Home Switch

Pokemon Sword and Shield – פיצ'רים חדשים שהולכים להקל עליכם במשחקים

Pokemon Sword and Shield Natures

המשחקים הבאים בסדרה, Pokemon Sword and Shield צפויים לצאת בשבוע הבא. בשלב הזה הייתם מצפים לראות חשיפות חדשות ומרעישות כמו ההתפתחויות של הפוקימון ההתחלתיים, או הסוגים של הפוקימונים האגדיים. במקום זאת, קיבלנו מידע הרבה יותר משמח לגבי שלל השיפורים שהמשחקים החדשים הולכים להציע שהולכים להקל לשחקנים מכל הסוגים על החיים.

פוקימונים מוכנים לקרב

עיקר הטריילר החדש של Pokemon Sword and Shield הציג את השיפורים לאיכות החיים של שחקני פוקימון במשחקים החדשים. זה לא כל המידע שנחשף, אבל הוא בהחלט החלק הראשון שאנחנו הולכים לדבר עליו. כמו שחלקכם בוודאי יודעים, משחקי פוקימון הם לרוב לא משחקים מאוד קשים או ארוכים, ועיקר התוכן וההנאה שאפשר להפיק מהם נובע מפעילויות הרשת, והמרכזית שביניהן היא ההשתתפות בתחרויות.

אבל כמובן שזה בא עם קושי מסויים, כי בכל זאת להיות מאסטר זה לא עניין של מה בכך. כמשחק תפקידים, פוקימון תמיד ערב שלל מספרים רנדומליים שמשפיעים על הניקוד של כל פוקימון. זה בהתאם גרר כמות לא מבוקרת של גריינד, או בהרבה מקרים אחרים, צ'יטים.

כאן מפתחי המשחק Game Freak באים כדי לבוא לקראת השחקנים, ולעזור לצמצם את כמות הרמאויות על ידי כך שהם מספקים דרך קלה יותר לעשות דברים. הראשונה בהן היא הדרך לשנות את הטבע של הפוקימונים באמצעות האכלה שלהם בסוגים שונים של מנטה. בלי להכנס יותר מדי לפרטים, טבע של פוקימון אחראי על הורדה של 10% מניקוד ביכולת אחת של פוקימון והוספה של 10% ליכולת אחרת, מה שמשפיע משמעותית על השימוש בפוקימונים בתחרויות. עם מנטה, גם אם תפסתם פוקימון עם טבע שלא מתאים לאיך שהייתם רוצים להתשמש בו בתחרויות, זה לא אומר שלא תוכלו להשתמש בו בתחרויות. זה גם אומר שאם אתם מתחילים את המשחק ואתם לא מתכננים לשחק באופן תחרותי, אתם תוכלו לשנות את דעתכם בהמשך וזה יהיה בסדר גמור, בלי הרגשה של פספוס בדרך.

גם אם זה פיצ'ר שאולי נשמע לכם ספציפי מדי לשימוש שלכם, אל דאגה. ביחד עם זה, נחשפו עוד דרכים פשוטות וחדשות לאמן פוקימונים, והראשונה מהן היא האפשרות לתת לפוקימונים כמה ויטמינים בבת אחת. ויטמינים כמו Protein, Calcium, Zinc ואחרים הם חפצים במשחק שעוזרים לשפר את הניקוד של פוקימונים. במשחקים הקודמים, בשביל לאמן פוקימונים הייתם צריכים לתת להם ויטמין אחד בכל פעם, או להלחם מול פוקימונים מסויימים כמות מסויימת של פעמים, אבל הפעם נראה שתוכלו לעשות את הכל תוך מספר לחיצות בתפריט.

לצד זה, המשחקים החדשים מציגים חפץ חדש שנקרא Exp. Candy. את הממתקים הללו ניתן יהיה להשיג מריידים (Max Raid Battles), והם יכולים להעלות את הפוקימונים שלכם כמה רמות במכה. זו עוד דרך לאמן את הפוקימונים שלכם מהר, בעיקר כשאתם רוצה להמנע מגריינד מיותר.

עוד פיצ'ר מגניב הוא האפשרות לתת לפוקימונים מאותו המין ללמד אחד את השני מהלכי ביצה. בעבר, פוקימונים יכלו להוריש זה לזה מהלכים מיוחדים דרך רבייה, ולרוב אלה היו מהלכים שהם לא יכולים ללמוד בדרכים אחרות. כעת, אם אתם משאירים זוג פוקימונים מאותו סוג במעון (Day Care), הם יוכלו ללמד אחד את השני מהלכי ביצה שהם יודעים, בתנאי שהפוקימון הלומד יודע 3 התקפות או פחות.

חיים קלים גם מעבר לאימון תחרותי

הפיצ'רים החדשים של המשחקים Pokemon Sword and Shield לא נגמרים באימון פוקימונים בצורה תחרותית. המשחקים החדשים יכילו פיצ'ר חדש של שמירה אוטומטית, שיהיה מופעל דיפולטית כשתתחילו את המשחק, אך ניתן יהיה לכבות אותו. כאשר הוא מופעל, המשחק ישמור לכם אוטומטית בכניסה לעיר או בית, יחד עם עוד נקודות מפתח.

פיצ'ר נוסף שמצטרף משחק הוא היכולת לגשת לקופסת הפוקימונים שלכם מכמעט כל מקום. במשחקים הקודמים, פרט ל-Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee, הייתם צריכים להגיע למרכז פוקימונים או מקומות בהם יש מחשב כדי להחליף את שישיית הפוקימונים שאתם מסתובבים איתה. ב-Pokemon Sword and Shield תוכלו לגשת לכל הפוקימונים שלכם מכל מקום, חוץ מבמהלך משימות, כמו למשל קרבות מכון. אם תפסתם בדיוק פוקימון מגניב ותרצו להשתמש בו, אתם תוכלו מיד לעשות את זה, מבלי להצטרך לחזור למרכז הפוקימונים הקרוב.

לאלו מכם שאוהבים להחליף פוקימונים מחכה עוד פיצ'ר קטן אך כיפי. ב-Pokemon Sword and Shield, אם תקבלו פוקימון בהחלפה, תוכלו לשנות את השם שלו פעם אחת בלבד. זאת בניגוד למשחקי העבר בהם לא היה ניתן לשנות את השם של פוקימון שקיבלתם בהחלפה.

לצד המידע הזה, נחשף גם לא מעט מידע אודות אירועים שיתקיימו במהלך החודשים הראשונים של יציאת המשחקים, עליהם תוכלו לקרוא בכתבה כאן.

המשחקים Pokemon Sword and Shield כבר ממש מעבר לפינה, ואני כבר מחכה להרפתקה במחוז החדש, גאלאר. Pokemon Sword and Shield עתידים לצאת בשבוע הבא ב-15 לנובמבר, ל-Switch.