בתחילת השבוע סיפרתי לכם ש-Nintendo הולכת להשיק מוצר חדש שמטרתו העיקרית היא להוציא קלוריות, משחקונים, ועל הדרך להביך אתכם עם תנועות מוזרות. אז, זהו. שלא ממש צדקתי, אולי קצת, בערך. כי ה-Ring Fit Adventure הוא אכן מכשיר כושר, אבל בכלל לא כמו הקודמים.

הפעם Nintendo ניסתה לעשות פה משהו שונה לגמרי. Nintendo הכריזה על ה-Ring Fit Adventure, משחק חדש ל-Switch עם דגש על פעילות פיזית. המשחק ייצא ב-18 לאוקטובר, באופן מפתיע ממש לקראת בלאק פריידיי ומכירות חג המולד. אז מה זה הדבר הזה?

Ring fit adventure הוא משחק תפקידים שמתרחש בעולם שבו הדרקון השרירן דראגו (Dragaux) עושה מה שכל דרקון שרירן יודע לעשות – תוהו ובוהו. כאן נכנס לתמונה הגיבור שלנו שמצויד בטבעת כוח והולך להציל את העולם.

ההפעלה של המשחק היא בעזרת החישוק שאותו ניתן להתאים לפי עוצמה, ועם רצועת ירך שאליה מחובר שלט נוסף ששולט על תנועות הרגליים. בכך ניתן לזוז באמצעות ריצה במקום, קפיצה במקום, חתירה על סירה ואפילו לעוף.

כמובן שלדראגו המרושע יש מפלצות רעות שנשלחות אל הגיבור. אבל אתם תוכלו להביס אותם באמצעות ארבעים תרגילים ספורטיביים. התרגילים מחולקים לארבעה קטגוריות של אימונים: אדום לידיים, צהוב לליבה, כחול לרגליים וירוק לתרגילי יוגה.

המפלצות עצמן גם מחולקות לפי הצבעים הללו וכל מפלצת רגישה יותר לנזק מתרגילים מהצבע שלה. על השחקן לבחור את התרגיל הנכון למפלצת הנכונה כדי לגרום יותר נזק. כאשר המפלצות מגיבות, ניתן להרים "מגן בטן" בו ינוצל כוח הבטן כדי להגן מפני התקפות. הצלחה בקרבות תגרור עלייה בדרגות ותפתח בפניכם תרגילים חדשים.

למרות שההרפתקה אף פעם לא נגמרת, לפעמים תרצו לשחק משחקים פשוטים, או להשוויץ בצעצוע לחברים. בשביל זה יש עוד מצבים חוץ מהסיפור. המשחק מציע תחרויות כושר, כמו מספר כיפופי חישוק שאפשר לעשות בעשרים שניות. בנוסף המשחק מציע משחקים קצרים שבהם ניתן לרוץ, לקפוץ, לטפס ולעוף באוויר על ידי פעילות עם החישוק והרצועה. ואם בא לכם, המשחק נותן לכם להשתתף בתחרויות כושר נגד חברים שלכם או להתאמן מול הטלוויזיה.

המכשיר גם יעזור לאלה מאיתנו שפחות בכושר עם אפשרויות לשינוי של עוצמת החישוק ומדריכים ויזואליים להמחשת התנועה והביצוע הנכון. המכשיר ייתן הערכה לכמות הקלוריות ודופק ממוצע. ויש גם מצב שקט שבו לא חייבים ממש להרים רגליים אלא רק להניע אותם כדי לא להרעיש, ואולי גם בשביל לעבוד פחות קשה.

אני אישית מעולם לא התחברתי לגיימינג כאמצעי לעשיית ספורט. לא דרך Wii Sports, לא דרך מציאות מדומה ולא דרך ה-Kinect. אני חושב שעד עכשיו השילוב הזה לא הצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית והוא לדעתי יישאר נישה לכמה משוגעים לדבר. אבל אולי הפעם זה יצליח להפתיע אותי, נחכה ונראה. כרגע מדובר אך ורק על המשחק הזה, אבל אני הייתי רוצה להאמין שיבואו עוד משחקים שינצלו את החומרה, או שלפחות יפתחו את הקוד לפיצוחי צד ג. יהיה חבל לראות את החומרה המעניינת הזו משמשת רק למשחק אחד.

ring fit adventure dragaux

Ring Fit Adventure עתיד לצאת ב-18 לאוקטובר ל-Switch. עד אז, אפשר להתרווח על הספה, להוציא את השלט ולהרים רגליים. בקרוב יהיה ניתן לבצע רכישה מוקדמת של המוצר באתר שלהם.