"נולדתי מאוחר מידיי כדי לחקור את כדור הארץ ומוקדם מידיי כדי לחקור את היקום." זו הסיבה שאני אוהב משחקי חלל ותגליות. אני אוהב לראות נופים ולראות עולמות אחרים. הדרך היחידה שלי לממש את זה הם משחקי חלל ופנטזיה שלוקחים אותי לראות עולמות שלא אראה לעולם.

אבל יש יקום אחד שקורם עור וגידים ועלול להבליח עוד בימינו אנו, המטהוורס (Metaverse). מי שראה או קרא את Ready Player One או Snow Crash מכיר את הרעיון: עולם שלם וירטואלי שנמצא במקביל לעולם האמיתי. עולם שנבנה על ידי האנשים שבו. עולם עם מטבע, וסחורות שבו אפשר להילחם בחרב בעולם שנחתת בו עם חללית. איך כל זה הולך לקרות? באמצעות טכנולוגיה שנמצאת כבר הרבה זמן אך הבליחה לכותרות רק לאחרונה, ה-Blockchain.

כולם שמעו על ביטקוין (Bitcoin) אבל בלוקצ'יין (Blockchain) זו הטכנולוגיה שמפעילה אותו. אני לא אכנס לנושא הזה שיהיה ראוי למאמר משל עצמו, אבל אסביר בגדול שטכנולוגיית בלוקצ'יין יוצרת רישום נכסים וחוקים באופן דיגיטלי שלא ניתן לשנות או למחוק, ולכן מטבע מהטכנולוגיה הזו לא ניתן לזיוף. מעבר לכך, כל נכס דיגיטלי אינו ניתן לזיוף ונרשם על שמכם בכל השרתים, בכל מקום. זה פותח דלתות לעולמות אינסופיים.

דמיינו לעצמכם איך כל המשחקים המוכרים מתאחדים לעולם אחד, וניתן לדלג בין המשחקים עם אותם החפצים. החרב ב-World of Warcraft שימושית גם ב-Elder Scrolls Online ואפילו ב-Star Citizen. אפשר לקנות רובה צלפים ב-Call of Duty וללכת לשדוד איתו בנק ב-GTA. כל המשחקים מחוברים בעולם וירטואלי אחד שמבוסס על אותם "נכסים" דיגיטליים וחוקים דיגיטליים.

לכל מקום תוכלו להגיע בחללית שקניתם ב-Elite Dangerous או עם מגילת השתגרות שקניתם בעולם של Divinity Original Sin. בכל המקומות זו תהיה אותה הדמות, אותם הנתונים ואותם הכישורים. הדמות תתקיים לנצח, והמידע עליה לא יוכל להימחק – זה מה שטכנולוגיית בלוקצ'יין יכולה לעשות לעולם המשחקים. כמי שגדל על רעיון המטהוורס ועוקב בשקיקה אחר התפתחות עולם ה-VR אין אחד יותר ממני שרוצה בהצלחה של זה. אבל מסתבר שיש – חברה בשם 8Circuit Studios, שכרגע עובדת על משחק בשם Project Genesis.

תפאורת קרבות החלל

8Circuit Studios נוסדה בשנת 2017 בסיאטל על ידי אנשים עתירי ניסיון בתעשיית המשחקים. המנכ"ל והמייסד ג'יימס מאיו (James Mayo) עבד ב-Nintendo, ב-Microsoft Studios, וב-Day 1 Studio. הוא היה מעורב בהפקות Super Mario World, F.E.A.R, MechWarrior ו-Age of Empires II. לצידו עובדים בחברה עוד אנשים רבים מהתעשיה שעבדו על משחקים כמו Halo, SOCOM U.S. Navy SEALs, ובמספר חברות ענק.

בתחילת 2019 המשחק הראשון שלהם למחשב, Project Genesis יצא בגרסה ניסיונית ועבר כמה גלגולים. המשחק נותן לכם להשתתף בקרב מרובה משתתפים בו תוכלו להלחם על השמדת ספינת האם של הקבוצה היריבה בקרבות חלל ומשחקי ירי מגוף ראשון.

לשמחתי, זכיתי לנסות את המשחק באלפא מקדימה. כאחד שמשחק הרבה סימולטורים בכלל וסימולטורי חלל בפרט ידעתי שזו הזדמנות שאני לא רוצה לפספס. המשחק עצמו נהדר, הרעיון מדהים הביצוע מעולה והאקשן מורגש בכל רגע.

בחירת אווטר וחללית

באלפא של Project Genesis יכולנו לבחור אחת מתוך 8 חלליות בקרבות של 4 נגד 4. לכל אחת מהחלליות יש נשק ראשי ומשני. בכל משחק, אתם מתחילים בחללית שלכם או בספינת האם, והמטרה שלכם היא לתשמיד את ספינת האם של הקבוצה היריבה.

ברגע שאתם מפילים את המגנים של ספינת האם היריבה, אתם יכולים לחדור אליה ולהשמיד אותה רגלית. כאן המשחק הופך למשחק יריות מגוף ראשון, ואתם צריכים להשלים משימות כדי לחבל בספינת האם ולהשמיד אותה, קצת כמו במצב החלליות של Star Wars Battlefront 2 הקלאסי. יכולנו לשחק בשתי מפות, אחת תחת שמש אדומה, והשניה על פני כוכב קפוא.

השליטה על החללית הרגישה מסורבלת, שזה הגיוני כי מדובר באלפא מקדימה. לדעתי, הבחירה במודל טיסה 2.5 מימדי במקום תלת מימדי לא נכונה, ומבט החללית מגוף שלישי דרך התותח ולא דרך האף של הספינה מקשה על המשחק. גם מודל הירי עוד צפוי להשתפר, וכרגע לטילים יש עדיפות מובהקת על פני כל סוג כלי נשק תלוי כיוון. אבל בסופו של דבר הקרבות בין החלליות כיפיים ומאתגרים.

HUD של החללית

משחק הירי בגוף ראשון עדיין בסיסי אך כל המאפיינים העיקריים קיימים בו, בין אם זה ריצה, קפציה, ירי מדויק וירי מהמותן. הכל עובד בצורה יפה כבר עכשיו, ואני מקווה לראות בהמשך גם תוספת של HUD. בסוף המשחק מוצג הניקוד ומוכרז מנצח, וניתן לעלות בדרגות. לצערי לא הספקתי לשחק מספיק כדי לגלות מה מקבלים על עליה בדרגה, אבל לפי מה שראיתי אצל שחקנים אחרים, כנראה מדובר בסקינים לחלליות ולחפצים. אלה כנראה הדברים שגם ישארו של הדמות ויוכלו להיות חלק מהמטהוורס של 8Circuit Studios.

הרעיון של מטהוורס מבוסס בלוקצ'יין קוסם לי מאוד. כולי תקווה ש-8Circuit Studios יצליחו להגשים אותו ושהטכנולוגיה הזו תצא לפועל. עד אז אפשר להירשם לאלפא של המשחק. ולעקוב אחר הפרויקט בעמוד ה-Steam שלו.