מכל הדברים שהראו במהלך הטקס של סוני, PlayStation Experience 2016 אני הכי שמחתי לראות את חזרתו של קראש בנדיקוט, אחד מגיבורי ילדותי, במשחק החדש Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, רימאסטר פלוס של כל הטרילוגיה המקורית שהוצגה לראשונה בPS1 בין השנים 1997-1999.

הטריילר מראה משחקיות מהחלק הראשון בטרילוגיה ומשלב את רגעי הנוסטלגיה יחד עם הטכנולוגיה של היום. אנחנו זוכים לראות בטריילר השוואה אחד לאחד בין המשחק המקורי למשחק החדש. אהבתי במיוחד את המראה החדש שנתנו לקראש. מצד אחד נאמן למקור, אך עדיין מציג חידושים משלו ומראה את הטכנולוגיה החדשה.

המפתחים מאחורי פרויקט זה הם Vicarious Visions, אחת מהמפתחות מאחורי משחקי Skylanders. משמח אותי לראות שהם נתנו לקראש מראה שונה בטרילוגיה ממה שנתנו לו בסקיילנדר החדש. זה מראה שהם משקיעים מחשבה מאחורי הפרויקט. ראוי לציין שהם בונים את המשחק מחדש, אחרי שהם למדו את שלושת המשחקים הקלאסית לאורכם ולרוחבם. "תוך שימוש בגיאומטריה המקורית של השלבים במשחק ש-Naughty Dog יצרו כמדריך, בנינו את המשחק שלנו מאפס. אני מאמין שהצלחנו לתפוס את הפשטות והדיוק שבמשחק," כך כתב במאי המשחק, דן טנגוואי. "כשהשלבים רקמו עור וגידים, הוספנו להם את את האומנות, האנימציות והאודיו המטריף שלנו". מאמציהם ראויים להערכה, בעיקר מכיוון שמשחקי Naughty Dog ידועים לשמצה כבעלי קוד בעייתי ומסובך לקריאה.

מכיוון שהמשחק מוגדר כרימאסטר פלוס, ולא רק כשכבת צבע חדשה על משחקים שאפשר לקנות כיום ב-PSN, המפתחים הוסיפו פיצ'רים משלהם, כולל שמירה אוטומטית, מערכת לשמירת המשחק, ואתגרי זמן לכל שלושת המשחקים. תוספות מבורכות למשחק הראשון, שידוע בכך שקשה מאוד להשלים את המשחק ואפילו לשמור אותו מצריך כישרון. אני לא מעריץ של אתגרי הזמן, אז בשבילי זה בסך הכל יוסיף עוד שלב להשלמת המשחק.

אני שמח לראות את Vicarious Visions לוקחים על עצמם פרויקט כזה, ועוד מאפס? אם הם יצליחו להחיות את הטרילוגיה בצורה המשתווה למקור ואף מתעלה עליו זה ישים אותם על המפה כמפתחים מוצלחים. אני מציע לשמור על אופטימיות זהירה, שכן רימאסטרים יכולים להיכשל. כולם זוכרים את הרימאסטר המביך של Silent Hill 2, ויש גם את Sonic Genesis, פורט ל-GBA שנוצר על ידי המפתחים של המשחק המקורי ואיכשהו הצליח להיות פחות טוב מהמקור.

ממה שראיתי עד עכשיו, אפשר לסמוך עליהם. במקרה הכי גרוע תמיד אפשר לחזור לקלאסיקות דרך PSN. אך בשביל הגיימרים החדשים והצעירים זו תהיה הזדמנות מצוינת לחוות את המשחקים הקלאסים בעיצוב מודרני.