שלום לכל מעריצי פוקימון. בוודאי כולכם מחכים בכיליון עיניים למשחק הבא בסדרה – Pokemon Sun and Moon. זו בדיוק הסיבה בגללה רציתי לשצ'פר אתכם בכתבה ארוכה על המשחק, שאוגרת במקום אחד את כל מה שאנחנו יודעים על המשחק(ים). אני מקווה שאתם מוכנים, כי הולכים להיות הרבה שינויים בדור שבע!

ברוכים הבאים להוואי… כלומר, אלולה

דורות 1-4 של פוקימון התרחשו במחוזות שונים של יפן, או לפחות במקומות ששאבו הרבה השראה מאותם מחוזות. הדורות החמישי והשישי היו ביונובה ובקאלוס בהתאמה (ששאבו השראה מניו יורק וצרפת בהתאמה). הפעם, המשחק מתרחש באלולה: קבוצת איים הדומה באופן חשוד לאיי הוואי שבארה"ב. מזג האוויר הוא טרופי, האווירה רגועה וכולם שזופים. החל מפרופסור אוק (אוקי, זה בן דוד שלו, לא הפרופסור אוק שאנחנו מכירים) ועד לדמות שתשחקו, אלא אם כן לא בא לכם להיות שזופים כמו אלילים זהובים.

אחד הפיצ'רים המעניינים של המשחק, גם אם מהשוליים שבהם, הוא היכולת לעצב את דמותכם בצורה הרבה יותר משמעותית ממשחקים קודמים. מעבר לגווני עור מרובים יותר (ארבעה גוונים), ניתן יהיה לבחור לדמות שלכם תסרוקת, פרטי לבוש, וצבע עיניים. בעיקרון מדובר ברחבת אופציות העיצוב מדור 6, שהתחיל משהו טוב. אחרי הכל, כמעט כל RPG אחר מאפשר עיצוב דמות נרחב, והסדרה קצת מאחור במובן הזה.

מעבר לכך, תוכלו לטפח את הפוקימון שלכם, מה שנעשה בדור 6, אך עם טיפה יותר אינטראקציה. מה שלא נעשה בעבר, לפחות לא במשחק ראשי, הוא האפשרות לצלם פוקימונים בסביבתם הטבעית, כשהם מתנהגים כמו, ובכן, פוקימונים. הפיצ'ר הזה דומה מאוד למה שמוצג במשחק Pokemon Snap שיצא לנינטדו 64 – משחק שולי שאהוב על מעריצים רבים. כעת הם קיבלו פחות או יותר את מבוקשם.

קרבות פוקימון כפי שמעולם לא ראיתם

בואו נדבר קצת על קרבות, הדבר השני שבאנו לעשות במשחקים הללו. לא הרבה השתנה אבל מה שכן, עשה זאת בגדול. ראשית קבלו את התקיפות החדשות: Z-Moves. אלו תקיפות חזקות במיוחד שיש לכל סוג של פוקימונים. למשל, רק פוקימוני עשב יוכלו להשתמש ב-Bloom Doom ורק פוקימוני חשמל יוכלו להשתמש ב-Gigavolt Havoc. השימוש במתקפות אלו דורש קריסטל זי ספציפי לכל תקיפה. בנוסף לכל סוג, יהיו גם תקיפות בלעדיות לפוקימונים מסוימים, כמו קטאסטרופיקה לפיקאצ'ו (חה! פיקה…) או Pulverizing Pancake לסנורלקס. הוא ישן לנו 20 שנה באמצע הדרך, אז הגיע הזמן שיתחיל לעבוד. תקיפות אלו יהיו שמישות פעם בקרב וסביר שיתפקדו בדומה למגה התפתחות מהמשחק הקודם. זה אומר שכל פוקימון שתרצו מגה-לפתח לא יוכל להשתמש במהלך זי שלו, או שבשביל שתי מתקפות זי מסוג אש תצטרכו שני קריסטלי זי מסוג אש. נצטרך לראות מה יאמרו בהמשך, אבל אני כבר ממש מחכה למתקפת זי של סוג דרקון, אם אתם מבינים לאן אני הולך עם זה.

