כמעריץ מושבע של נרוטו, חיכיתי בכיליון עיניים ליציאה של Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, וכשזה סוף סוף קרה, צעקתי על כל צוות GamersPack שיורידו את הידיים המטונפות שלהם מהמשחק – אני זה שמבקר אותו. האם הציפייה הייתה שווה את זה? האם Naruto 4 הצליח לרגש אותי כמו הסדרה?

כמו במשחקי Ninja Storm הקודמים, נרוטו 4 מצליח להביא עומק למשחקי מכות וחדשנות שאנחנו לא רגילים לראות מהז'אנר. השחקן יכול לבחור לשחק עד 3 דמויות בקרב, כאשר ניתן להחליף ביניהן במהלכו. כל הקרבות מתרחשים ממבט שלישי,  כשהמצלמה מרחפת מאחורי הדמות, בניגוד לזווית הצדדית המקובלת ברוב משחקי המכות. הזווית הזו גורמת לכל קרב להרגיש הרבה יותר אפי, עם סביבה גדולה ופתוחה יותר. מי שלא מכיר את הקרבות בסדרת הטלוויזיה, חושב לדעת שהם מאוד גדולים והרסניים. המשחק מצליח לדמות בדיוק את אותם רגעים מטורפים מהסדרה.

מצב הסיפור של נרוטו 4 מספר את העלילה הנוכחית שהסידרה נמצאת בה. הסיפור מתחיל טיפה לפני כי כרגע הסדרה ממש נמצאת בסוף הסגה הנוכחית. לאורך הסיפור אתם תשחקו עם דמויות שונות אשר לוקחות חלק באירועים הגדולים של הסיפור. לצערי הרב הצורה שבה המשחק מספר את האירועים לא מספקת בכלל. הייתם מצפים שהיו קטעי מעבר עם אנימציה כי בכל זאת המשחק מבוסס על סידרת אנימציה (ולפני שתתחילו עם התגובות הנזעמות, כן הסידרה מבוססת על מנגה). מה שקורה בנרוטו 4 זה שהמשחק מציג את האירועים בתמונות כאשר יש דיבוב שרץ ברקע. וכל קטע כזה הוא ארוך… ארוך מאוד. לאורך הסיפור אתם תגיעו למצב שאתם בעיקר צופים בתמונות מאשר עושים קרבות. לכן גם בחלק מהפרקים יהיו קרב שניים כאשר באחר יהיו ארבע או חמש. בהמשך הסיפור כן מתחילים להופיע קטעי אנימציה דיי מוצלחים שגורמים לכם לתהות למה לא כל הסיפור מוצג בצורה כזו.

naruto-shippuden-ultimate-ninja-storm-4-1

יחד עם זאת, גם בקטעי האנימציה יש בעיה של תיאום הדיבוב לתנועת הפה של הדמויות. חשבתי שזה בגלל שהדיבוב באנגלית והאנימציה היא של דיבוב יפני. אבל אז החלפתי ליפנית וגליתי שהמצב אותו הדבר. קשה לי לומר האם זה בגלל בעיות של תיאום או שפשוט לא הוסיפו מספיק אנימציות לשפתיים של הדמויות כשהן מדברות. הצד החיובי של הסיפור לטעמי, זה שהוא מתקדם גם אחרי מה שקורה בסידרה. אני אישית לא קורא את המנגה כי נחשפתי לסידרה לפני. אז טכנית בגלל ששיחקתי את המשחק, אני עכשיו יודע לאן הסיפור הולך ואיך הוא נגמר. בדר"כ לא רואים את זה במשחקים שמבוססים על סדרות או סרטים. זה גרם לי מאוד לרצות לסיים את הסיפור למרות שהוא לא הוצג בפניי בצורה ההכי מוצלחת.

אחרי שתסיימו את מצב הסיפור, יפתח לכם מצב ההרפתקה, אשר מציג עוד סיגנון משחק שלם שלא היה לפני. מצב ההרפתקה שם אתכם בנעליים של נרוטו וחבריו כאשר אתם מטיילים בעולם המשחק ממבט שלישי באפילוג לסיפור. אני חושב שמצב המשחק הזה הוא סוג של הצלחה ופיספוס. כאן יש לכם עוד כמה שעות להעביר עם המשחק עם השלמת משימות שאתם מקבלים מהדמויות במשחק והשלמת אתגרים שהמשחק מציב לכם. הסיבה לפיספוס זה כי גם כאן המצב לא הכי מעניין. במקום לנסות ולהמשיך את הסיפור או לפחות לסכם אותו. האפילוג יותר עוסק בלהזכיר לשחקנים אירועים עבר מהסידרה. זה לא רע, זה פשוט לא כזה טוב.

naruto-shippuden-ultimate-ninja-storm-4-2

כמו בכל משחק מכות, גם בנרוטו 4 יש מצב משחק אחד נגד השני. ככה שתוכלו לשחק נגד החברים שלכם או אנשים זרים ברשת. אתם תוכלו לבחור מבין 61 דמויות מכל העונות של נרוטו, גם מהעונה הראשונה כשהם כולם עוד ילדים. אפילו יש לכם דמויות מהסרטים כמו Boruto וחבריו. זה כמות ענקית של דמויות בשביל משחק מכות ויחד עם האפשרות של שילוב בין דמויות שהזכרתי מקודם, זה יכל להפוך את הקרבות למאוד עמוקים ומגוונים. אבל לצערי גם כאן יש לי משהו שלילי לומר, הפעם זה האונליין. המשחק פשוט לא עובד באונליין. כמות הלאגים שקורים ברשת היא מטורפת, כמה גרועה? זה החזיר אותי לתקופה שאונליין זה היה חדשני בתחום הגיימינג.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 הוא משחק מכות טוב. מי שאוהב את הז'אנר ומחפש משחק מכות עם עומק, זה המשחק בשבילו. אם אתם מעריצים של הסידרה אז יש לכם עוד סיבה לשחק אותו. אבל מכל בחינה אחרת הוא בינוני מדיי. הסיפור מסופר בצורה דיי משעממת, המודים הנוספים לא באמת מרחיבים את החוויה, וגם הAI דיי יבש וחוזר על עצמו בשלב מסויים במהלך הקרבות.