כשהגעתי לדוכן של EA בכנס E3 2015, הלכתי בקו ישר למקום בו נתנו למשתתפים בכנס לשים את הידיים שלהם על Star Wars Battlefront. אחרי שעמדתי בתור במשך זמן רב יותר משאני גאה להודות בו, וצפיתי בסרטון הדרכה בהנחיית לא אחר מאשר הגנרל אקבר, הצטרפתי לצד האפל ולשורות האימפריה.

star_wars_battlefront_e3_screen_5_weapon_variety_wm

הוצבתי ישר במרכזו של הקרב חמוש בתותח לייזר, רובה רימונים והוראות ברורות – לווה את ה-ATAT-ים (קיצור ל-All Terrain Armored Transport או בעברית נגמ"ש לכל תואי) העצומים של האימפריה לבסיס המורדים בכדי שיוכלו להשמיד אותו. לחדי ההבחנה מביניכם, המשימה בה שיחקתי נלקחה ישר מהסרט האימפריה מכה שנית, מהחלק בו האימפריה חושפת בסיס מורדים סודי על כוכב הות' הקפוא. בתור האימפריה, משימתנו היתה לדחוק את המורדים אחורה ולמנוע מהם לקרוא לסיוע אווירי בצורת גל של Y-Wings שעלולים לגרום לנזק משמעותי למשוריינים. אם הסיוע האווירי היה מוזמן, המשוריינים של האימפריה היו נחשפים למתקפה, במיוחד מצד ה-Snowspeeders המציקים.

כשהתחיל הקרב עצמו, היה ברור מידית שהמשחק מתוצרת DICE, אותם האנשים שהביאו לנו את סדרת Battlefield. תוכלו לרוץ ולהסתער יחד עם הקבוצה שלכם, או שתוכלו לתפוס שליטה במספר רכבים, חלקם קרקעיים וחלקם כלי טיס. יש גם מספר סוגי עמדות מקלע, שטחי השמדה ותקיפות אוויריות כמו הרבה משחקי יריות מרובי משתתפים, אך כמובן שיש כמה הבדלים. למשל, תותח הלייזר לא צריך טעינה מחדש, אבל עלול להתחמם בירי ממושך. חיילים יכולים לבצע קפיצות-רקטה בכדי לצמצם לעבר האויב במהירות מעל לשדה הקרב, או פשוט בשביל לזכות ביתרון הגובה. עם זאת, השיפור הגדול ביותר מבחינתי היו הרכבים, או לפחות הדרך בה מתפעלים אותם.

הרכבים האלו, לפחות מצד האימפרה, כוללים TIE Fighters, AT-ST ואת ה-ATAT המפלצתי. ברחבי שדה הקרב, יש מספר טוקנים שתוכלו לאסוף. ברגע שעשיתם זאת, תוכלו להפעיל את הטוקן בכדי לתפוס שליטה ברכב התואם לו. הנסיון הראשון שלי בהטסת TIE fighter נגמר בהתרסקותי המלכותית לתוך גבעה (תודה רבה, ציר Y הפוך), אבל הנהיגה ב-ATST הייתה חוויה מספקת ביותר. הניווט אתם יכול להיות מעט מסורבל, אבל מה שחסר להם במהירות הם משלימים בכח-אש. לייזרים, טילים ורימוני נ"א היו הפרסים שחולקו לכל מורד חסר מזל שעמד בדרכי. להמטיר עצמה אימפריאלית על הראשים של המורדים הייתה חוויה מעצימה, וקל ללכת לאיבוד בתוך הטבח, אבל חשוב לציין שמכונת המלחמה הזו אינה בלתי מנוצחת. באחד המקרים הוסחה דעתי לחלוטין על ידי מורד בודד שהסתער לעברי עם תותח כך שלא הבחנתי כלל בחבר שלו עומד על הגבעה מאחוריו עם משגר טילים. בפעם אחרת זו הייתה חללית X-Wing במשימת קמיקזה שהצליחה להפיל אותי.

star_wars_battlefront_e3_screen_4__air_to_ground_wm

למרבה המזל, המוות היה רק הפסקה קצרה מהאקשן, אם לא מחשיבים את הלימבו הגיהינומי שהוא מצב spectator. מכיוון שזהו קרב עצום מימדים, יכולתי לחזור ללחימה מהר. זמן ה-Respawn היה קצר מאד למזלי וכאשר משורייני ה-ATAT נעו קדימה, איתם גם נעה נקודת ה-Respawn של האימפריה ואפשרה לי לחזור למרכז העניינים בזריזות.

היוצא מן הכלל היחיד הוא משוריין ה-ATAT. באלה לא תנהגו הרבה כמו שתתפעלו את מערכות הנשק שלהם מכיוון שהם נעים במסלול קבוע מראש לעבר בסיס המורדים. אבל זו חתיכת מערכת נשק כיפית לתפעול. יש לכם שני סוגים של תותחי לייזר – אחד עם קצב אש מהיר שעושה נזק נמוך יותר, והשני עם קצב אש נמוך שמוסיף לפגיעות שלו פיצוץ. אך עם כל אלה, היהלום שבכתר שהוא ה-ATAT היא פקודת המתקפה מאורביט. פשוט סמנו את האזור על המפה והמתינו למטח של מוות מהחלל שיפנה את הדרך. זה אולי נשמע כמו Overkill אבל לשחקן יש זמן מוגבל מאד ליהנות מטריפ-הכח הזה לפני שהוא חוזר לשדה הקרב להילחם שוב פנים אל פנים עם המורדים.

ואם בטריפ-כח עסקינן, באחת הנקודות במהלך המערכה אחד המורדים חזר לחיים כלוק סקייווקר. כן, ה-לוק סקיווקר. אני לא לגמרי בטוח איך זה קרה, אבל DICE אישרו שלשחקנים תהיה אפשרות לשחק בתור דמויות מפתח מהסאגה. בכל מקרה, לוק התחיל מיד לקרוע את דרכו לעבר הכוחות שלנו, מזנק, משתמש בדחיפות-כח ומבתר את השביל דרכנו. זה היה ברוטלי, ולרגע האמנתי שהכל אבוד. אבל בעזרת עבודת צוות והרבה (מאד) רימונים, הצלחנו סוף כל סוף להוריד אותו ולהמשיך לדחוף לעבר בסיס המורדים. לאחר שחוסל גיבורם, לא עבר זמן רב עד שהושמדה ההתנגדות וניצחנו במערכה ושינינו לעד את הלך המלחמה.

star-wars-battlefront-e3-screen-1_-luke-force-push_v2

אם לומר את האמת, הייתי מופתע מעט מכך שהמשחקיות עמוסת האקשן שראינו בדמו במהלך מספר מסיבות עיתונאים נמצאת ממש כאן. לא בכל יום אני משחק במשחק שהוא כיף בדיוק כמו שהוא נראה בטריילר.  אבל Star Wars Battlefront הוא מרגש ובעל קצב מהיר לא פחות משציפיתי. השדרוגים והרכבים יכולים להפוך את מהלך הקרב בדקות ספורות, ושחקן טוב עם הכח של ג'דיי יכול לחסל יחידות שלמות. זוהי חווית משחק מרובה משתתפים דינמית ומספקת לגמרי ואני לא יכול לחכות עד שאוכל לנסות עוד ממנה.

לי ולכולם יהיה סיכוי לעשות זאת ב-17 בנובמבר, כש-Star Wars Battlefront ישוחרר ל-PC, PlayStation 4 ו-Xbox One.