הציפיות מההצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018 בשמיים: בעוד ששני הכותרים הסמי-אקסקסלוסיביים שהענקית מרדמונד דחפה חזק בשנה החולפת התקבלו בצורה פושרת, הסימנים המקדימים מראים כי היא עדיין לא אמרה את המילה האחרונה בדור הנוכחי.

הרי אי אפשר לדבר על ההצגה העתידית של Microsoft בתערוכת E3 2018 מבלי להתייחס למתרחש אצל השכנה מהמזרח (או מערב, במקרה של Microsoft האמריקאית) והקונסולה המתחרה ל-Xbox, הלא היא ה-Sony Playstation 4. שנת 2018 התחילה טוב מאוד עבור Sony תודות ל-Santa Monica Studio שהשיקו את God of War וקצר שבחים מקיר לקיר , כולל מ-Phil Spencer בכבודו ובעצמו – ראש מותג Xbox ב-Microsoft. המשחק GoW הוכיח שאקסקלוסיביים איכותיים הם עדיין דבר חשוב עבור קונסולה. אך נשאלת השאלה – האם Sony נלחמת את המלחמה של ההווה, בעוד ש-Microsoft מסתכלת אל העתיד?

חברת Microsoft מגיעה לתערוכת Electronic Entertainment Expo 2018 כשמותג הגיימינג שלה Xbox מעט מדשדש.את תחילת 2018 היא תרצה לשים מאחור עם ההמבוכה ש-Sea of Thieves חסר התוכן גרם ו-State of Decay 2 הרפטטיבי שזכה אף הוא לביקורות פושרות חרף הציפייה הנרגשת.

שתי החברות נמצאות ביריבות מסוימת זה זמן מה בלשון המעטה, והקונסולות של כל אחת מהן מהוות את היריבים המרכזיים ב-Console Wars. למעט Forza Motorsport 5, אין אף כותר שהוא אקסקלוסיבי ל-Xbox One. אחת הסיבות לכך נעוצה שמלבד ה-Xbox עצמו, Microsoft מחזיקה גם במערכת ההפעלה הנפוצה ביותר עבור מחשבי PC, ה-Windows, ושה-Xbox מבוסס על מערכת הפעלה מבוססת Windows 10 אף הוא. המהלכים של Microsoft מבוצעים במטרה לחבר בין השניים(ואת השחקנים) ככל האפשר, ולהקל על המפתחים, בדגש על מפתחי האינדי. מצד אחד של המתרס עומדת Microsoft הדוגלת במודל של "חופש בחירה" – אנחנו נספק לשחקן משחקים באמצעות מערכת ההפצה של ה-Xbox/Microsoft Store, השחקן יבחר על איזו פלטפורמה הוא מעוניין לשחק בה. מצידו השני – Sony נשארת שמרנית, וכאמור משחקת את משחק האקסקלוסיביים, שהבא בתור הוא Marvel's Spider-Man שכולנו מחכים לו בציפייה.

אז האם הקרב הוא כבר לא על מי מוכר יותר קונסולות, אלא על מי מפיץ יותר כותרים, בשאיפה טובים? השנה הבאה תגלה לנו, וסביר להניח שפרנסי Steam סקרנים אף הם.

היריבות בין השתיים והדומיננטיות שלהן בשליטה בשוק המשחקים באה לידי ביטוי באופן מוחשי בגודל הדוכן בתערוכה: סוני תופסת שטח נכבד משטח התצוגה במרכז הכנסים ב-L.A., לעומתה – Microsoft פשוט שכרה בניין שלם לעצמה ה-L.A. Live! כן, קראתם נכון – הדוכן או שטח התצוגה של Microsoft בתערוכת E3 2018 הוא בניין שלם, שנמצא מצידו השני של הכביש של מרכז הכנסים המסורתי בו נערכת E3 כל שנה. בנוסף בבניין זה תיערך ההצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018 – הארוכה ביותר עד כה ב-E3: אורכה יהיה שעתיים שלמות!

Microsoft בתערוכת E3 2018

על שני פרטים אלה ניתן להוסיף את העובדה ש-Microsoft שומרת את הקלפים קרוב לחזה. כמעט ואין פרטים חדשים. יש הדלפות פה ושם, כולל פאשלות של Walmart קנדה שהעלו Placeholder של המשחק Forza Horizons 5 (הטעות במקור), אבל בגלל שהכותר הבא בתור יהיה מספר 4 בכלל, קשה לנו להאמין. למרות שאם מסתכלים על Windows 7 שאחריו יצא 8, ואז 10, זה בעצם קצת הגיוני, לא?

