כאשר Fantasia: Music Evolved הוכרז לראשונה ע"י דיסני ו-Harmonix, לא היה ברור איזה סוג משחק זה הולך להיות; האם זה יהיה משחק קצב כמו Rock Band, או האם זה יהיה יותר משחק ריקודים ומסיבות, כמו Dance Central? אז כאשר נכנסנו לחדר החשוך ברחבת התצוגה של E3, היכן ש-Harmonix הציגו לנו לראשונה את המשחק, לא באמת ידענו למה לצפות.

התברר לנו כי Fantasia הוא לא משחק קצב וגם לא משחק ריקודים, אלא שילוב מוזר בין שניהם אשר מרגיש שונה לחלוטין. בעודו משחק קצב בבסיסו, Fantasia: Music Evolved הוא יותר חגיגה של צבע, מוזיקה ואף מעט קסם.

כל שלב (אלו שאנו ראינו היו שונית אלמוגים ומפעל ליצור רובוטים) מתחיל עם מעט מאוד צבע ומוזיקה, אך דרך התנועות והפעולות של השחקן הוא מתחיל להתמלא לאט לאט בשניהם עד שהופך לבסוף לסימפוניה של אור וקול. פעולות אלו יכולות להיות מגוונות למדי, החל מתפיחות קלות על צדפות בכדי ליצור קצב ג'אז, ועד ללנצח על שיר שלם מהספרייה הרחבה והמוכרת של המשחק.

זה הקטע בו ה"ריקוד" נכנס למשוואה. האמת שזה לא בדיוק ריקוד אלא יותר כמו סדרה של תנועות רחבות על המסך כאילו אתם באמת מנצחים – מעלים ומצליפים בידיים שלכם לכיוונים מסויימים בזמן הנכון. אפשר גם לשלב גרסאות שונות של השיר בכדי ליצור פס-קול יחודי משלכם (ואיך שהוא זה תמיד נשמע מעולה). זה נראה מגוחך כמו שלרקוד ב-Dance Central היה מגוחך, אך התוצאה הסופית הרבה יותר מספקת ונעימה לעין ולאוזן.

אולי קצת קשה להסביר במילים את חווית המשחק, אבל דניאל סוסמן (Daniel Sussman), מנהל הפרויקט של Music Evolved – מצליח לעשות את זה בצורה הרבה יותר טובה ממני בראיון שלמטה.

Fantasia: Music Evolved יוצא לXbox One ול-Xbox 360 (עם קינקט) ב-2014.

[springboard type="video" id="746917" player="gpil001" width="600" height="338" ]