בנוסף לתקיפות החדשות, יהיה סגנון קרב חדש – Battle Royal. מצב זה אינו מסובך, אך טומן בחובו אפשרויות מעניינות: ארבעה מאמנים נלחמים זה מול זה, כאשר כל אחד תוקף אחד משלושת היריבים אותו הוא בוחר. לכל מאמן יש עד שלושה פוקימונים (סך הכל שניים עשר, כמו בקרב רגיל), אך הקרב נגמר כאשר יריב אחד מאבד את כל הפוקימונים שלו. אחרי זה מחשבים ניקוד לפי פוקימונים נותרים וכמה פוקימונים כל מאמן עילף והמנצח נקבע על פי הנקודות. זהו מצב מעניין, שבהחלט ישנה את הצורה בה שחקנים נלחמים אחד בשני.

דיברנו על קרבות מאמנים, אך מה עם קרבות בטבע? ובכן, כעת פוקימונים פראיים יוכלו לקרוא לעזרת פוקימונים פראיים אחרים במה שנקרא קרב SOS. זה דומה במקצת ל-Horde Battle, אך כעת אלמנט ההפתעה גדול יותר, שכן פוקימונים יכולים לקרוא לעזרה בכל רגע נתון.

הכירו את המקומיים

דיברנו קצת על איפה המשחק מתרחש, אבל לא דיברנו על האנשים שתפגשו. בתפקיד הפרופסור המחוזי יש לנו את פרופסור קוקוי, יחד עם העוזרת המסתורית שלו, לילי. בתפקיד היריב – האו, שנראה כרגע די ידידותי יחסית ליריב. אולי אני סתם קופץ למסקנות. בתפקיד הכנופיית המרושעת – Team Skull, שנראים כמו גנגסטרים. עד עכשיו אין חדש תחת השמש, אבל יש עוד דמויות: הכירו את האלא – אחד מהמאמנים החזקים ביותר באי שלו, וסבו של האו. מלבד היותו אחד ממנהיגי המחוז בפוטנציה הוא גם אחראי על Hyper Training, דרך חדשה לחזק את הפוקימונים שלכם שהגיעו לרמה 100.

אמנם אמרנו שהאלא הוא מנהיג המחוז, אך הפעם יכול להיות שאין בדיוק מנהיגי מחוז. או מחוזות באופן כללי. אלולה היא קבוצת איים, ולכן לכל אי יש את מפקד האתגר שלו ואת הקאהונה שלו. לא הרבה ידוע על הקאהונה, אבל נראה כאילו הם יתפקדו כמנהיגי מחוז. מפקדי האתגר לעומת זאת יהיו קצת שונים: הם יתנו לכם אתגר שלוא דווקא מסתכם בקרב: אולי הבאת חפץ מסוים, אולי מעבר בדרך כלשהי תחת הגבלת זמן, אולי לשרוד בקרב מבלי לאבד פוקימונים. כרגע הכל יכול להיות!

בנוסף לכנופיית סקאל, יש צוות נוסף: The Aether Foundation. הם קרן שמקבילהלארגון הצלב האדום בעולמנו, רק לפוקימונים. הם מרפאים פוקימונים חולים, ומסתירים אותם מביריונים כמו כנופיית סקאל. הם נראים נחמדים והם לבושים בלבן, אבל אני לא נוטה לסמוך עליהם. כבר הייתה לנו את צוות פלזמה, שהעמידו פנים שהם מגינים על פוקימונים בסגנון PETA, רק שבסוף התברר שיותר מעניין אותם להתשלט על העולם מאשר באמת לעזור לפוקימונים…  האם יש לקרן אתר מניעים נסתרים? מה שידוע זה שיש להם את האמצעים להשגת מטרותיהם. הם כל כך חזקים עד שהצליחו ליצור את הUltra Beasts – פוקימונים מלאכותיים החזקים מהרגיל! ידוע לכולם שאין לסמוך על פוקימונים מלאכותיים, בפרט על מי שמייצר אותם… או כמעט שכחתי…