כך או כך, השנה שחלפה מאז התערוכה הקודמת הייתה סה"כ מוצלחת ל-Xbox מהסיבה שקונסולת ה-Xbox One X מוכרת טוב, היא מציגה יכולות גרפיות טובות יותר מזו של יריבתה ה-Playstation 4 Pro, והתוספת בשירותים ש-Microsoft דואגת לעדכן, יחד עם שירות הסטרימינג Mixer שצובר תאוצה, מעידים כי זו קונסולה מוצלחת. יש לזקוף לכך גם את העובדה שמחיר חומרת המחשבים האישיים הרקיע שחקים עקב מהומת המטבעות הקריפטוגרפיים.

בסוף הכתבה תוכלו למצוא את הרשימה המלאה של הכותרים שכן נראה, ועל חלקם כבר כתבנו(ותוכלו למצוא את הכתבה בהיפר-לינק), חלקם פחות מעניינים או אין כלל מידע, אז נתמקד בכמה מתוכם.

שירות ה-Streaming של Xbox

כשנה עברה מאז ש-Microsoft השיקה את שירות ספריית ה-Game Pass שלה, ולאחרונה היא כללה בספרייה גם משחקים עם יום השקתם וכעת נדמה כי הוא מוכנה לעשות את הצעד הבא קדימה. למי שלא מכיר, למתחרה היפנית Sony קיים שירות סטרימינג למשחקים העונה לשם Playstation Now, ולאחרונה EA רכשה את חברת Gamefly הישראלית שעסקה בפיתוח אפליקציית סטרימינג.

אם נחזור לתחילת הכתבה – הקרב הבא מסתמן כקרב על אופן הפצת התוכן, ופחות על הקונסולה עצמה, ו-Microsoft הולכת להיכנס לזירה כך נראה. יש המון שמועות מסביב ודיבורים על כך שהשירות כבר לקראת סיום פיתוחו ועם התחזקות תשתיות האינטרנט ברחבי העולם, הדבר הופך ליותר פיזיבלי. צריך לזכור – לMicrosoft יש המון מרכזי מידע הפזורים ברחבי העולם כחלק מתשתיות הענן וה-Live שלה, דבר שנותן לה יתרון בולט על פני המתחרות שלה.

מעבר לכך, ייתכן שנראה הרחבה מסויימת של שירות ה-Xbox Game Pass. הפעם האחרונה ששמענו עליו משהו חדשותי הייתה כש-Microsoft הכריזה ש-3 הכותרים המרכזיים הבאים שלה יהיו זמינים כחלק מהספרייה ביום השקתם: Sea of Thieves, State of Decay 2 ו-Crackdown 3 שהיה אמור לצאת באביב שחלף, ונדחה לחורף 2019 (תיכף נדון בו). אולי נראה הרחבה של השירות ל-PC?

Crackdown 3

משחק האקשן-הרפתקאה Crackdown 3 הפך להיות אחד מהמשחקים המצופים ביותר ל-Xbox. אבל, הוא הפך גם לאחד המשחקים הנדחים ביותר ל-Xbox: הוא הוכרז לראשונה ב-E3 בשנת 2014(!!!), ומאז נדחה שוב ושוב. הוא היה עתיד לצאת הסתיו הזה, ו-Microsoft הודיעה שהוא נדחה לפברואר 2019. הסיבה לדבריהם היא על מנת לאפשר לשחקנים את החוויה הכי טובה שהם יכולים לקבל. האם זה לאור הביקורת הצוננת על State of Decay 2 ו-Sea of Thieves?

Microsoft בתערוכת E3 2018

Gears of War 5

המשחק Gears of War 4, שיצא ב-2016 היה המשחק הראשון שפותח ע"י The Coalition, אחרי ש-Epic Games מכרו את הפרנצ'ייז ל-Microsoft. המפתחת עמדה יפה בציפיות, וסיפקה משחק מצוין. האם נשמע על הכותר הבא בסדרה? ואולי יותר מאחד? הכוונה שייתכן ונראה משחקים שישווקו כ-Side Stories כמו Gears of War: Judgment?

