NASA שלחו כבר בעבר רובוטים דמויי אדם, והם הוכיחו את עצמם כיעילים ביותר. הבעיה, לעומת זאת, היא לשלוט ברובוטים אלו מכדור הארץ, ונראה שזו בעיה רצינית כרגע.

זה היכן שמערכת המציאות המדומה של סוני נכנסת לתמונה, מאחר וNASA משתמשים במערכת זו בכדי ללמוד איך לשלוט ברובוטים אלו. כמו שדווח על ידי Road to VR, חברת NASA עובדת עם סוני ליצור דמו של מציאות מדומה בשם Mighty Morphenaut, אשר פותח לדמות את מהשRobonaut 2 של NASA עובר ואת כל האתגרים שלו בחלל.

Mighty Morphenaut משתמש במשקפת המציאות המדומה והשלטים של הMove בכדי לתת למשתמשים לראות את מה שהרובוט רואה, וגם לתת להם שליטה על הזרועות של הרובוט. השימוש בחומרה זו הופך את השימוש ברובוט לפשוט ביותר, אך בעולם האמתי, יהיה עיקוב בשדר בגלל המרחק הגדול מהרובוט למערכת השליטה שלו.

הדמו מכיל את העיקוב באות באחד מהמצבים. במצב זה, המשתמש רואה את הידיים שלו כרוח רפאים אשר זזה ללא שהייה, בעוד שהידיים הרובוטיות זזות מספר שניות אחרי.

זוהי דוגמה מעולה נוספת לאיך חומרה של גיימינג ומיומנויות יכולות להיות שימושיות ב"עולם האמתי". צפו בסרטון למטה בכדי לראות את הMighty Morphenaut בפעולה.