בחדשות קצת יותר מיוחדות מבדרך כלל, מיקרוסופט חשפה שלט אדפטיבי חדש המיועד לאנשים עם מוגבלויות עבור קונסולת Xbox One.

השלט נראה כקופסה עם שני כפתורים גדולים מאוד שניתן לתכנת למטרות שונות וכפתורי חצים שגם גדולים מהרגיל. בצד הקופסא יש חורים שאליהם ניתן לחבר שלל אביזרים חיצוניים, לדוגמה ג'ויסטיק, מיקרופון או כפתור.

האביזרים החיצוניים הללו מתממשקים עם כל כפתור או תנועה על השלט, כך שניתן להתאים באופן פשוט יחסית את השליטה במשחקים שונים לצרכים של כל שחקן שהוא.

המוצר החדש הוא רעיון ממש טוב עבור אנשים שנולדו עם מוגבלויות, עברו תאונות או פיגועים. בעזרתו גם הם יוכלו לשחק בכמות נכבדת של משחקים שקשים לשליטה בלי שימוש במוצרים יד שלישית. עדיין לא ידוע מה המחיר יהיה והתקווה היא שלא ינסו לעשות קופה על האביזרים הנלווים. כמו כן יהיה תמיכה באופציה של קופיילוט שבה שני שחקנים יוכלו לשחק ביחד עם מטרות שונות שבמקור הן לשחקן יחיד, כמו למשל ששחקן אחד יהיה נהג והאחר יירה מהגג.

הרעיון במקור הגיע מהתקלות של מהנדס בחברה בארגון ללא מטרות רווח Warfighter Engaged המספק אמצעיי גיימינג לחיילים פצועי מלחמה. העניין התגלגל לפרויקט האקתון של שימוש בקינקט עבור תרגום תנועות לקלט בשלט אקס בוקס רגיל. יש מגוון סיפורים ורקע מעניין בנושא באתר של מיקרוסופט בנושא ואני ממליץ לקרוא.

אני מקווה שגם סוני ונינטנדו יצטרכו ליוזמה המבורכת הזו וייצאו עם שלטים דומים, או או לפחות יאפשרו שימוש בשלט ה-Xbox One החדש.

Xbox adaptive Controller