Battlefield 3 יתפוצץ אל תוך חיינו עוד כחודשיים, אבל המלחמה על השחקנים החלה הרבה לפני. ב-EA, מפיצת המשחק, תולים תקוות רבות במשחק הבא ומייעדים אותו להיות האחד שיקח מסדרת משחקי היריות המצליחה בהיסטוריה נתח שוק נכבד. Frank Gibeau של EA, האחראי על שיווק המותג, אמר ל-CVG שבתקופת החגים הקרובה, Battlefield 3 יראה הצלחה מסחררת: "אנחנו ניקח מהם נתח שוק ונגדיל את התחום באופן משמעותי. ניתן להם תחרות בפעם הראשונה, מה שמעולם לא קרה להם".

יחד עם זאת, Activision הודיעה כי מכרה 18 מליון חבילות מפות, לבסיס של 23 מליון שחקנים, למשחק Call of Duty: Black Ops. חבילת מפות עולה כ-15$, מה שמתווסף לכמות נכבדת של הכנסות. ל-EA מסתבר, מחכה קרב קשה, אך בניגוד לסדרת CoD (אשר מבקרים אותה כסדרת משחקים שלא משתנה ומוציאה משחק אחר משחק דומה בסדרה), ב-EA מעדיפים להתלות על הצד הטכנולוגי של Battlefield 3 בתור זה שיטה את המאזניים לכיוון השני, ויקבע את הסטנדרטים לפיהם משחקים עתידיים בז'אנר יפותחו.

בינינו, למשחק Battlefield 3 יתרון עצום בתחום החידושים, עם מנוע משחק מתקדם, משחק רב-משתתפים עמוק וטקטי יותר, ואחד ההיבטים שלרוב לא שמים לב אליהם – מנוע סאונד הטוב ביותר בתחום. מצד שני אי אפשר להתווכח הרבה עם המשחקיות המהירה וחסרת הפשרות של Call of Duty. בשנים שבהם Call of Duty הוא שם דבר בז'אנר עם כל כך הרבה משחקים דומים שניסו ומנסים לגנוב קהל (אבל לא מצליחים עקב אי יכולת לספק מאפיינים טובים יותר), סדרת Battlefield היא הדבר היחיד, כרגע, שמביאה איתה תחרות עצומה על לב השחקנים. ואנחנו יודעים שב-28 לאוקטובר, ושבוע וקצת אחרי כן, ב-8 לנובמבר, מעריצי שתי הסדרות יעמדו בפני אחת הדילמות הקשות ביותר בחייהם כגיימרים.