מלחמת עולם הראשונה זו תקופה שאנחנו לא רואים בהרבה משחקים. עד היום היא נחשבת ע"י רבים למלחמה הגדולה והנוראה מכולן, וחברת Ubisoft החליטה שיש מקום למשחק שיעסוק בנושא. האם היא הצליחה לעשות זאת או שהמלחמה הזו גדולה עליה.

Valiant Hearts: The Great War מתחיל בשנת 1914 עם פרוץ המלחמה. אזרח גרמני בשם קארל (Karl) מגורש מצרפת ומגויס לצבא הגרמני. חמו אמיל (Emile) נשלח להילחם בשביל הצבא הצרפתי מעט אחרי. בהתחלה אתם תשחקו את אמיל כאשר הוא עובר במהרה את תהליך החיול שלו ונשלח ישירות לחזית. לאורך המשחק תשחקו עם מספר דמויות: את קארל ואמיל כבר הכרתם, אך יש גם את פרדי (Freddie), אזרח אמריקאי שהתנדב למאמץ של הצבא הבריטי, ואנה (Anna) הפרמדיקית הבלגית אשר הולכת לחפש את אביה המדען שנלכד בידיי הגרמנים כדי לתכנן מכונות מלחמה. לאמיל (ומאוחר יותר גם אל שאר דמויות) מצטרפת גם דמות משנה – כלב דוברמן חמוד בשם וולט (Walt) שהיה שייך לפרמדיק גרמני.

VH_SC_7_Thumbnail_Comeback _Trailer_148639

Valiant Hearts הוא Side Scroller שדורש מכם לפתור פאזלים כדי להתקדם. בדר"כ הפאזלים יהיו בנויים מלהשתמש בחפץ מסויים או לתת אותו למישהו, או למצוא את הסדר הנכון של פעולות שפותחות לכם את המשך השלב. בכל רגע נתון אתם יכולים להחזיק רק חפץ אחד. במקרה והפאזל דורש שימוש בשני חפצים, תמיד אתם יכולים לתת לוולט הכלב את החפץ שיש לכם ביד ולהרים את החפץ השני. כמו כן חלק מהחידות ידרשו מכם להיעזר בוולט הממושמע להפליא כדי לפתור אותן.

לאורך המשחק אתם תמצאו מעל ל-100 חפצים לאיסוף שיתנו לכם קצת יותר מידע על התקופה. אותם חפצי אספנות יכולים להיות קסדות, אקדחים, פסלונים וכו'… אבל הדבר הכי מעניין שאתם יכולים למצוא אלה מכתבים שחיילים מכל החזיתות כתבו למשפחותיהם. מעבר לכך שמכתבים אלו נותנים זווית ראייה רחבה יותר על המלחמה, הם גם מוסיפי המון לאווירה.

Valiant Heart נוצר בשיתוף פעולה בין Ubisoft לבין סדרת הטלוויזיה Apocalypse: World War I. מדובר במיני-סדרה דוקומנטרית חדשה המתעמקת במלחמת עולם הראשונה. שיתוף פעולה זה איפשר ל-Ubisoft להכניס תכנים כמו מכתבים ותמונות מהתקופה לתוך המשחק. גם דמויות הגיבורים מבוססות על אנשים אמיתיים עם סיפורים אמיתיים.

VH_SC_11_Emile_GasMachinePuzzle_148643

עיצוב המשחק מאוד בולט ושונה באופק של משחקי הדור החדש. אם הייתי מספר לכם על משחק חדש על מלחמת העולם הראשונה מבלי שתדעו במה מדובר, סביר להניח שקומיקס מצויר זה לא הסגנון שיעלה לכם לראש. Valiant Hearts בנוי על מנוע ה-UbiArt Framework, אותו מנוע שהביא לנו את שני משחקיRayman האחרונים ואת Child of Light.הבחירה לעשות את הדמויות מצוירות מצליחה להרגיע במקצת את האווירה הכבדה שמשחק משרה על השחקן.

זה לא בכל יום שיוצא לי לשחק במשחק שמראה עד כמה המדיה הזו התקדמה ביכולתה לגרום לנו ליהנות, לחשוב וגם ללמוד. סיפור שמבוסס על אירועים אמיתיים, המון תמונות ומידע על התקופה ודמויות עם סיפורי חיים מרתקים יגרמו לכם להמשיך לשחק ולהכיר את העולם של תחילת המאה ה-20. מהרגע הראשון ש-Valiant Hearts: The Great War עולה על המסך, אתם רואים את אמיל ווולט עומדים להם לבד עם מנגינת הנושא העצובה ומבינים שזאת הולכת להיות חווית משחק ייחודית.