Perfect Dark 2

המפתחת Rare, שרק לאחרונה השיקה את Sea of Thieves (שהיה אחד המשחקים הכי מצופים מאז התערוכה הקודמת), אמנם ממשיכה לספק לו תוכן נוסף, אך סביר להניח שהם יתחילו לעבוד על המשחק הבא שלהם. האם זה יהיה המשך ל-Perfect Dark? למי שלא מכיר, המשחק יצא ל-Nintendo 64 עוד בשנת 2000 כהמשך למשחק Goldeneye 007, ולאחר ש-Microsoft רכשה את Rare, יצא המשחק Perfect Dark Zero ככותר אקסקלוסיבי ל-Xbox 360.

הציפייה הזו קצת מופרכת. אנחנו יודעים. עברו המון ביטים בנהר הדיגטלי מאז. אבל אולי זה יקרה, ונראה את הגישה של Perfect Dark למולטיפלייר בדור הנוכחי.

תחליף ל-Scalebound

להזכירכם, Scalebound היה עתיד לצאת במהלך 2017 ולהיות אקסקלוסיבי ל-Microsoft על ה-Xbox וה-PC.  הביטול שלו היה אכזבה רבה בקרב השחקנים עקב ההייפ הגדול שנבנה סביבו. לכך תרמה העובדה שהמפתחת של המשחק – Platinum Games תצליח לעמוד בציפיות לאור הרפטואר המרשים שלה עם משחקים כמו Bayonetta ו-Vanquish, ונוסף על כך – במאי המשחק היה Hideki Kamiya – האיש שהביא לנו את Devil May Cry ו-Okami.

בהתחשב בהצלחה של Nier Automata שפותח אף הוא על ידי Platinum Games ושוחרר ל-PC ול-PS4, יחד עם האמירה של Phil Spencer כי החברה מעוניינת לתמוך במשחקים יפניים, סביר להניח שנשמע על משהו במהלך ההצגה של  Microsoft בתערוכת E3 2018. זה גם יהיה ממש חבל אם יזרקו לפח את כל מה שפותח עד כה עבור Scalebound.

Halo 6

אם אנחנו מסתכלים על העבר ומנסים לצפות על פיו את העתיד, הסתיו הזה אנחנו נשחק ב-Halo 6. עברו 3 שנים מאז ש-Halo 5: Guardians יצא, וזה יצא 3 שנים אחרי Halo 4, לכן ניתן לקבוע כמעט בוודאות כי אנחנו נחזור אל Master Chief פעם נוספת עם השלכת. Halo 5 היה הצלחה בתחום ה-Multiplayer, אם כי העלילה של מצב השחקן יחיד הייתה מעט פרווה.

הפרנצ'ייז של Halo הוא אחד מהותיקים והמוצלחים ביותר מבין אלו שבבעלותה של Microsoft, וסביר להניח שאחרי כל כך הרבה שנים הגיע הזמן למשהו מרענן בסדרה. אנחנו רק מקווים שזה לא יהיה עוד משחק Battle-Royale. זה ממש יהיה מאכזב.

Anthem

על המשחק Anthem כבר סיפרנו לכם רבות. כתבנו עליו בכתבה על EA @ E3 2018, וגם נענו בו באופן פרטני בשנה שעברה, ממש אחרי תערוכת E3 2017. עד כה לא שמענו מ-EA דברים יותר מדי חדשים על המשחק, והוא גם לא יצא השנה כלל – אבל  אנו עדים לשיתוף פעולה הדוק בין שתי החברות, שבא לידי ביטוי גם ב-Battlefield 5, שני משחקים שאמנם יוצאים גם ל-Playstation 4 ול-PC אך מציגים את הלוגו של Xbox בפתיחת או בסיום הטריילר. בינתיים חוץ מ-Teaser קטן, לא קיבלנו כלום. אנחנו מקווים שזה ישתנה אחרי ההצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018.

Microsoft בתערוכת E3 2018

Remedy's Codename P7

הסטודיו Remedy, שהביא לנו בעבר כותרים מעולים כמו Max Payne 1&2, המשחק Quantum Break ומשחק האימה המצליח Alan Wake עובד כעת על פרויקט חדש שידוע רק כ-"Codename "P7. הרבה לא ידוע עליו, והוא צפוי להיחשף בהצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018. עד כה, ניתן ללמוד עליו מהמעט שניתן למצוא באתר החברה: המשחק הוא משחק אקשן ממבט שלישי, שייתן דגש על סיפור ודמויות שילוו אתכם זמן רב. מבנה המשחק יאפשר חווית משחק ארוכה המונעת על-ידי סיפור משמעותי. המשחק ייצא למחשב האישי, ל-Xbox One ול-Playstation 4, ויופץ על ידי 505 Games.

