ז'אנר משחקי הנהיגה הביא עימו כמה הברקות בשנים האחרונות, וכאשר השמות הגדולים מכריזים על משחקים נוספים בסדרות המצליחות, הציפיות בהתאם. Forza Horizon הוכרז עם ההבטחה למשהו שונה, והיותו מבית היוצר של Turn 10, האחראית על סדרת Forza Motorport, הציפיה הייתה גדולה. היות והסטודיו הראשי עודנו עומל על המשחק הבא הסדרה, המטלה נפלה על Playground Games. הסטודיו הטרי מורכב משמות גדולים שהביאו לנו חלק ממשחקי הנהיגה הטובים והמצליחים בכל הזמנים; אז מה כבר יכול לקרות? האם יצליחו החבר'ה הטובים לרענן את הנוסחא המוכרת, או שמא ימשיכו לפרפר במקום ולהעלות עשן?

Forza Horizon מתרחש בגרסה נאה ביותר של מדינת קולורדו, ארה"ב. הסיפור (כן, יש כזה) מתמקד בפסטיבל הנושא את שם המשחק, בו מתחרים 250 חולי הגה על המקום הראשון. בעוד הגרסא של Playground Games לקולורדו לא נאמנה למקור במאה אחוז, היא בהחלט לא מביישת. כיאה למשחק שהחליט לצאת מחוץ לגבולות הבטוחים של מסלולי המירוצים העולמיים (והבדיוניים) של סדרת Forza Motorsport, המפה נרחבת ביותר. מהרים גבוהים ועד מדבר צחיח, זה המקום המושלם לקחת את הרכב האהוב עליכם ופשוט לנהוג.

נכון שהסיפור הוא בנאלי, אך כאמור, הסביבה הפתוחה והמרשימה מצליחה להוציא את ההרגשה הזו של כל חובבי הנהיגה – להכנס למכונית האהובה עליכם ופשוט לנהוג. הכבישים הפתוחים, סיבובים מפותלים, עליות וירידות… מפת המשחק היא פסטיבל לנהגים. תוסיפו לחבילה מערכת יום ולילה מושלמת ותקבלו רגעים עוצרי נשימה של נהיגה בוייפר האהובה, כשבמזרח עולה השמש. המשחק עושה חייל בלתת למשאלה הגדולה ביותר של חובבי הנהיגה הדיגיטלית בשנים האחרונות להתגשם מול עיניכם.

למרות ששטח המשחק השתנה, זה עדיין Forza. במערכת לשחקן יחיד תתנהלו בדיוק כמו שהתרגלתם – תתחילו בתור טירון עם מכונית פשוטה ותתקדמו מעלה, לפי הנוסחה המוכרת לפיה מחולקות דרגות הביצועים. מירוצים במסלול סגור יתנו מקום גם למירוצים מנקודה לנקודה, ובפעם הראשונה הם יצאו מעבר לאספלט. איזורים מסויימים יכילו מסלולי שטח סגורים שעושים עבודה נאה בהרגשה . הנקודה החזקה של משחקי Forza היא נהיגה על האספלט, אך השוני קיים ומורגש מספיק במירוצי השטח שתיאלצו להתאקלם.

היות וזהו משחק הנושא את השם Forza, הוותיקים ביניכם ישמחו לשמוע שלא רק השם זהה, כי אם גם מערכת הפיזיקה. טוב, אולי לא זהה לחלוטין, אך זהו בהחלט לא משחק ארקייד. ברמה הקלה ביותר – כשעזרי הנהיגה מופעלים במלואם – אפילו הנהג המתחיל יזכה להרגיש כמו נהג מקצועי ולזכות בנסיעה מרגשת. מאידך, כשעזרי הנהיגה כבויים כולם, המכוניות יכולות להוות בעיה לחסרי הזהירות שביניכם, ותגלו כי עליכם להתרכז הרבה יותר. למרות שיש דמיון למשחקים כמו Need for Speed, הנהיגה כאן צריכה להיעשות בראש שקול – אבל כשנהיגה מסוכנת מצליחה, ההרגשה נהדרת.

