברתם רובאי 07 תוכלו לכוון לפי השובל הקצר שמשאירה כל ירייה שיצאה.

מכניקה מעניינת שנועדה להקשות על השחקן, היא שלאחר ירי ממושך הנשק "מתחמם" וקצב הירי שלו מאט משמעותית ככל שממשיכים לבצע ירי, כך שריסוס חסר מעצורים לא יקדם אתכם רחוק.

מצבי המשחק

המשחק Tower Tag VR מתהדר בשלושה מצבי משחק שסביר להניח שכולכם מכירים:

Team Deathmatch -מצב משחק שבו על כל קבוצה לצבור את כמות ההריגות הגבוהה ביותר במסגרת הזמן הקצובה. לטעמנו, זה מצב המשחק המהנה ביותר.

Tower Tag VR

Elimination – מצב משחק בו שחקן שנהרג לא חוזר לחיים, אלא עולה לנקודת תצפית גבוהה שממנה הוא יכול לעזור לחברי הצוות שלו ששרדו, ולהכווין אותם לשחקני הקבוצה היריבה. השחקן האחרון שנותר חי מנצח את הסיבוב עבור הקבוצה שלו

Capture the Flag – המצב הטקטי ביותר, שבו לכל קבוצה יש מגדל שמשמש בתור הדגל. על שחקני הקבוצה לכבוש את מגדל הדגל של הקבוצה היריבה, והמשחק מוכרע לאחר מספר סיבובים. מצב זה הרבה יותר מאתגר מאחר ולהריגות אין משמעות. על השחקנים לנצל מצבים כדי להתקדם במפה במהירות, לאגף ולהגיע לדגל מבלי לעורר את תשומת ליבם של השחקנים היריבים, ולהצליח לשרוד מספיק זמן בשביל לכבוש אותו.

לסיכום החוויה

אחד הדברים המצויינים במשחק Tower Tag VR הוא שתוך מספר דקות כל שחקן ירגיש בנוח בעולם המדומה שסביבו. הגרפיקה מפתיעה ויהיו מקרים שבהם תיבהלו אם תתקרבו מדי לקצה המגדל, שכן אם תסתכלו למטה תראו נפילה ארוכה מאוד.

לאחר כחצי שעה של משחק, רמת המשחק של כלל המשתתפים עלתה, והתחלנו לזוז הרבה יותר במפה, להשתמש במחסה הרבה יותר להתכופף ולנוע במהרה, כך שבסוף המשחק, המאמץ ניכר על הבגדים של מי שהתלבש לא נכון לאירוע.

מתחם Tower Tag VR מספק חוויה מהנה מאוד, ובהחלט נחזור לסיבוב נוסף. כיום לחברת Tower Tag שני מתחמים האחד ברחובות והשני בפתח תקווה, ותוכלו למצוא את הכתובת והמחירים המדויקים כאן.

ביקר, דגם וסייע בהכנת הכתבה: בר פרייז.