פרזנטציית Nintendo Direct בכנס E3 השנה הביאה איתה מספר משחקים חדשים, אך מתוך 42 דקות שידור, כמעט 20 דקות מלאות היו מוקדשות למשחק אחד בלבד. ניחשתם נכון –  Super Smash Bros חוזר, ובענק.

הגרסה החדשה, ובהחלט האולטימטיבית של הפרנצ'ייז מביאה איתה בשורה משמעותית למעריצים. מעל 10,000 שינויים נעשו ב-Super Smash Bros Ultimate: מוויסותים למערכת הקרב, הידוקים באיזון בין הדמויות, מפות חדשות ומתקפות שלא נראו מעולם.

הגרסה לקונסולת ה-Switch היא מעבר לכל ספק המושקעת ביותר בסדרה והקשה ביותר לביצוע. יש אפילו שמועות שלא קיבלנו את משחק Yoshi השנה מכיוון שקבוצת הפיתוח שלו הוקפצה לעזרת סיום הפיתוח של Super Smash Bros Ultimate, כיוון וישנם כל כך הרבה שינויים.

איך זה הגיוני אתם שואלים? פה הכיף מתחיל. כל הדמויות, מכל הכותרים השונים בסדרה מופיעים במשחק החדש, ביחד. זה אומר שהדמות האהובה עליכם, כמו למשל Solid Snake מסדרת Metal Gear Solid (שהופיע במשחקי סמאש אי שם בעידן ה-Wii) שהייתם בטוחים שלא תחזור לעולם ותהפוך לזכרון מתוק, חוזרת.

במשחק החדש יהיו 66 דמויות – וכולן כוללות שינויים כאלה ואחרים, מה שמצטבר למכלול שינויים אדיר ובעצם למאורע ה-Crossover הגדול בהיסטוריית הגיימינג, כנראה אי פעם, עם זיכיונות מעולם Nintendo ומחוץ לו. בין הסדרות שמככבות במשחקים נמצאות Sonic, Bayonetta, Final Fantasy, Pac-Man, Super Mario, The Legend of Zelda ו-Pokemon.

אף על פי שמעריצים רבים ציפו לחשיפת דמויות חדשות המצטרפות לסדרה, קיבלנו בינתיים רק שתי הכרזות ממש חדשות: Ridley, שודד בין גלקטי בדמות דרקון, והאוייב המושבע של Samus מיקום Metroid, ו-Daisy הנסיכה, שהיא חברתה הטובה ביותר של הנסיכה Peach. דייזי היא סוג דמות חדש שנקרא "דמות אקו", ובעלת שינויים קוסמטיים בעיקר, ומבוססת בהתאם על דמותה של הנסיכה פיץ'. בעת ההכרזה על המשחק ראינו גם הכרזה על ה-Inklings – הדמויות שמשחקים במשחקים מסדרת Splatoon, שיהיו מסוגלים לצבוע חלקים מהשלב וללא ספק הולכים לערער את המשחקיות בצורה משמעותית.

התמונה המתקבלת היא בהחלט משחק ה-Super Smash Bros המקיף והטוב ביותר שייצא עד היום, לשמחת המעריצים. לכן העבודה על הכותר הייתה קשה מנשוא על מנהל הפיתוח האמון על הכותר, מסהירו סקוראי וידוע כי העבודה האינטנסיבית, תשומת הלב הקנאית לפרטים ופרפקציוניזם גבו מחיר כבד מבריאותו. לכן נאמר לנו (לא בפעם הראשונה), שיכול להיות ו-Super Smash Bros Ultimate יהיה הכותר הסופי בסדרה אלא אם Nintendo יצליחו לעשות את הבלתי אפשרי. מה שכמובן, לפי ניסיון העבר והאמונה האישית שלי, יקרה.

אבל לא הכל חוזר על עצמו, ב-Super Smash Bros Ultimate יהיו מכניקות חדשות שלא נראו מעולם לדוגמת Perfect Shielding שמחזירה את הקליע בחזרה לאויב במידה והדמות הגנה *בדיוק* ברגע הנכון וטכניקת ה-Dash Dancing שחוזרת אלינו בנוסף לשינויים מבורכים כמו ביטול טכניקת ה-Wobble של Ice Climbers שמסוגלת לנטרל אויב במהלך אחד. יהיה ניתן לבטל Stage Hazards במשחק החדש כך שיהיה לשחקנים חדשים הרבה יותר קל להבין מה קורה על המסך.

בנוסף לכך נינטנדו לא מציעה בונוסים לקונים בהזמנה מראש ואין גירסה "מיוחדת יותר" של המשחק, אלא מכירה שווה והוגנת לכלל המעריצים ב-60 דולרים.

אך לא רק את המשחק נוכל להזמין, אלא גם אביזר מיוחד במינו. נינטנדו יוצאת עם מכירה מחודשת לשלט ה-Gamecube המקורי בייצור חדש. ממש קלאסיקה בניילון. החברה גם מציעה מתאם של השלט לסוויץ', מאחר והוא לבדו אינו תומך בסוג החיבור.

לבסוף, Super Smash Bros Ultimate לא יסתפק במערך הדמויות המלא מהסדרה ולפי שמועות דמויות נוספות ייחשפו בהמשך: חמישה במספר, עד למכירת המשחק בדצמבר. ריימן? דמות כלשהי מהמשחק Arms? סיימון בלמונט מ-Castlevania? אנחנו מצפים בתקווה לחשיפות שעתידות להגיע וכמובן ל-Memes שיתלוו אליהן!

Super Smash Bros Ultimate צפוי לפתוח את עונת האונליין של Nintendo בקונסולת ה-Switch כאשר ישוחרר ב-7 לדצמבר השנה.