פוקימונים חדשים

הגענו לדובדבן שבקצפת. לרגע לו כולם מחכים כל משחק. לדבר שהופך את המשימה "לתפוס את כולם" לקשה עוד יותר: הפוקימונים של דור 7! בתור התחלה יש לנו את ראוולט, ינשוף עשב מעופף; ליטן, חתול אש שקט; ופופליו, כלב ים מתוק. הם כמיטב המסורת יהיו הפוקימונים ההתחלתיים בדור זה. בתור הפוקימונים האגדיים הייצוגיים יש לנו את סולגאליאו אריה השמש, ואת לונאלה עטלף הירח. שניהם בעלי צורה נוספת אשר מנצלת את כל הפוטנציאל שלהם. בנוסף יש את זייגארד, הפוקימון האגדי השלישי של דור שש שיקבל שתי צורות חדשות: צורת 10% וצורת 100%.

ישנם הרבה פוקימונים טרופיים חדשים, שהמעניינים יותר הם סאלאנדיט, אשר יכול להרעיל כל פוקימון שהוא (גם פוקימוני מתכת); מאדבריי ומאדסדייל, פוקימוני החמור; סאנדיגאסט ופאלוסנד, פוקימוני חול ורוח שזה שילוב חדש בעולם הפוקימונים; ואוריקוריו, פוקימון ציפור בעלת ארבע גרסאות שונות: לכל גרסה יש סוג שונה בנוסף למעופף, ולכל גרסה סוג ריקוד שונה: באלט לוהט, פונפון מחשמל, פא'או מהפנט וסנסו משתק. ישנם גם ווישיוואשי, אשר מתחיל כדג קטן אך במקום להתפתח הוא אוסף דגיגים נוספים והופך ללהקת דגים שמרכיבה דג ענק; פיוקומוקו, פוקימון מלפפון הים; קומפיי, פוקימון שרשרת הפרחים, ועוד.

לגבי הבדלי גרסאות – כעת אין הרבה, אך ישנם שני פוקימוני קוף, פאסימיאן ואורנגורו, אשר ניתן למצואם בשמש או בירח בלבד בהתאמה. בנוסף ההתפתחות של רוקראף, כלבלב אבן חמוד, תשתנה מהותית מגרסה לגרסה. לשניהם קוראים ליכאנרוק, אך בהתאם למשחק הוא ייראה ויתפקד בצורה שונה לחלוטין. ומי הכי חמוד? לטעמי זה מימיקיו. הוא פוקימון רוח שמתחפש לפיקאצ'ו כדי להכיר חברים חדשים. איזה מתוק…

תוספת חדשה הינה צורת אלולה. מכיוון שמזג האוויר באלולה כל כך שונה וטרופי, פוקימונים שאנו מכירים שנים רבות (כרגע בעיקר מדור אחד) מקבלים מראה שונה לחלוטין, שלא לדבר על סיווג שונה מאוד: ראיצ'ו באלולה הוא גם על חושי, מארוואק הופך באלולה לפוקימון אש אפל, סאנדשרו, סאנדסלאש, וולפיקס וניינטיילס כולם פוקימוני קרח, סאנדסלאש וניינטיילס הם גם מתכת ופיה בהתאמה, ואקסקיוטור? פוקימון העץ דקל? הופך מנמוך ושמנמן לפוקימון בגובה עצום, שלא לדבר על עשב ודרקון.

אם זה לא נשמע לכם כמו הרבה פוקימונים, ובכן, זו רק ההתחלה. בשבועות הקרובים נכיר עוד פוקימונים, יכולות חדשות, פיצ'רים חדשים ועוד! וכמובן בואו לא נשכח שאלו רק הטריילרים. מהם הפוקימונים החדשים אותם תוכלו לתפוס? מי הם המאמנים שתילחמו מולם, ובאיזה סוג הם מתמחים? מהם תוכניותיהם של כנופיית סקאל ושל קרן אתר? כל זאת ועוד הרבה תוכלו לגלות ב-18 בנובמבר השנה, כש-Pokemon Sun and Moon יופץ ברחבי העולם! אז תכינו את הפוכדורים, חבשו את הכובע האדום שלכם, ואל תגדלו מעבר לגיל עשר במשך שמונה שנים, כי פוקימון חוזר!

הישארו מעודכנים, כי בנוסף לכל כתבה חדשה שתעלה נעדכן את העמוד הזה ככל שייתגלה עוד מידע.