חוץ מנהיגה במירוצים הסגורים, המפה הנרחבת מלאה במכוניות, ולא רק של האוכלוסיה הרגילה. לא נדיר לראות מכוניות יוצאת דופן על הכביש במהלך הנהיגה שלכם מאירוע לאירוע שתמשוך את תשומה לבכם. מכונות אלה, המזוהות ע"י שם מעל המכונית, הן יריבים שתוכלו להתחרות בהם כשהפרס הוא המכונית עצמה. אך היו זהירים – וודאו מי מולכם: לנסות לנצח TVR עם ה-VW שלכם לא יעזור למורל או לכיס שלם. ה-AI במירוצים האלה יזכיר לכם את אותם רגעים של נהיגה אגרסיבית ממשחקי Forza הקודמים, ויתן לכם חלק מהרגעים הטובים והמלהיבים ביותר במשחק, אך ההרגשה לא זהה לאורכו. בעוד שברוב המירוצים ישנן יותר משתי מכוניות על הכביש, פעמים רבות מצאתי את עצמי מתחרה רק נגד מכונית אחת או שניים. אלו אותן מכוניות שיהיו תמיד רחוק יותר משאר הלהקה, וההרגשה היא שחלק הארי של המכוניות בכביש נמצאות שם יותר בתור מכשול מאשר יריב שקול. למרות שישנה הרגשה שה-AI עבר שיפור קל, הוא לא עקבי ולפעמים מותיר הרגשה של בזבוז זמן. ומה עם היריב האנושי? הוא יכול להותיר הרגשה דומה.

מדוע האבסורד? ובכן, זה תלוי נגד מי תתחרו במצב האונליין. כמו בכל משחק, הם יהיו שחקנים ששותפים לאהבה שלכם לז'אנר, או שהם מחפשים קצת יותר אקשן. הרגעים המאכזבים ביותר ברשת מתרחשים כשהתחרות מפסיקה להיות על הניקוד הגבוה ביותר או אל המקום הראשון, ובמקום זה על מי התנגש במי יותר חזק. אך אל תטעו – כשהרשימה מלאה בנהגים רציניים, שום מירוץ לא יהיה מרגש יותר. חבל אם כן שמצב האונליין סובל מחוסר אפשרויות, ונותן הרגשה של 'עשו את זה כבר'. חבל גם שמצב האונליין הוא נפרד לחלוטין מהמצב לשחקן יחיד. הפוטנציאל של שטח משחק נרחב שכזה מתבזבז על חוסר ההשקעה. מצב האונליין נותן למספר שחקנים להתאסף יחד במפה ולהשתתף בפעילויות כמו דריפטינג ונהיגה מול התנועה. מעבר לאפשרויות דלות כאלה, הכל תלוי בסבלנות של השחקנים וכמה הם מוכנים לנהוג בחופש מוחלט. אפשר כמובן להשוויץ במכונית המעוצבת שלכם.

מצב העריכה חוזר מהמשחקים הקודמים, ומאפשר לכם לעצב דפוסים וציורים על המכונית שלכם. לא לחינם העורך של Forza נחשב למתקדם ביותר שבעזרתו תוכלו לצייר על הרכב שלכם כמעט הכל (תלוי בכשרון ובסבלנות שלכם). את העיצובים האלה תוכלו להעמיד למכירה בחנות האונליין של המשחק. למרבה הצער, בעוד העורך מביא עימו את כל האפשרויות המוכרות לכם, היבט אחר של המשחק בולט בהיעדרו, וזהו היבט הטוויקינג. נכון שפיזיקת הנהיגה במשחק באה היישר מ-Forza Motorsport 4, אך האפשרויות העמוקות והנרחבות של שינוי חלקים וערכים בבניית המכונית אינן. דבר נוסף שבולט בחסרונו הוא רוסטר המכוניות, שקטן בהרבה ממשחקי Forza Motorsport, כך שייכתן מאוד שהמכונית האהובה עליכם תהיה חסרה.

בשורה התחתונה, השינוי הגדול פועלך לטובת סדרת Forza Motorsport, וזהו שינוי שמבקשים גם שחקנים של משחקי נהיגה אחרים, אך בגדול הז'אנר צריך רענון מסיבי יותר כדי לו תנופה אמיתית. כל הדברים שהמשחק עושה בצורה לא טובה משליכים יותר על ז'אנר הנהיגה מאשר על משחק עצמו, אך כל הדברים הטובים הוא כן עושה שווים את המאמץ של כל חובב משחקי נהיגה באשר הוא. נכון שאין ניידות משטרה על הכבישים הנרחבים של Forza Horizon, ונכון יותר שהמשחק מרגיש יותר כמו חבילת הרחבה גדולה מאשרר זינוק מושלם, אבל פרפור הצמיגים על האספלט שהמשחק מציג יכניס כל אחד מכם להילוך גבוה.