Generation Zero

ממש ביממה האחרונה, Avalanche Studios המפתחים מאחורי Just Cause הודיעו כי הם יחשפו בהצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018 את משחק האקשן עולם פתוח עליו הם עובדים מזה זמן מה – Generation Zero. נכון לעכשיו – המידע עדיין מועט. מדובר במשחק בו תוכלו לשחק לבד או יחד עם 3 חברים נוספים בCo-Op, לחקור עולם רחב, ולהילחם כנגד צבא פולש של מכונות קטלניות, והכל יתרחש בשבדיה של שנות ה-80 מהמאה הקודמת.

Microsoft בתערוכת E3 2018

לטענת המפתחים – המשחק יציג אלמנטים של לוחמת גרילה. השחקן יסתובב בעולם המשחק וידרש למודעות גבוהה לסביבתו. הוא יאלץ "לחיות מהאדמה", לחפש משאבים ולהיות מודע למכונות שמסתובבות במשחק. במידה ויתקל באחת, יהיה עליו להחליט האם להילחם, להתחבא או לברוח. משימות המשחק יאפשרו לשחקן בחירה, וגם אם נלחמתם באויב, ומסיבה מסוימת החלטתם להתחיל את המשחק מחדש – צלקות אותו הקרב יופיעו עליו גם במשחק החדש. המשחק יאפשר לשחקנים לבחור כיצד להתמודד עם הסיטואציות השונות בדרך שבה יבחרו.

Ori and the Will of the Wisps

לא שמענו זמן רב על ההמשך ל-Ori and the Blind Forest, וסביר להניח שההצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018 תספק לנו סוף סוף את המידע על התאריך המיוחל. המשחק הקודם בסדרה היה פלטפורמר מוצלח מאוד, עם גרפיקה ופס-קול שובי לב, ואנחנו מאוד רוצים לראות ולשמוע עוד על ההמשך שלו.

מעבר לכך, סביר להניח שנשמע על כותרי Indie נוספים מפי Microsoft, עקב הרצון המרכזי שלהם להנגיש את הקונסולה לכמה שיותר מפתחי אינדי, בין אם במתן כלי פיתוח טובים ונוחים, או בשירות ההפצה שלהם מבלי לגזור קופון משמעותי מרווחי המשחקים אם בכלל.  Microsoft בתערוכת E3 2018

לסיכום, ניתן לומר שהתערוכה ואיתה ההצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018 הולכת להיות המעניינת עד כה. השנה האחרונה אמנם לא הייתה כישלון מהדהד עבור Microsoft. הקונסולה והמשחקים שלה מכרו טוב, Microsoft החזירה את ה-Xbox למרכז הבמה כמערכת משחקים ולא כמערכת בידור סלונית, והכותרים שלה מכרו טוב, גם אם לא כמצופה. בנוסף תוכנית התמיכה לאחור הפכה את ה-Xbox One X לקונסולה היחידה שיכולה להריץ משחקים מ-3 דורות שונים של קונסולה, עם ספרייה עצומה של משחקים. כמובן שבהצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018  יופיעו כותרים נוספים כמו Battlefield 5 של EA, עימה Microsoft חתמה על הסכם הפצה משותף, Shadow of the Tomb Raider ועוד.

ההצגה של Microsoft בתערוכת E3 2018 תתרחש ביום א' ה-10/6 בשעה 23:00 שעון ישראל.

לבסוף, כמובטח – הרשימה המלאה של כותרים שכבר אושרו:

  • 3 Minutes to Midnight
  • Arcade Islands: Volume One
  • Battlefield 5
  • Beyond Good and Evil 2
  • Call of Duty: Black Ops 4
  • Defiance 2050
  • Destiny 2 – Fall Update
  • Tom Clancy's The Division
  • Heavy Fire: Red Shadow
  • Kingdom Hearts III
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Strange Brigade
  • The Sinking City
  • Transference
  • V-Rally 4
  • Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr