כמו שכולנו יודעים, ל-World of Warcraft היתה דרך לא פשוטה לאורך השנים. בהרחבה הקודמת, Warlords of Draenor, בליזארד לא הצליחה לעמוד בעומס השחקנים, וזו כנראה ההזדמנות האחרונה של החברה להחזיר את WoW למקומו כמשחק ה-MMORPG המוביל. אמנם עוד מוקדם לדעת עד כמה יצליח Legion לטווח הארוך, אבל הרשמים לטווח הקצר מאוד חיוביים. קיבלנו פיצ'רים חדשים שתוכננו במיוחד כדי לדרבן שחקנים לסיים חלקים במשחק, יחד עם שלל פיצ'רים אחרים שנועדו להכניס שחקנים חדשים למשחק ולהפוך תכנים במשחק ליותר נגישים לכל סוג שחקן.

התוספת הגדולה היחודית הראשונה ללגיון היא סוג חדש של נשקים ומערכת חדשה המלווה אותם. כמעט איך שתתחילו לשחק בהרחבה תקבלו את ה-Artifact Weapon הראשון שלכם, כלי הרס אגדי שלא יעזוב את צדכם. הנשק הראשון שתקבלו יתאים ל-Spec שאתם משתמשים בו, אבל מהר מאוד תקבלו 2 נוספים כדי להשלים את מבני הדמות האחרים שלכם. הנשק יעלה רמות בנפרד מכם, כשאתם מסיימים משימות או אוספים חפצים שמוסיפים "Artifact Power", ובכך הופך לחברכם הצמוד מההתחלה עד הסוף. בנוסף לכל זה, לחפץ יש עץ מיומנויות משלו דרכו אפשר לשפר או לפתוח יכולות חדשות, ככה שהנשק ניתן להתאמה אישית.

world-of-warcraft-legion-expansion-confirmed-to-arrive-in-summer

כמובן, לגיון מוסיפה מקצוע חדש. בדומה ל-Death Knight, לגיון מציגה את ה-Demon Hunter. הדמות מתחילה ברמה 98 עם אפשרות להגיע לרמה 100 עד סוף אזור ההתחלה שלה. צייד השדים הוא כנראה המקצוע הכי מצופה מאז שיצא The Burning Crusade. כדמות עם שתי התמחויות melee (אחת ל-DPS והשניה ל-Tanking), צייד השדים משתמש בנשק האיקוני, ה-Glaive, ולובש עור. גם אם קרב מקרוב הוא לא ממש הקטע שלכם, אנחנו ממליצים בחום שתנסו את הדמות, גם אם זה רק בשביל איזור ההתחלה. היא מספקת רקע על העולם, קטעים סינמטיים ובאופן כללי ריצה נחמדה על ההיסטוריה של WoW.

אם שיחקתם ב-Warlords of Draenor, אתם בוודאי זוכרים את ה-Garrison. כשידרוג מהחווה הקטנה של Pandaria, הוא גרם לכם להרגיש כמו מלכים ששולחים את הפקודים שלהם להלחם ולאסוף ציוד. ההרחבה החדשה מרחיבה את הקונספט הזה עוד יותר, עם התוספת של ה-"Class Order Hall". היכל המסדר הופך להיות החנות שלכם להכל, ומכיל שרשרת משימות ארוכה ומתגמלת יחד עם מטלות קצת יותר יבשות. בשונה מהחווה מפנדאריה או המבצר מ-Warlords, ה-Class Hall הוא מקום בו שחקנים יכולים להפגש יחד במקום לשבת במבצר הפרטי שלהם מנותקים מכל השאר.

worldquest_worldbosswitheredjim_tf_01_png_jpgcopy

ההרחבה החדשה מציגה 8 אירועים ל-5 שחקנים מההשקה. כמו הרבה דברים אחרים כאן, המשימות ל-5 שחקנים עברו שיפורים מסויימים על מנת לגרום להם להרגיש פחות כמו טרטור ויותר כמו חוויה. רמת קושי חדשה הולכת להכנס (Mythic+, רמת קושי שעולה עם הזמן) וכל מערכת השלל עברה שינוי. לא נכנס למספרים, אבל באופן כללי, ככל שאתם מסיימים יותר חלקים במשחק, ככה גדל השלל שלכם. שרשור משימות בהרחבה הזו הולך להיות הרבה יותר מתגמל, ובתקווה גם הרבה פחות מונוטוני. ראוי לציין שכצפוי מבליזארד, פשיטות הולכות להפתח בהמשך ובחלקים, אז המשיכו לעקוב ולראות מתי הם יבואו.

דבר אחרון ששווה לציין הוא השיפור הגרפי המצופה כבר זמן רב. עם הכניסה של קליאנט ה-64 ביט, בליזארד החלה לעשות שינויים רבים בגרפיקה של המשחק כדי לתת לו מראה יותר מודרני. זה מתבטא כרגע בטווח ראיה רחוק יותר ושליטה יותר מדוייקת על הגרפיקה – זה אולי לא נראה כמו הרבה, אבל זה בהחלט צעד בכיוון הנכון ואנחנו מקווים שבליזארד תמשיך עם השיפורים הללו. כמו כן, בליזארד הכריזה באופן רשמי שכל השדרוגים העתידיים לגרפיקה ישפיעו אך ורק על קליאנט ה-64 ביט, ולכן גם אלו מאיתנו שמשחקים במחשבים ישנים יותר עדיין יזכו להנות מהמשחק בגרפיקה הבסיסית.

wow_suramar_009_tga_jpgcopy

כמו שאתם יכולים לראות, ההרחבה Legion נעשתה עם הרבה מאוד השקעה – עד רמה שזה כמעט מרגיש כמו משחק תפקידים רגיל שאתם משחקים עם חברים שלכם. האיזורים החדשים מכילים שרשראות משימות שבאמת כיף לעשות (ובהתאם למסורת של WoW, חלקן סתם מוזרות ומגוחכות). ניתן לשים לב לניסיון להפוך את הסיפור לחלק משמעותי יותר מחוויית המשחק באמצעות קטעים סינמטיים במקום קירות טקסט או מונולוגים ארוכים ומייגעים, וזו תוספת נחמדה גם לשחקנים כמונו שלא תמיד מצליחים לעקוב אחרי כל מה שקורה.

נראה לנו ש-Legion הולכת להיות הרחבה מעולה, אבל בדומה ל-Warlords לפניה, לא נדע עד שכל התוכן יוצא לאור. בינתיים, זה צעד מאוד מוצלח בכיוון הנכון ואנחנו אופטימיים ביותר.